B King TURBO Carbon Edition

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Jag har både regulator och pys liggande som jag aldrig använde när jag byggde .
Kan kolla vad om intresse finns .

M

Har även ett impulsrelä slog det mig .
Behövs för av/på mha tryckknapp typ ljustuta .
Velocity racing regulator fö.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då har det hänt en hel del.....

Motorn har ju som sagt varit på besök hos Turbo Anderson, Kammarna är injusterade sylinderfot distans sitter på plats

Kammar.jpgmojäng för topp montering.jpgom pressade drev.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Grövre bultar m12 monterade med hårdare brickor, även hårdare koplings fjädrar sitter på plats med modifierad tryckplatta
Ni som tänker göra detta ingrepp, se till och ha rejäla skor, gärna stålhätta som på bilden :tummenupp har även för mig att man kan åka hoj i dessa skor :rock

toolsteel bricks.jpgurborning för grövre topp bult.jpgurborrning av topp.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Motorn hämtades hos Andersson i dag och sitter i ramen igen nu :)

motorn färdig för turbo matning.jpg Motor i ram igen.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Denna ljuddämpare skulle jag vilja ha på hojen, men den är på gränsen till för trång inuti, men vi får se, kålfiber och titan, lätt och fin :)

Akrapovic.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Turbo Bandit

Har även hunnit vara till Turbo Bandit och hämta turbo i dag, grymt trevliga grabbar :tummenupp

www.turbobandit.com

Blev samma turbo som jag hade på Yamaha Banshee R1 Turbo Quaden en TB60
På Quaden räckte den till 300Hk + på hjulen, nu satsar vi på ca 300hk på Kingen, är original sprutet som begränsar en del, men det får räcka denna sommar :)

Turbo.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Någon som vet vart man kan få köpa denna olja till ett bra pris?

Motul 300 V 4T 15W-50

Kan få tag i den för ca 600kr/4L men då är det från Tyskland....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Varför inte? :)
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Får man föreslå MCXpress Marklund. Jag handlar alltid där, han skickar snabbt. Brukar alltid vara nåt man kan fråga honom i samband med ett köp också.. :)
Någon som vet vart man kan få köpa denna olja till ett bra pris?

Motul 300 V 4T 15W-50

Kan få tag i den för ca 600kr/4L men då är det från Tyskland....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Så han säljer den oljan?
Jo då, Marklund är grymt bra att ha å göra med, otroligt trevlig är han med :)
Får kolla med han, ingen annan som har någon bra kontakt på den oljan?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här har vi ett lackat avgashus, hade samma färg på avgashuset (Biltema) på Quaden och det höll förvånansvärt bra, vist blir färgen lite grå, men den skyddar ju från att det börjar rosta på en gång.....
Man hade ju önskat ett rostfritt, men har inte hittat något som passar och pengarna rullar ju ändå.....

avgashus 1.jpgavgashus 2.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hittade dom gamla bänkpapprena utan turbo, lite bättre med grundeffekt i B Kingen än i Yamaha R1 motorn som jag hade i Quaden :)



bänkning sug motor 1.jpg bänkning sug motor 2.jpg

Slänger även in två bilder på hur den såg ut i somras.....

kingen front.jpg kingen utan turbo.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hade redan hunnit beställt olja för 620kr med frakt, Men tusen tack för tipset ändå :)
Någon som har några bra mönstrade Road Racing däck liggandes till ett bra pris?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Är även på jakt efter en bra kedja, men har för mig att jag läste i någon tråd att Marklund hade bra pris på det....
Även ett bra luftfilter måste införskaffas, några förslag, fast där måste man kanske vänta å se hur mycket plats man har....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top