Mot naturens lagar- Packväskor till R1. Hjälp!!

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Den salige herr Kevin Ash menade att hans GSX-R1000 var den bästa touringhoj han haft. "Jag offrar lätt det lilla i komfort för nöjet att ha en kul hoj med mig när jag kommer fram till roliga vägavsnitt".

Det ska vara kul, annars får det vara!
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
247233_10150205257467963_760004_n.jpg
funkar fint ! =)


Är det där en gubbhoj elleee?? :gnissla:gnissla:gnissla
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja i en vecka va den det ! Oxfordväskorna är i mitt tycke betydlig bättre i känslan än biltemas väskor "inget fel på biltemas heller" biltemas är väldigt stora. Jag köpte mina Oxford ifrån nån konkursutförsäljning lite dyrare än biltemas kostar ordinarie så att såå billiga är dom ändå inte. Tankväskan köpte jag ifrån Louis.de en motodetail som funkade riktigt bra! Jag tejpade tanken och sen drog jag den främre remmen under styrkronan så den aldrig skulle kunna flyga av även om magneterna släppte. Även all plast bak tejpades för att förhindra skavmärken och det funkade utmärkt! Jag satte även ett rör i bakre fotpinnen skålning som höll ut väskorna ifrån bakhjulet!

1532068_10151891101332963_92406034_n.jpg
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Måste bara säga att jag är så jävla nöjd med mitt lok. Blir sällan omkörd och köer tar man i diket. Och köer finns det gott om på autobahn.

Köp ett äventyrsmonster!

1077136_10151782315818832_1885948323_o.jpg

Men visst, lite coolt är det att köra långt med R1. Men då ska du fan blåsa om mig på motorvägen.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Roliga är ju inte att åka långt med en R1a utan det roliga är när man kommit till alperna eller dyl ta in på hotell slänga av alla väskor och dagen efter ut o bomba! =)
 

lindell21

Medlem
Gick med
11 May 2011
Ort
Johanneshov
Hoj
Suzuki Sv650s -00
jag använda oxford x60 förra året i norge på en sv650s. jag hade absolut inga som helst problem med dom, men valde inför detta år att köpa hårda givi trekker väskor istället.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du är rädd om lacken kan du lägga nåt mellan väskan och remmarna, för de lämnar ganska fula märken efter sig. Annars funkar mjuka väskor bra, bara att packa i plastpåsar och se till att de sitter fast bra på hojen, inte sätta fast dem med gummiband.
Körde med mjuka väskor nåt år, sedan uppgraderade jag till ett par hårda väskor med löstagbar ram så man får alla fördelarna utan att behöva ha en apful ram på hojen all den där tiden man inte har väskorna på.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag har haft mjuka oxfordväskor på R1-03 på en längre norgesemester, funkade utmärkt. Packrulle på passagerarplats då jag åkte solo och hatar tankväska.
 

Emmelie

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha R1 -09
Ja i en vecka va den det ! Oxfordväskorna är i mitt tycke betydlig bättre i känslan än biltemas väskor "inget fel på biltemas heller" biltemas är väldigt stora. Jag köpte mina Oxford ifrån nån konkursutförsäljning lite dyrare än biltemas kostar ordinarie så att såå billiga är dom ändå inte. Tankväskan köpte jag ifrån Louis.de en motodetail som funkade riktigt bra! Jag tejpade tanken och sen drog jag den främre remmen under styrkronan så den aldrig skulle kunna flyga av även om magneterna släppte. Även all plast bak tejpades för att förhindra skavmärken och det funkade utmärkt! Jag satte även ett rör i bakre fotpinnen skålning som höll ut väskorna ifrån bakhjulet!

1532068_10151891101332963_92406034_n.jpg

Hemmameck eller du har köpt de röret nånstans? Hur fäste du det i bakre fotpinnen?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Röret sågade jag isär i två delar det är ett sånt rör som sitter i garderober =) Sen satte jag det med två kraftiga buntband modell grova !
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top