Motionärsklass i roadracing!

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Verkar vara en riktigt kul klass, hade jag inte haft familj (läs småbarn..) som i kombination med jobb som tar all tid så hade jag lätt kunnat tänka mig att göra något eller några inhopp… :)
Så låter det bland alla farsor på jobbet så fort det är dags för nån spontan aw... Och som jag säger till dom. Bullshit! Ta dig tid :)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Så låter det bland alla farsor på jobbet så fort det är dags för nån spontan aw... Och som jag säger till dom. Bullshit! Ta dig tid :)

Det handlar om prioriteringar och dessa svänger i olika etapper i livet. Min minsta är snart 5 år och nu börjar jag kunna prioritera in lite skoj ibland!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jesper Hubner är GRYM på att köra hoj (som Peter Linde'n sa många gånger på Sviestad), PUNKT!

Att se Jesper köra ER-6'an är en fröjd, han är ett framtidshopp för svensk roadracing och jag hoppas flera får upp ögonen för denne yngling och kommer och tittar på honom och alla andra i Speedster Cup.

/J
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Så låter det bland alla farsor på jobbet så fort det är dags för nån spontan aw... Och som jag säger till dom. Bullshit! Ta dig tid :)
Haha, spenderar redan nu för lite tid med dom känner jag... :brinnerup Men men, om ett antal år så kanske :crash
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Förste man under 1:20 på din hoj Lullen. Utan bromsar och med drev som inte passar. Det vore ju en större utmaning än att se CAD-Ludde fräsa runt under 1:20 på sin Beamer... :hihi

Haha, lovar att bara använda tvåan... utom på rakan kanske..
Dessutom e ju ni TÄVLINGS förare, o ja bara en enkel motionär! :)
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
...

@Jesper: vad har ni gjort för uppdateringar på ER-6:an? :)

Jag tar mig friheten att svara åt Hubner. Jag var nämligen nyfiken så jag frågade...

Det som skiljer mot en "vanlig" ER-6n är:
* Ny "frontkåpa", båt och singelcuts.
* Styret är inte original.
* Dämparna fram och bak är Öhlins (deras dämpare för gata).
* Helsystem installerat.
* Motorn mappad för helsystemet (vilket har ökat effekten från 72 till 75 hk).
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Jag tar mig friheten att svara åt Hubner. Jag var nämligen nyfiken så jag frågade...

Det som skiljer mot en "vanlig" ER-6n är:
* Ny "frontkåpa", båt och singelcuts.
* Styret är inte original.
* Dämparna fram och bak är Öhlins (deras dämpare för gata).
* Helsystem installerat.
* Motorn mappad för helsystemet (vilket har ökat effekten från 72 till 75 hk).
...och bromsarna, vad är gjort där? (Utgår exempelvis från att ABS är bortmonterat, minskar bromssträckan minst 10 meter från lite fart :brinnerup)
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Jesper Hubner är GRYM på att köra hoj (som Peter Linde'n sa många gånger på Sviestad), PUNKT!

Att se Jesper köra ER-6'an är en fröjd, han är ett framtidshopp för svensk roadracing och jag hoppas flera får upp ögonen för denne yngling och kommer och tittar på honom och alla andra i Speedster Cup.

/J
Ja han verkar onekligen vara grym, kul att han redan i tidig ålder är utomlands och kör :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
...och bromsarna, vad är gjort där? (Utgår exempelvis från att ABS är bortmonterat, minskar bromssträckan minst 10 meter från lite fart :brinnerup)

Bromsarna sade han inget om och jag tänkte inte på att fråga.
Som han körde tror jag i och för sig inte att han rörde bromsen. Möjligen så motorbromsade han ibland... :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur många är ni nu som startat totalt i Fartster Kupp?

Och hur många kn förväntas komma till Falkenberg och de sista racen också (nya som gamla)?
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Hur många är ni nu som startat totalt i Fartster Kupp?

Och hur många kn förväntas komma till Falkenberg och de sista racen också (nya som gamla)?

18 har startat, 17 har poäng. Flest startande var det på premiären med 17 resp 16. Klart färre på Sviestad där det blev 9.

Det kommer vara ett antal race på Gelleråsen nu, bl a Bikeweek, och gissningsvis blir det fler startande än på Sviestad. Jag skulle kunna gissa att det däremot blir färre på Falkenberg och sen kanske ca 10 på avslutningen.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag hade tänkt att delta på Bikeweek, men Svemo har inte svarat än vad de tycker om min hoj.
Det står ju att supermotos inte är välkomna, men min är ju knappast en supermoto...

Jag lär ju ge lite färg åt tillställningen å jag skall jaga Hubbe!:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top