Sååå nära en säsong till i European Junior Cup!

jesperhubner

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Vikbolandet
Hoj
Honda cbr 500 -2013
Hej! Gör ett lite desperat försök här på sporthoj i hopp om att kunna få in en liten slant till min satsning i European Junior Cup (Ejc) 2014!
Med mycket motgångar i sponsorvärlden så är vi äntligen närmre vårat mål som är att kunna delta i Ejc i år.

Men än så har vi en liten bit kvar som vi måste få ihop under denna vecka, senast nästa vecka i pengavägen. Det krävs ca 100 000 kr till för att få ihop det och kunna anmäla mig till cupen i sista minuten! Mina sponsorer har gett vad de kan men fortfarande så saknas en liten bit så nu vänder jag mig ut till er som är hojälskare som gärna vill se en svensk till ute i VM eller? :)

Om vi får ihop 100 personer som kan tänkas lägga 1000 kronor var så går det ihop sig och jag blir klar för ytligare en säsong utomlands där jag tror att jag kan ställa till det ordentligt för spanjorerna ;)

Har ni några frågor, funderingar eller rent av vill bidra med större summor så tveka inte på att höra av er till mig så kan vi diskutera detta närmre!

Konto: SEB 5323-3100086

I hopp om en säsong 2014 :)

// Jesper Hubner #25
jesper.hubner@hotmail.com
070 36 45 305
 
Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Önskar dig lycka till, men denna typ av trådar borde tyvärr stängas...

Vi alla behöver/vill ha fler och mer sponsring.

Med vänlig hälsning,
 

jesperhubner

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Vikbolandet
Hoj
Honda cbr 500 -2013
Förstår dig i alla ära, men kände att detta är min sista utväg för att helt få lägga ner racingen, eller att få ihop det 1 säsong till och då kunna börja jobba direkt på en ny säsong och samarbeten!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Kanske inget du har tid med, men FundedByMe.com är precis vad du skulle behöva använda dig av just nu :/ :)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hubbe glömde bifoga en schysst bild på sig själv,

image.jpg

Kom igen nu och hjälp Hubbe till en ny säsong:tummenupp
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Du har kört fint i EJC under fjolårssäsongen Jesper!

Jag hoppas verkligen att den finansiella biten löser sig för dig och jag tycker att du gör helt rätt i att ställa frågan här. Frågan är fri och vågar man inte ställa den så har man heller inte försökt med alla medel. Det är förvisso stora pengar du ber om men större under har inträffat genom historien.

Lycka till!:tummenupp

/Björn
 

jesperhubner

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Vikbolandet
Hoj
Honda cbr 500 -2013
Kontonummer i första inlägget för de som är intresserade! Skriv gärna för och efternamn, samt ett mail till mig så jag har koll på vilka ni är! :)
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Dra på dig kostymen och håll ett föredrag om dig själv och mål.
Det ger mer pengar.
Dom som bidrar undrar vad dom får tillbaka.
Sponsor träffar där dina partners kan träffa andra och tjäna pengar.
Du ska ju va spindeln i nätet å samanföra dina samarbetspartner.
Ett klistermärke på hojen är rätt värdelöst.
Facebook.SH är som å dricka redbull...snabb och kort energi...du behöver kolhydrater och protein...lång siktig enegi.

Lycka till
 

jesperhubner

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Vikbolandet
Hoj
Honda cbr 500 -2013
Med både skola och annat runt om så är tiden knapp. Och nu när jag varken har några sponsorer knappt och max 2 veckor på mig att skrapa ihop den sista slanten så känns det som min sida som en omöjlighet att börja snacka med massa nya företag då jag varken är bra på det eller vet vart jag ska börja...
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Dra på dig kostymen och håll ett föredrag om dig själv och mål.
Det ger mer pengar.
Dom som bidrar undrar vad dom får tillbaka.
Sponsor träffar där dina partners kan träffa andra och tjäna pengar.
Du ska ju va spindeln i nätet å samanföra dina samarbetspartner.
Ett klistermärke på hojen är rätt värdelöst.
Facebook.SH är som å dricka redbull...snabb och kort energi...du behöver kolhydrater och protein...lång siktig enegi.

