B King TURBO Carbon Edition

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Första start av min B King Turbo

De blev ett besök till Biltema Västerås, lika långt till Norrtälje, Gävle, Stockholm som Västerås från Alunda....
Så i söndags blev den startad för första gången med turbo och med en Biltema pump, men den är redan utbytt mot en ny och fungerande Bosch pump :)
Hade skiftat om slangarna lite till oljan så det blev lite kladdigt via filtret som sitter på vevhusventilationen, oljan trycktes upp från Catch tanken vid turbon, till följd att turbon fick i sig lite olja, men nu så efter ett par varmkörningar så har den slutat rycka, mmmmm jävligt klantigt, men jag bjuder på den, den går tyst och fint i motorn, mycket tystare än innan, kan bero på den nya högtrycks oljepumpen.....
Men nu har jag tagit ur data box och dom två Powercommander boxarna för att dom ska få lite kärlek av Turbo Andersson så det går att provköra hojen innan bänkning, har även satt i en löjligt klen fjäder i westgaten......

 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
fan va fint den går

jag har jätte mycket kvar på min innan start

ha det
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Fan så fint det blir! Å vad bra den ser ut med skorsten på ett mera normalt vis:tummenupp

Regskylten får mig att tänka på Stephen Kings gamla skräckis om den rabiessjuka hunden, den kommer nog gå om en sån, lite elak sådär:hihi
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
fan va fint den går

jag har jätte mycket kvar på min innan start

ha det

Tack, så himla skönt att den startade direkt efter att jag bytt den nya Bosch pumpen som var stum......
Blir grymt spännande med bänkning senare då inte ens Turbo Andersson har bänkat någon B King/Hayabusa med dubbla original sprut, hoppas allt går bra......

Hoppas även du får dra igång din snart ...
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Fan så fint det blir! Å vad bra den ser ut med skorsten på ett mera normalt vis:tummenupp

Regskylten får mig att tänka på Stephen Kings gamla skräckis om den rabiessjuka hunden, den kommer nog gå om en sån, lite elak sådär:hihi

Ja det blev inte tokigt alls att få ner burken där :)

Ha ha ha du får nog utveckla det där lite mer om Regskylten, kanske jag som är lite trög :va:hej:tungan
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ja det blev inte tokigt alls att få ner burken där :)

Ha ha ha du får nog utveckla det där lite mer om Regskylten, kanske jag som är lite trög :va:hej:tungan

Ja boken (och hunden ifråga) heter Cujo, tänkte att den blir elak och aggressiv(som hunden) som fan hojen, inget man vill möta ensam en sen kväll:va om det drar ihop sig till kappkörning:hojbusa
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ja boken (och hunden ifråga) heter Cujo, tänkte att den blir elak och aggressiv(som hunden) som fan hojen, inget man vill möta ensam en sen kväll:va om det drar ihop sig till kappkörning:hojbusa

Ha ha ha, får nog läsa boken :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Diö
Hoj
R1 2001 Turbo
Vad är det för framlykta du har på uppstartsfilmen?
Sjukt go!!:tummenupp
Blir förmodligen ett fighterbygge av min...:va
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
De är original lampan med ett plexiglas skydd, fins på ebay
Tack
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Åberg ska du lägga några tidskort på Lunda 31 maj?

Hinner nog inte få den så färdig tills dess, annars hade det varit riktigt kul, men alla andra som har något att gasa med borde verkligen åka dit, man får köra grymt mycket :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då var toppen efterdragen, men har stora bekymmer med startspärren när jag vill byta data boxen till Hayabusa :(
Finns så många fler inställningar i den boxen och även en ruta att bocka i för B King mod ....
Men jobbar vidare för att finna en lösning på det, så man kan bänka hojen
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det är inte lika tändningslås på B Kingen Som på Busan :(
Får se om inte det kommer en lösning från USA i slutet av veckan....
Vad kör ni för luftfilter på era maskiner?
Mitt kom lite nära marken, mark känning.....
Måste vara 100mm anslutning......
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
köpte ett fint filter utav big cc 4 tum och som inte stack ut så mycket

roligt att du kan köra nu hehe går den bra
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top