Banhoj RC8

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hmmm Min "kompis" lyckades med en sådan bedrift på förra årets steg 5.

Kan ju tillägga att kompisen inte fick följa med på varken kärran eller bilen utan vackert ta en promenad tillbaka till depåområdet!

Tyckte du inte att det var jobbigt att gå hela vägen till depån i skinnpyjamas...? :7peta
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Tyckte du inte att det var jobbigt att gå hela vägen till depån i skinnpyjamas...? :7peta

Jo "kompisen" tyckte det var lite halvjobbigt, Som tur var så gick promenaden från escapen i Tröset så det var inte allt för långt!!

Dock så blev ju loppet rödflaggat då tornet trodde kompisen hade vurpat i tröset!!!
 

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Ort
Solna
Hoj
Ja
Riktigt ball hoj du sytt ihop, hur många timmars jobb? Tror du man hinner bygga en karbonkopia innan den 26:e April?

/Black Mambas tillförordnad förfriskningsansvarig

-Forged by Cruella (TM)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Riktigt ball hoj du sytt ihop, hur många timmars jobb? Tror du man hinner bygga en karbonkopia innan den 26:e April?

/Black Mambas tillförordnad förfriskningsansvarig

-Forged by Cruella (TM)

Inte så mycket tid egentligen. Om man bortser från lackeringen så kanske en dags jobb!
Lackeringen tog lite tid, men det är mest väntetid...

Det är gott om tid! Hör av dig så kan vi snacka lite mer...

Funderar du på att bygga om SP1an eller något annat?
 

Panucci

Mr
Gick med
27 Oct 2008
Ort
Solna
Hoj
Ja
Inte så mycket tid egentligen. Om man bortser från lackeringen så kanske en dags jobb!
Lackeringen tog lite tid, men det är mest väntetid...

Det är gott om tid! Hör av dig så kan vi snacka lite mer...

Funderar du på att bygga om SP1an eller något annat?

Just nu har jag inget garage så prio att säkra det innan man ger sig på något byggprojekt, fast vet dock inte om jag vill bygga om spettan, känns som den sitter på en för hög piedestal som den är... Spanar lite på blocket efter en "beater" att leka med, men sen skall man ha råd att åka också... Japp det stavas dålig framförhållning men bör nog kunna kontra bort det med nån impulslösning när det drar ihop sig... Vi får se...

Blir inget Gelleråsen i April dock men vi får hålla kontakten absolut, ett par bandagar ska det faan bli :) kommer ju trots allt bryta en 5-årig Nurburgringtradition - Nåt måste ju fylla det tomrummet.

Gotland, Mantorp och/eller Anderstorp med lämplig arrangör lockar.

Gatorna sopade och plusgrader annars så... Alles gut!

Trevlig helg!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Nu har jag beställt tankskum och en 20-liters dunk för snabbtankning. Hur ligger du/ni till? :7peta

Jag behöver bara fixa nya däck och gröna bakgrundsklibbor så skall det vara klart sedan... :fakta
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag har tankskum och najning kvar. Ska försöka hinna innan licenskursen, men annars blir det i maj...

Efter kursen är det nog dags för nya däck... Dessutom MC-ID, startnummer, m.m.

Inte hänt så mycket senaste veckorna. Nytt jobb och en del annat att pyssla med...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har fått hem tankskummet och dunken. Sweet Jeebus vad mycket skum det är och vilken jättedunk... Jag fattar inte hur jag skall lyckas få ner allt skum i tanken (nej, jag tänker inte montera av den och packa underifrån). Jag får peta in det med en pinne. Dunken tror jag dock stort på.

Dagens projekt innefattar en visit på ett reklambolag för att se om de har något grönt jag kan använda som bakgrund.

Lycka till på nya jobbet! Jag förstår att det blev succé när du började med att lämna in en lapp med alla dagar du måste vara ledig för att kunna köra hoj. :tummenupp
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Har nu knölat ner tankskumkuberna... Hur hårt ska man packa dem i tanken egentligen? Hur kollar besiktningen att tanken är fylld på rätt sätt?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Har nu knölat ner tankskumkuberna... Hur hårt ska man packa dem i tanken egentligen? Hur kollar besiktningen att tanken är fylld på rätt sätt?

Nu ligger du före mig. Lite annat kom ivägen för skummet...

Rimligtvis så räcker det att fylla så gott det går. Ju mer man pressar ner desto tätare blir det och då borde det störa mer än det gör nytta. Besiktningen kanske godkänner om det sitter en skumkub i tankmynningen, men vem vågar chansa...?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top