Tiggeriet i Sverige

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19701336.ab
Ville bara visa Pippi att jag sväljer allt. Även Aftonbladet:7peta

Hade 53 000 kronor i bh:n
Matbutiken Willys i Gävle. Matbutiken Willys i Gävle. Foto: TORD WESTLUND

GÄVLE. En 18-årig kvinna åtalas för misshandel av en 32-årig kvinna efter ett bråk om en tiggarplats utanför Willys i Gävle.

När 18-åringen greps av polisen hade hon 53 000 kronor i sin bh.

– Tiggeri är en organisation som bedrivs av maffian, säger 32-åringen i polisförhör.

Många blev vittnen till bråket utanför butiken. Tre kvinnor skrek på en fjärde som satt där och tiggde.

– De skrek att jag skulle lämna platsen, uppger 32-åringen i förhör.

Trion ansåg att hon tagit ”deras” tiggarplats. Även några män dök upp vid tillfället dock utan att agera.
”Jag som växlar”

Bråket slutade i att 18-åringen slog till den sittande 32-åriga kvinnan som också påstår att hon hotat henne till döden om hon gjorde polisanmälan.

Något som inneburit att kvinnan även åtalats för övergrepp i rättssak. Hon nekar till brott.

Polis kallades till platsen och 18-åringen greps och senare anhölls.

Vid visitationen hittade polisen 53 000 svenska kronor i 500-kronorssedlar i hennes bh.

– Pengarna är mina, min makes, min farbrors och hans fru, Det är jag som växlar pengarna, samlar ihop dem och tar hand om dem så länge, Vi köper mat tillsammans och sparar en del till Bulgarien. Det är bra att vi har pengarna på ett ställe, säger 18-åriga kvinnan i förhör.
Plockade blåbär

18-åringen och offret kommer båda från Bulgarien. 18-åringen säger i förhör att hon vid tillfället varit i Sverige i en och en halv månad. Hon uppger att hon tigger och själv får 100-150 kronor om dagen. Tidigare plockade hon blåbär som såldes för åtta kronor kilot.

Även 18-åringen säger i förhör att det i andra grupper finns några personer som styr ett 20-tal arbetare.

– De luras hit och tvingas att tigga. De har inget val, säger hon.
Tord Westlund
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

Att vår kära rymdman lyckas blunda för precis allt i hela artikeln förtjänar inte ens ett "jösses" längre.

När poliser som jobbar med det säger att det är organiserat så ljuger de.
När folk som spanar på tiggarna säger att det finns tecken på organisering så ljuger de.
När tiggarna själva säger att det är organiserat så ljuger de.

Det är bara när de som organiserar det säger att det INTE är organiserat som han väljer att tro dem.
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Om det nu inbringas sådana fantastiskt stora summor att sitta utanför t.ex Coop o tigga funderar jag på varför ni inte säger upp er från ert nuvarande arbete o börjar tigga istället.
Blir det för enformigt o tigga kan ni alltid leta tomburkar eller plocka blåbär.
:rolleyes:
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om det nu inbringas sådana fantastiskt stora summor att sitta utanför t.ex Coop o tigga funderar jag på varför inte fler svenskar säger upp sig från sitt nuvarande arbete o börjar tigga istället.

Även om jag skulle få dubbelt så mycket genom att tigga mot att arbeta skulle jag valt att arbeta.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om det nu inbringas sådana fantastiskt stora summor att sitta utanför t.ex Coop o tigga funderar jag på varför ni inte säger upp er från ert nuvarande arbete o börjar tigga istället.
Blir det för enformigt o tigga kan ni alltid leta tomburkar eller plocka blåbär.
:rolleyes:


Jag funderar på att söka ett arbete där jag kan jobba nattskift och sedan kan jag sitta och sova utanför coop på dagarna så får jag dubbel lön.

Alternativt kanske jag skulle hämta hit lite rumäner, sno deras pass och tvinga dem att sitta utanför lite butiker. Så tar jag pengarna och ger dem lite billig mat samt inackorderar hela gänget i en liten förortslägenhet.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Alternativt kanske jag skulle hämta hit lite rumäner, sno deras pass och tvinga dem att sitta utanför lite butiker. Så tar jag pengarna och ger dem lite billig mat samt inackorderar hela gänget i en liten förortslägenhet.

Den marknaden är mättad nu, sen misstänker jag att man behöver lite beskydd om man skulle försöka slå sig in där. . . . .tror även de nyttiga idioterna börjar minska sina bidrag så du är för sent ute.
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Om det nu inbringas sådana fantastiskt stora summor att sitta utanför t.ex Coop o tigga funderar jag på varför ni inte säger upp er från ert nuvarande arbete o börjar tigga istället.
Blir det för enformigt o tigga kan ni alltid leta tomburkar eller plocka blåbär.
:rolleyes:

Det låter vettigt. Varför ska man betala skatt och bidra till samhällsutvecklingen, det är ju bara kapitalets sätt att kuva individen.

För övrigt verkar marknaden för tiggare en aning överetablerad numera. Undrar om det ser bättre ut för miggare... :arsele
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om det nu inbringas sådana fantastiskt stora summor att sitta utanför t.ex Coop o tigga funderar jag på varför ni inte säger upp er från ert nuvarande arbete o börjar tigga istället.
Blir det för enformigt o tigga kan ni alltid leta tomburkar eller plocka blåbär.
:rolleyes:

Exakt, bra poäng. Precis som att folk som klagar på inbrottstjuvar eller knarkhandlare kunde pröva på det några år så får vi se hur jävla smarta de tjenner sig sen!!!!!1111111111 :mad: :mad: :mad: :mad:
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Exakt, bra poäng. Precis som att folk som klagar på inbrottstjuvar eller knarkhandlare kunde pröva på det några år så får vi se hur jävla smarta de tjenner sig sen!!!!!1111111111 :mad: :mad: :mad: :mad:

Handla med knark och göra inbrott är vad jag vet olagligt, att vara fattig är inte olagligt ännu iallafall. :7peta
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Snart är det minusgrader och då är flyttfåglarna borta, i.o.f.s flyttar väl en del till kommunisttrafikstationerna men för det finns alt. = vistelse där har man då valt själv.
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Du tror alltså att tiggare är ärliga och betalar sin skatt? Nästa gång jag ser en tiggare så ska jag om att att få se dennes f-skattebevis.

Då kan jag upplysa dig om att gåvoskatten är avskaffad.
Undra vad det hade blivit för kommentarer om polisen hittat 53000 på en svensk man/kvinna? :näsblod:näsblod
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top