Filip Backlund Trackdays 2014 - ny prisbild, FB Racing School, resor, ny hemsida

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Jag vill passa på att ge ett Stort Grattis till Rainer Svensson som vann årets första resa över till England genom vår resepartner JN Sportresor, för att där få vara med mig och mitt team under en hel tävlingshelg och se hur racingen i ett av världens tuffaste nationella mästerskap fungerar :)

Passa på och boka in dig på en av våra Trackdays dagar du med och var med och vinn en resa över till England du med. Vi lottar ut en vinnare under varje Trackdays event.

Alternativt så besöker ni vår partner JN Sportresor och bokar in er semester resa över till England och någon av dem deltävlingar runt om i England vi kör. Gör som flera andra 100 000 besökare i UK, racing ska ses Live!

http://jnsportresor.se/resor/Roadracing/roadracing_

Dagarna springer iväg och det är snart dags för vår andra dag av Trackdays. Onsdagen den 4/6 besöker vi Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen. Boka din plats redan nu!

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar jag en trevlig tid.

Mvh

Filip & Co

DSC02395.jpg
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Kanske dum fråga, har ni någon aning om försäkringsbolagen godkänner gällande försäkring hos er i lugna hastigheterna?
 

Epple

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Solna
Hoj
CBR1000RR
Hallå där, herr Backlund! Vad erbjuder ni för slags boende i samband med bokning av bandagar på din hemsida? Jag tänker främst på Mantorp.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Goddag!

Ingen dum fråga alls. I vår grupp medel/lugn så har vi genom vår partner SMC fått ok att i den gruppen skall vanliga försäkring gälla. Dvs. din mc behöver vara minst trafik försäkrad, påställd samt reg plåt finnas på under körning så gäller försäkringen som när du kör på vanlig väg.

Hoppas att du blev lite klokare, annars får du höra av dig igen. :)

Mvh

Filip Backlund




Kanske dum fråga, har ni någon aning om försäkringsbolagen godkänner gällande försäkring hos er i lugna hastigheterna?
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hallå där! :)

Boende på Mantorp är i stugorna på banan. På Mantorp tex. så finns det begränsat med stugor så där är det "först till kvarn" som gäller i bokningssystemet. När det är full bokat så tar vi sedan bort den möjligheten i bokningssystemet. :)

Mvh

Fille




Hallå där, herr Backlund! Vad erbjuder ni för slags boende i samband med bokning av bandagar på din hemsida? Jag tänker främst på Mantorp.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Säljer min plats i race/licensgruppen pga deltagande i SM-tävling. Skicka PM vid intresse.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
4e juni så kör vi återigen! FB Trackdays och nu på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen! Kör Racing School tillsammans med mig eller få körinstruktioner från våra duktiga SMC instruköterer i medel gruppen. Däcksupport av Dunlop och Mc Gruppen samt alla andra partners som finns med för att göra er dag så bra som det bara går.

Boka din plats redan idag på vår Trackdays hemsida:

http://trackdays.filipbacklund.se/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Nu är det dags, FB Trackdays på Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen.

Imorgon onsdag kör vi vår andra träff för 2014, spontan köp din plats redan idag eller varför inte planera in er bandags körning i Juli då vi mellan 10-11/7 besöker Mantorp Park!

Besök vår Trackdays hemsida för mer information.

http://trackdays.filipbacklund.se/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Karlskoga och anhalt två för våra Trackdays 2014 är genomfört

Ett stort tack till alla våra gäster som var med och gjorde dagen på Karlskoga Motorstadion den 4e juni.

Starten av våra FB Trackdays har dragit igång på allvar. I loppet av två veckor har vi nu hunnit med första träffen på Ring Knutstorp och nu denna gång på den tekniskt krävande banan Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen.

Onsdagen den fjärde juni körde vi för fulla muggar runt Karlskoga. Jag och teamet hade frenetiskt tittat in väder kalendern under helgen inför kommande dag. Det såg då rätt dåligt ut med ihärdigt regn. Men under inledningen av veckan så ändrades väderprognosen gradvis och onsdagen kom.

Några lätta skurar fall ner från himlen men succesivt så förbättrades väder under dagen och vi kunde slutligen åka från Karlskoga med runt 18 grader plus.

Då antalet deltagare under vår andra träff var något mindre än senast på Ring Knutstorp kunde vi banta ner grupperingarna till två grupper istället för tre.

Jag både tror och hoppas våra kära kunder var mer än nöjda med antalet timmar/minutrar dem fick på banan under dagen.

Dagen i stort löpte på smidigt och inga större incidenter skede ute på banan.

En gemensam lunch i Karlskogas restaurang Pit Stop Cafe där vi tillsammans tittade tillbaka från ett av mina lopp ifjol runt Donington Park där jag slutade på en andra plats och ett nytt banrekord. Tillsammans så berättade jag om hur en tävlingshelg över i England ser ut, när vi anländer, olika pass, strategier med mera som jag och teamet jobbar framåt med.

Normalt under våra Trackdays dagar så kör jag tillsammans med er runt på banan för att kunna visa spårval, komma med feedback samt även medåkning bakpå mig och hojen.
På Ring Knutstorp kunde vi tyvärr inte genomföra det då min skada på vänster fotled. Men denna gången så testade jag några pass på lånade motorcyklar av Martin, Håkan och slutligen vår instruktör Jannes hoj. Foten fungerade och jag frågade Maja Lantz, en av våra gäster om hon skulle följa med runt banan på bönpallen. Svaret var JA och vi gasade på. Nästa gång ska vi lösa ett par slicks och styvare fjädring, då kommer det gå undan mina vänner, det lovar jag er!!

