Dunlop Sportmax Sportsmart II??

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Lägre tryck har man för att få större yta mot asfalten, inte nödvändigtvis för att få upp temperaturen. Det kan till och med sänka den eftersom det blir bättre avledning i den större kontaktytan.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Vilka av dessa kräver däckvärmare?

Mvh,
Ingvar
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
har haft båda, å jag har varit nöjd med båda. 700mil med sportmax sporsmart samt en jäkla massa bandagar.
2an va grym den me, men jag upplevde som att bakdäcket va sämre i ösregn faktiskt. gillade framdäcket :D
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
har haft båda, å jag har varit nöjd med båda. 700mil med sportmax sporsmart2 samt en jäkla massa bandagar.
2an va grym den me, men jag upplevde som att bakdäcket va sämre i ösregn faktiskt. gillade framdäcket :D

Hur står sig sportsmart2 mot 1an? Är den också 50%gata o 50%bana däck?

Hur funkar D211 GP Racer? Nån som provat utan värmare?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hur står sig sportsmart2 mot 1an? Är den också 50%gata o 50%bana däck?

Hur funkar D211 GP Racer? Nån som provat utan värmare?

Jag är för dålig för att känna någon skillnad mellan 1 och 2, men jag tycker att båda är ruskigt sköna att köra både på väg och på bana. Jag har aldrig känt att jag inte kan lita på dem, i torrt eller vått. Däcken klarar långt mycket mer än jag gör. På bana har jag kört både med däckvärmare och utan. Lustigt nog har jag kört snabbare när jag inte har använt däckvärmare utan bara tagit ett lugnt utvarv...

D211GP har jag aldrig testat.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Hur står sig sportsmart2 mot 1an? Är den också 50%gata o 50%bana däck?

Hur funkar D211 GP Racer? Nån som provat utan värmare?

GP racer marknadsfördes från början som ett klubbracedäck. De går att använda utan värmare men det är inget jag rekommenderar.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
GP racer marknadsfördes från början som ett klubbracedäck. De går att använda utan värmare men det är inget jag rekommenderar.

Det finns två olika varianter av D211 GP.
Den ena köper man hos den lokala däckhandlaren, medan den andra enbart finns att köpa för raceputtar.
Jag har testat båda på gata och bana, och det är stor skillnad sinsemellan.
På gata kör jag hellre Sportsmart pga ekonomin och att det har bättre kallgrepp.
På bana kör jag helst raceputte-GP Racer. Det var ett fantastiskt bandäck med ruggigt varmgrepp.
Vanliga D211 sabbade jag helt på några varv på bana. Jag har aldrig haft däckvärmare utan kör 1 varv lugnt och ökar sedan successivt istället. Med samma metod och samma tryck som raceputtedäcket så blev alltså Svensson-varianten helt kallrivet och dög sedan bara att puttra till jobbet med.

Jag köper gärna ett raceputtedäcke igen ovh kör bana med, men jag ska ha ett allrounddäck så blir det Sportsmart. Det är tillräckligt bra för att panga på ganska snabbt med på bana och funkar kanon på gata.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Satsa på att hitta beggade Supercorsa i sc serien. Dom värms upp snabbt och du får ekonomi och ett underbart fäste :tummenupp
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Satsa på att hitta beggade Supercorsa i sc serien. Dom värms upp snabbt och du får ekonomi och ett underbart fäste :tummenupp

Tror det sitter Supercorsa på min original från fabrik. Har funderat på att byta bort dem mot ett par Sportsmart2. Vad tycker du om de Hobbe ? *s*
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
vad kör ni för tider på Gelleråsen som säger att sportsmart2 funkar bra?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag är för dålig för att känna någon skillnad mellan 1 och 2, men jag tycker att båda är ruskigt sköna att köra både på väg och på bana. Jag har aldrig känt att jag inte kan lita på dem, i torrt eller vått. Däcken klarar långt mycket mer än jag gör. På bana har jag kört både med däckvärmare och utan. Lustigt nog har jag kört snabbare när jag inte har använt däckvärmare utan bara tagit ett lugnt utvarv...

D211GP har jag aldrig testat.
Inte så konstigt, har du inte ställbara värmare blir Sportsmart överhettade i ytan av värmarna och lite halkiga innan de jämnar ut sig. Been there, done that. Man sparar däcken, men har fördel av att plocka av värmarna tidigt så de hinner svalna lite. Iaf enligt min magra erfarenhet.
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Runt 1.15-1.16 på 1orna

Fast det är lättare med spetsigare profil, det ska jag inte säga nåt om.

körde 212gp förra året funkade kanon på bana men var ganska hala till o från jobbet körning under +10 grader
tror du sportsmart funkar till 1,13 tider eller tips på andra däck som funkar bättre
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top