Honda msx (nya monkeybiken)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Har inte handlat min än men har provsuttit en i alla fall. Klart tunn fjädring och lite smäckiga detaljer. Det går ju att utrusta en dylik med helsystem, Öhlinsdämpare, sportdäck osv och få en riktigt frän liten minisportis men det känns lite överdrivet. Man ska nog ta den för vad den är, ett skämt, och skratta gott åt det.

Nya färger för 2014 blir det också! Gul försvinner och ersätts av blå. Fälgar och lite andra detaljer i guld blir det med.
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vafan, tar dom bort gul innan den ens finns att få tag på? Den gula är så nära färgmatchad det går med min räserbil. Letar i Thailand efter gul men vit går också bra. Den är skapligt smäckig och det är billiga komponenter men man sitter fan så bra på den, framför allt om man jämför med Monkey originalet...
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Claessons i Bromölla skulle få in gul och vit i slutet av februari, får se hur det blir med det. På blocket finns det nån i Skellefteå också. I Amerikat har de visst höjt priset ett par tusen till nya årsmodellen så skulle inte bli förvånad om de gjorde samma sak här också.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag sällar mig till skaran som kan tänka sig köpa denna cykel - dock tycker jag, liksom flera andra, att priset är väl i överkant!
Vore kul med en recension från ngn som verkligen har kört den (mer än UT klippen som ligger uppe)

Den jag körde hade annan sving och öhlinare, plus en del kolfiber lull lull,
skitkul hoj, jag satt helt ok på den, 189cm, så snabba är dom ju inte men denna va orginal förutom ljuddämpare,
men som sagt så körde jag den inte så mycket, men kul va den.
1399602_682785571751684_566482998_o.jpg
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Synd att dom inte är lite billigare, 20 kakor och kanske lite till hade man kunnat ge utan att känna sig rånad, men 33... hell no!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ponera att man fixar hit några MSX125 från Thailand. Vad skulle man kunna tänka sig betala för en sån under förutsättning att det är utan nån fungerande garanti och att den är registreringsbar?
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Kostade halva priset i butik i Thailand. 14500 spänn.
Japp, jag var jävulskt nära att köpa en och ställa undan, men insåg att det inte är värt det ännu.
Åker normalt ner 1 mån per år men nästa vinter blir nog inget, inte så sugen på att få Dengue igen.... aldrig varit så sjuk i hela mitt liv, skickar ner käringen och ungarna ensamma nästa gång :p

Hur som helst jag tycker 20 lök är en ganska ok summa om det ska skeppas hit, men frågan är om det är möjligt a'la sporthoj container som the old Days.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Ponera att man fixar hit några MSX125 från Thailand. Vad skulle man kunna tänka sig betala för en sån under förutsättning att det är utan nån fungerande garanti och att den är registreringsbar?

Säger som Mr Burton, 20 loppor skulle jag lätt pynta för en. De är inte tillräckligt kul att betala större summor för tycker jag.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jävla tjat om Thailand, finns ju för under 25K i Tyskland!!!
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jävla tjat om Thailand, finns ju för under 25K i Tyskland!!!
Var och en är ju fri att åka och hämta varhelst den vill med transport-, registrerings- och svenska momskostnader på det.

Här var det lägre pris, hur kan det bli så mycket dyrare på ett år? Ligger ju ute nya -13 för 33000, redan samlarvärde?? http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____20689.aspx

De kostade aldrig 29900 kr nya, det är priset Honda Sverige tycker att en 1 år gammal ska ha.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Här var det lägre pris, hur kan det bli så mycket dyrare på ett år? Ligger ju ute nya -13 för 33000, redan samlarvärde?? http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____20689.aspx

Knappast. Det är inte direkt en limited edition och Honda kommer att prongla ut så många dom kan och absolut använda gamla Monkeyn och att den är en raritet för att dra fram denna. Det gör dom naturligtvis helt rätt i men nåt samlarobjekt blir den troligtvis aldrig, det finns för många. Så resonemanget att denna skall hålla extrema begagnatpriser baserat på att Monkey är dyr är aningen naivt.

Sen är det ingen ungdomshoj. En 16-åring vill ha nåt vasst. Så det är antagligen relativt kapitalstarka medelålders farbröder (jag räknar medelålders från 27 och uppåt...) så jag gissar på att det om 2-4 år finns en relativt stor begagnatmarknad med fina 150-400mils objekt och att man på rätt marknad köper en sån för ~15k
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Är inte Honda Sverige helt fantastiska på att övervärdera sina egna produkter. Tycker att det genom åren funnits väldigt många exempel på det!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top