Lycka till

Tiderna förändras. Så även marknadsföring...
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Du är ju inte helt unik som har skola lr jobb..när du gick i mål i höstas då skulle detta jobb börja eftersom det är det du vill göra...det är du som är produkten som ska säljas.
Men du är inte helt unik.
Det är måååånga flee än du som står utan sponsorer till detta år.
Finna faktiskt bara 1 i hela RR depån som har förståt att det är som ett vanligt 7-16jobb att jaga sponsorer.
Prata med Backlund.
Hello Sweden kan du söka.
Lika bra som du lägger ut ett inlägg på fb..instagram..så kan du skriva ett mail till ngt företag.
Och sen ringa upp...du kan inte mer än att få ett nej.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Backlund kan nog en del om det där med sponsorer, han tog tydligen telefonkatalogen och ringde upp företagen ett efter ett tills han hittat tillräkligt många som var villiga att ställa upp. Prata med honom om tips. :)
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Jag hade gärna ställt upp, men som nybliven arbetslös så har man inte särskilt tjockt med deg. Jag hoppas att det löser sig för dig :)
 

jesperhubner

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2012
Ort
Vikbolandet
Hoj
Honda cbr 500 -2013
Förstår dig BC helt detta skulle börjats jobbats med under sensommaren som var och med facit i hand så har ju många saker som lovats från olika hörn inte blitt av. Därför står jag här med brallorna nere här 1 vecka innan allt måste vara klart och innan mc mässan var så var jag 200% inställd på att min karriär var över för gott.. Men tackvare Christian Åkerlund och Rickard Haggren så fick jag häromdagen upp hoppet igen om att jag kanske kan få en säsong till i alla fall och jag har än inte ens tagit kontakt med mina föredetta sponsorer då vi har sagt här hemma i familjen att det måste till mirakel för att vi ska ro detta iland. Miraklet ska jag väl inte säga att det har kommit men det finns tecken på att det kan inträffa OM jag får ihop denna summa till mitten/ slutet nästa vecka! Och från min sida så känns det helt som en omöjlighet att ta kontakt med nya företag osv nu då jag aldrig själv skaffat en sponsor, har haft hjälp från andra runt omkring för att helt kunna fokusera på racingen och 90% av fjolårens budgetar kom från familjens kassa.

Filip är en person som jag har god kontakt till och han har lagt ut fina trådar till mig både hit och dit men som sagt så snackas det ibland mer från vissa än vad det händer saker i verkligheten tyvärr. Och därför står jag här idag!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Förstår dig BC helt detta skulle börjats jobbats med under sensommaren som var och med facit i hand så har ju många saker som lovats från olika hörn inte blitt av. Därför står jag här med brallorna nere här 1 vecka innan allt måste vara klart och innan mc mässan var så var jag 200% inställd på att min karriär var över för gott.. Men tackvare Christian Åkerlund och Rickard Haggren så fick jag häromdagen upp hoppet igen om att jag kanske kan få en säsong till i alla fall och jag har än inte ens tagit kontakt med mina föredetta sponsorer då vi har sagt här hemma i familjen att det måste till mirakel för att vi ska ro detta iland. Miraklet ska jag väl inte säga att det har kommit men det finns tecken på att det kan inträffa OM jag får ihop denna summa till mitten/ slutet nästa vecka! Och från min sida så känns det helt som en omöjlighet att ta kontakt med nya företag osv nu då jag aldrig själv skaffat en sponsor, har haft hjälp från andra runt omkring för att helt kunna fokusera på racingen och 90% av fjolårens budgetar kom från familjens kassa.

Filip är en person som jag har god kontakt till och han har lagt ut fina trådar till mig både hit och dit men som sagt så snackas det ibland mer från vissa än vad det händer saker i verkligheten tyvärr. Och därför står jag här idag!

Du bör inte ha några svårigheter att föra dig inför en potentiell sponsor. Du skriver åtminstone läsligt. Bara det borde vara värt 100k i nåt slags EU/Nobelpris.

Lycka till!
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Du bör inte ha några svårigheter att föra dig inför en potentiell sponsor. Du skriver åtminstone läsligt. Bara det borde vara värt 100k i nåt slags EU/Nobelpris.

Lycka till!

Håller med dig till fullo ,Jesper kan föra sig både på och vid sidan av banan

Klart att han måste kolla alla vägar nu när det öppnat sig en möjlighet i sista stund.

Det är ju nu när Jesper o Christian varit med en säsong och lärt sig hur det funkar
som det gäller. Vore jäkla tråkigt om det inte kunde lösa sig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top