Racerapport Dubai Motor Festival. Eller; Finns Gud? Trots allt?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ibland är det så man undrar; finns Gud? Trots allt? Även jag, en icke troende, börjar ibland undra. …

För ibland faller alla saker på plats, och ibland faller de på plats riktigt bra, och den här Dubaihelgen har ALLT landat lite för bra!

Till att börja med hade jag inte varit där om inte min frus bardomsvän och hennes man varit här och jobbat, för då hade vi aldrig kommit på tanken att åka hit.

Och då hade jag aldrig ställt frågan ”Vad kan en motorkille hitta på i Dubai?” här på SH.

Och då hade inte Chrisse på DucatiCenter tagit kontakt med mig.

Och då hade inte jag tagit med en ECU till Randy i Dubai.

Och då hade inte jag träffat honom och snackat racing med honom.

Och nästa gång vi åkte hit hade jag aldrig frågat om jag kunde få låna någon av hans tre racehojar.

Och då hade inte han sagt ”Nej du, men jag ska höra med en kompis”.

Och då hade inte Rod Scott stått där med sin R6:a på en trackday där i november 2013 så jag kunde få köra fyra pass.

Och då hade inte han sett att jag kunde köra hoj.

Och då hade inte han svarat ”Visst för fanken” (fast på engelska då) när jag frågade om jag kunde komma ner och köra ett race.

Och sedan, när jag kvalat in som sexa till fredagens race, och fått till en kanonstart, och legat trea i nästan hela racet, så hade inte Aussien Michale Collins kört om två kurvor före mål, så hade jag aldrig blivit så sur som jag nu blev! För jag var sur, trots att jag körde fortare än vad hojägare Ron trott jag skulle, för det gick en halv sekund långsammare på racet än på kvalet, och jag förlorade med två tiondelar….

Och hade jag inte varit så sur, så hade jag aldrig bestämt mig för att jag ALDRIG I LIVET ska släppa Aussien före mig igen! ALDRIG! Och när jag kom iväg fint, och Joe Oxley på Duccen kraschade, så visste jag ju att om jag håller Michael bakom mig så är jag på pallen.

Och hade jag inte varit så sur, utan fått en pallplats på fredagen, hade jag ALDRIG bromsat så sent som jag gjorde nu, aldrig gått så ofta på varvstopp på så många ställen, och aldrig hållit rullen i bott så länge som jag gjorde nu!!!

Och då hade jag inte fått stå på pallen med Abdulaziz Binladen, med meriter av alla möjliga slag, som jag fick göra nu!!!!! Och det är ju tammefan så kalas det kan bli!!!!

Så, frågan ”Finns Gud?” (eller kanske något annat kryp som springer omkring och ställer saker och ting till rätta) är i min värld mer relevant än någonsin!!! För att om det skulle vara så att alla dessa 20 tillfälligheter ovan bara hände av en slump, ja då är det verkligen läge att köpa lott nu!!!!

Så, Gud kanske finns. Trots allt!!!
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Gud finns inte, det där har du förtjänat helt och hållet på egen hand! Underbart! :Bugar
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Gud finns inte, det där har du förtjänat helt och hållet på egen hand! Underbart! :Bugar

Stenmark lär ha sagt: "Jag vet inte vad tur är, jag vet bara ju mer jag tränar desto mer tur har jag".

Det mesta som man råkar ut för i livet är självförvållat:)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Underbar story! :yoparty

Måste ju passa på att fråga om du upplevde några skillnader på RR där jämfört med här hemma?
Alltså, själva arrangemanget, folket osv.. Finns det något som RR-Sverige kan lära sig av? Eller var det likadant som här men utan regn?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Ducati
Klart Gud finns, du är din egen Gud. Det är dina val som formar ditt liv.

/ Chrisse på ItaliaBikeCenter
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Underbar story! :yoparty

Måste ju passa på att fråga om du upplevde några skillnader på RR där jämfört med här hemma?
Alltså, själva arrangemanget, folket osv.. Finns det något som RR-Sverige kan lära sig av? Eller var det likadant som här men utan regn?

Om vi säger så här:

Sverige - Dubai

Resa till tävlingrna: Sve: Sunk-Renault. Dubai: Lufthansas Fetaste Airbus

På tävlingen: Sve: Eazy-up tält. Dubai: Depåbox med polerat golv

Team: Sve: Jag och jag. Dubai: 2 gamla rävar och PR-ansvarig (Jorpes)

Bana: Sve: Böggliga GoKart-banor. Dubai: 5,3 km 14 m bred, MotoGP-standard

Boende: Sve: Sunk-Renault. Dubai: 68:e våningen, havsutsikt

Mat: Sve: Pizzeria Viking. Dubai: Fiskrestaurang

PR: Sve: ???. Dubai: Anställd person, Bilder/reportage att tillgå

Pubilk: Sve: väldigt få. Dubai: väldigt få

Däck: Sve: 7000 kr /helg. Dubai: 2000 kr /helg

Medtävlare: Sve; Kalasfolk. Dubai: Kalasfolk



Så….. inga större skillnader!!!:)
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det kan ju vara så att allt ändå har med Sajdbörnsen att göra
"Have faith in the Polisongs and lady luck will be by your side":)

I MIN värld så är det vad racing, och framför allt att bli SNABBARE i racing, handlar om! Faith! TRO!

Hmmmm…. det här skulle kunna bli ett nytt kåseri...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Med den där låga däckkostnaden har man ju betalat flygbiljetten. Skit i SM och åk hela emiratserien istället :)
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Kul läsning! Måste varit en förjävla häftig upplevelse att få gasa där och då, nåt helt annat än att åka runt på typ Sviestad även om det också kan vara kul ibland.

Minnen för livet ska man försöka samla på :tummenupp (bra sådana helst)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Här är min film från race 2. Förutom kalasstarten vid 0340 så är det rätt enahanda då jag håller Michael Collins bakom mig ända fram till sista varvet, där han får en kalasutgång och går om (vid 19.40) MEN JAG SLÅR TILLBAKA!!!!!!:yoparty:yoparty:yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=pyPqDaLDTao


Kolla gärna varvet: Sexan i änden på rakan, trean vid 19.50, fyran genom en långhöger (20.00) där hojen beroende på nedlägg nafsar på varvstopp. Vid 20.12 nyper det mer och mer men man bromsar aldrig utan slår i trean och motorbromsar. Samma vid 2025, ingen broms. Partiet från 21.10 är coolt, nedför och när man vid 21.18 viker in i vänstern är det varvstopp LÄNGE på sexan! Nice!
 
Last edited:

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Epic! :tummenupp

Konstigt att Erik inte fick dig diskad innan rejs pga märkliga depåaktiviteter. :crash:smasha
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kul att det gick så bra! Go Mozz! :tummenupp

Verkar vara en häftig bana, lite platt kanske. Men dom har ju heller inte så mycket kullar runt banan att bygga på. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top