SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nu är jag anmäld till Steg 5 26/4.

Jag vette tusan om jag inte tagit mig vatten över huvudet den här gången. Ni Steg 6:are är ju toksnabba allihopa... :3freak

Vi nybörjare får väl hänga på nån sån där med ett nummer på kutsen och lära oss lite nya sköna spår runt Åsen! :hihi
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag är lite sugen faktiskt! Är det många platser kvar?

Hur såg schemat ut förra året för en heldag med steg 5-6? Blir det mycket körtid?
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Förra året var det är några starter på förmiddagen som steg 5:eek:r måste göra, steg 6:eek:r brukar vara med eftersom det är roligt och på eftermiddagen var alla som körde steg 6:eek:r och öppen depå gällde fram till mini-race varje hel timme... Om jag minns rätt.

Och nu vill jag somna om och vakna lagom till slutet av april :).
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vi nybörjare får väl hänga på nån sån där med ett nummer på kutsen och lära oss lite nya sköna spår runt Åsen! :hihi

Bra plan! Jag tänkte ta med mig "ÖVNINGSKÖR"-västen för att alla raceputtar skall se mig... :)
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Förra året var det är några starter på förmiddagen som steg 5:eek:r måste göra, steg 6:eek:r brukar vara med eftersom det är roligt och på eftermiddagen var alla som körde steg 6:eek:r och öppen depå gällde fram till mini-race varje hel timme... Om jag minns rätt.

Och nu vill jag somna om och vakna lagom till slutet av april :).

Låter som massor av tid på banan ju! Är det bara steg 5-6 de dagarna och de kör tillsammans med öppen depå? Verkar ju riktigt bra :)
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Låter som massor av tid på banan ju! Är det bara steg 5-6 de dagarna och de kör tillsammans med öppen depå? Verkar ju riktigt bra :)

Jag tror dock att i år kommer det inte vara en helt öppen depå utan tiden kommer vara uppdelad i olika fartgrupper. Var med på ett riktiga kamikaze pass när SMC Sport körde tillsammans med SMC School i höstas och samtliga med licens samsades på ett och samma 20 minuters pass, inget jag rekommenderar.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Verkar ju bli en del bekanta där.. man kanske skulle pallra sig dit..
Särskilt om M|cke ändå ska dit med sitt eminenta släp.. :tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Drar nog med mig en polare som tog kortet i fjol på kurserna 24/25 med. ;) Locka ner lite fler i banträsket sådär. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var visst fullt på söndagen, nu när jag äntligen kom mig för att faktiskt boka... Jaja, antar att 3 dagar på raken kanske räcker... Men vill ju! Lite lagom avrostning med 4 dagar bana i sträck. :hihi
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det var visst fullt på söndagen, nu när jag äntligen kom mig för att faktiskt boka... Jaja, antar att 3 dagar på raken kanske räcker... Men vill ju! Lite lagom avrostning med 4 dagar bana i sträck. :hihi

Samma här. Har haft fullt upp på jobbet och har inte hunnit boka söndagen. Nu står jag som reserv på Steg 6...

Vi får gråta tillsammans, Ulvhamne. :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samma här. Har haft fullt upp på jobbet och har inte hunnit boka söndagen. Nu står jag som reserv på Steg 6...

Vi får gråta tillsammans, Ulvhamne. :krama

Ja, vi får väl det. :hihi
Jaja, bokar nog oavsett hotell för natten där ändå så om det skulle bli en plats över så är jag ju ändå redo. :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, vi får väl det. :hihi
Jaja, bokar nog oavsett hotell för natten där ändå så om det skulle bli en plats över så är jag ju ändå redo. :)

Om dom inte fyller lic.kursen så kan det kanske bli fler platser med lite tur. Bara hoppas. :) sen kan ju jag mosa kropp eller hoj på lördagen med och då blir ju min plats ledig! :D
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Om dom inte fyller lic.kursen så kan det kanske bli fler platser med lite tur. Bara hoppas. :) sen kan ju jag mosa kropp eller hoj på lördagen med och då blir ju min plats ledig! :D

Du får gärna låta bli att mosa kroppen i alla fall... :7peta

Jag har för mig att jag stod som reserv en dag i somras och fick en plats i alla fall. Det är väl bara att hålla tummar och tår...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om dom inte fyller lic.kursen så kan det kanske bli fler platser med lite tur. Bara hoppas. :) sen kan ju jag mosa kropp eller hoj på lördagen med och då blir ju min plats ledig! :D

Hehe, jo, kanske det. Med lite tur är alla andra lika otåliga tjurskallar som mig och tar den på lördagen. Licensen då... Så slipper du vurpa sönder dig för min skull. :crash
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Det skall inte vurpas någonting alls där. Alla kommer att hålla sig på hjulen hela tiden. Sådetså..
:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top