Tiggeriet i Sverige

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Fast det är ju inte riktigt min opinion som diskuteras här, det är på sistone din absurda åsikt; att förbjuda tiggeri, stöld och sexköp är de första stapplande men bestämda stegen mot fullskalig nazism. Det är precis det som dragit ett onödigt löjes skimmer över din argumentation. Du kunde nöjt dig med att som Fridolin hävda att det är dålig smak att rikta in sig på de längst ner på samhällsstegen, det är ett - enligt mig - felaktigt resonemang men åtminstone sympatiskt. Vidare viker du undan som vänstern alltid gör, har Norge numera en nazistisk finansminister eller inte?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast det är ju inte riktigt min opinion som diskuteras här, det är på sistone din absurda åsikt; att förbjuda tiggeri, stöld och sexköp är de första stapplande men bestämda stegen mot fullskalig nazism. Det är precis det som dragit ett onödigt löjes skimmer över din argumentation. Du kunde nöjt dig med att som Fridolin hävda att det är dålig smak att rikta in sig på de längst ner på samhällsstegen, det är ett - enligt mig - felaktigt resonemang men åtminstone sympatiskt. Vidare viker du undan som vänstern alltid gör, har Norge numera en nazistisk finansminister eller inte?

Jag tror rösterna du hör ger dig svar du kan acceptera. Lyssna på dem. :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så du kör den vanliga #tekniken, svara med ovidkommande svammel och avsluta med smiley?

Vad har dom för alternativ? De häver ur sig saker som inte stämmer och de inte kan argumentera för, så klart blir det bara svammel. Man kan inte säga att ett svenskt förbud mot tiggeri är nazism medan ett norskt dito är helt okej, saknas logiken beter man sig som en #medlem helt enkelt. Bra att de öppnar åsiktsavloppet så att saker kan redas ut dock, fram tills nu kanske det fanns medlemmar som tog denna blöja på allvar. :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad har dom för alternativ? De häver ur sig saker som inte stämmer och de inte kan argumentera för, så klart blir det bara svammel. Man kan inte säga att ett svenskt förbud mot tiggeri är nazism medan ett norskt dito är helt okej, saknas logiken beter man sig som en #medlem helt enkelt. Bra att de öppnar åsiktsavloppet så att saker kan redas ut dock, fram tills nu kanske det fanns medlemmar som tog denna blöja på allvar. :)

Säger mannen som tolkar saker och sedan går till angrepp med sina egna tolkningar. Avslutar ofta med en :lol
Jag parafraserade honom.
I övrigt har ni fått svaren, om ni bara orkar läsa dem. Hela meningar nu.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

Ännu ett bevis på att det är ligor som står bakom allt detta och har sina revir som de ser efter. Börjar mer och mer se folk ge pengar till dessa tiggare efter all uppmärksamhet av media som målat upp en annan bild bara för de intervjuat en tiggare som dragit en snyfthistoria i nyhetsmorgon och liknande. Snart är de så många att det inte räcker till alla tiggare/ligor så de börjar ha ihjäl varandra eller börjar med kriminella aktiviteter för att få ihop en lönsam vardagsekonomi där de ändå kan pumpa hem pengar till släkten.

Som vanligt tar Sverige emot problem med öppna armar utan att tänka längre än näsan räcker.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ännu ett bevis på att det är ligor som står bakom allt detta och har sina revir som de ser efter. Börjar mer och mer se folk ge pengar till dessa tiggare efter all uppmärksamhet av media som målat upp en annan bild bara för de intervjuat en tiggare som dragit en snyfthistoria i nyhetsmorgon och liknande. Snart är de så många att det inte räcker till alla tiggare/ligor så de börjar ha ihjäl varandra eller börjar med kriminella aktiviteter för att få ihop en lönsam vardagsekonomi där de ändå kan pumpa hem pengar till släkten.

Som vanligt tar Sverige emot problem med öppna armar utan att tänka längre än näsan räcker.

För mig råder det ingen tvekan om vilket elände de som försöker agera "välgörare" ställer till. Tror jag fick skit för det i början av den här tråden när jag sa att de som ger cementerar en destruktiv verksamhet och det är naivt att tro man hjälper, man t o m förvärrar saken. Man ger ju ffa de kriminella elementen incitament att fortsätta, med skydd dessutom.

Nyttiga idioter, för fel intressen.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kan verkligen inte tiggeriet gå under förargelseckande beteende eller något?
Jag tycker att vi inte behöver tiggeriet utan att vi har socialtjänst som hjälper de behövande.
Tiggare från andra länder borde väl deporteras till respektive ambassad?

Eller har jag missuppfattat allt nu igen?
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Dom kommer hit eftersom det här uppenbarligen finns blåögda airheads :dummer till Svenskar som ger dem pengar :huvet
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Det lär ge SD en boost då de verkar vara enda partiet som vill förbjuda tiggeri. Gränsfall man skulle rösta på dem bara för att de inte är lika löjligt politiska korrekta o rädda för att hamna i dåligt ljus som alla andra partier.
Men nä..jag väntar på ett moderatbaserat parti som är hårdare när det gäller brott/bidragsfusk/allmänt lurendrejeri. Som dessa jävla engelska platt/asfaltsläggare...bara att följa efter den en morgon o se dem åka till närmsta privatkund o börja jobba. Sen tar man reda på ifall de betalar in skatt. Eftersom dom inte gör det är det bara att bura in dom o skicka skiten ut från sveriges gräns.
Hatar denna försiktiga.."de har rättigheter oxå och vi måste hjälpa även de utsatta trots deras brottsliga natur- attityd"!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top