Under båda dagarna tog vi en hel del bilder på alla våra gäster, dem finns upplagda på vår Facebook sida.

https://www.facebook.com/filipbacklund14


Nu framåt så väntar först två stycken deltävlingar för mig och teamet över i England. Närmast den 13-15/6 på Snetterton 300 och sedan 27-29/6 på den grupperade banan Knockhill i Skottland.

Därefter kör vi återigen FB Trackdays och denna gång mellan 10-11/7 på Mantorp Park.
Om du/ni inte redan har gjort det så gå in på vår Trackdays sida och boka er plats. Under kvällen mellan 10-11 så planerar vi en gemensamt grillning för alla som stannar kvar, information kommer att skickas ut inom kort via mail samt läggas upp på hemsidan, Facebook och på vår forumsida på Sporthoj.com.

Jag tillsammans med mitt team och partners vill tacka er alla som var med och förgyllde vår andra träff av FB Trackdays 2014.

Ett stort tack även till Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen samt ambulans personal som var med och tog hand om oss på plats.

Vi vill också passa på att delge er våra andra datum för övriga Trackdays dagar 2014.

Mantorp Park: 10-11/7
Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen: 27-28/8

Innan jag säger hejdå och på återseende så vill jag också promota vår partner Mc Gruppen.
Genom Mc Gruppen kan Ni som Trackdays kunder till oss köpa Dunlop däck till priser ni knappt kan se någon annanstans. Mc Gruppen har även skyddsprodukter och en hel del annat till försäljning. Inom kort finns deras nya uppdaterade hemsida upplagd, men tills vidare besök:

http://www.mcgruppen.se/

Så mina kära vänner, nu har vi kommit till ett slut för denna gången. Tusen tack och på återseende.

Mvh


Filip Backlund & resten av Team Backlund

DSC02406.jpgDSC02415.jpgDSC02420.jpgDSC02442.jpg
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Dagarna räknas ner, Det är snart dags för Filip Backlund Trackdyas på Mantorp Park!

Mellan torsdag-fredag, 10-11/7 så kör vi två häftiga dagar runt den snabba banan strax utanför Linköping.

Under dagen kör vi grunderna i FB Racing School, har instruktörer på plats för att hjälpa våra gäster att utveckla körningen, otroliga priser på Dunlop däck med mera.

Även möjlighet att vinna VIP biljetter över till England och BSB för att få se mig racea, möta mitt team och bara gå runt i hospitalityn.

GRILLAFTON på torsdag kväll den 10/7 på Mantorp.
Vi har även grillafton, två hamburgare med tillbehör, öl eller alternativt läsk, tävlingar i racing simulatorn, 150:- per person.

För som inte är bokade, passa på att göra det!!! :)

För mer information besök vår Trackdays sida på:

http://trackdays.filipbacklund.se/

Mvh

Filip Backlund & resten av teamet
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag kan inte.
Vill men kan inte.
Dålig tajming med semesterplaneringen. :-(
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tider Filip Backlund Trackdays – 2014

Gruppering:
Race/Licens
Snabb
Medel/Lugn

07:00- 07:30 Frukost för dem som bokat i cafeterian på banan

07:30-08:30 Incheckning i boxarna på banan

08:30 Genomgång av dagen samt presentation av personalen på banan + Välkomna (utanför box)

(Möjlighet till frukost, anmälan sker till filip@backlundracing.se senast 7 dagar innan vald/valda aktivitetsdagar.

Möjlighet att åka bakpå Filip Backlund runt banan. Anmälan sker skriftligt på banan.

09:00-09:20 Race/ Licens
09:20-09:40 Snabb
09:40-10:00 Medel/Lugn
10:00-10:20 Race/ Licens
10:20-10:40 Snabb
10:40-11:00 Medel/Lugn
11:00-11:20 Race/ Licens
11:20-11:40 Snabb
11:40-12:00 Medel/Lugn
12:00-13:00 STOP - Lunch i cafeterian på banan - betalning direkt på plats Filip pratar om den pågående race säsongen samt visar föregående race på storbilds TV

13:00-13:20 Race/ Licens
13:20-13:40 Snabb
13:40-14:00 Medel/Lugn
14:00-14:20 Race/ Licens
14:20-14:40 Snab
14:40-15:00 Medel/Lugn
15:00-15:20 Race/ Licens
15:20-15:40 Snabb
15:40-16:00 Medel/Lugn

• Tänk på att inte gå ut och ladda 100% direkt, avåkningar drabbar i första hand egna testtiden.

• Var och en svarar för att eget fordon uppfyller reglementet varje gång banan beträds.

• Ljudkrav 95db gäller under båda dagarna - mätning sker och klarar man ej kraven så får man ej fortsätta körning då det drabbar banan och dess licens för körning.

Väl mött till trevliga dagar
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Gött!:banana
Jag skall köra imorgon. Första gången på Mantorp, kommer bli grymt kul.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
6 pass i snabb = 6 röda flaggor :crash

Nånting kändes fel i upplägget i snabb grupp.
Varför så många "race" hojar blandat med reg hojar ..

Förutom detta så blev det ändå en rolig dag i slutändan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top