Kawasaki z800/z800e

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jaha nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut:( Vart många fina turer och mil som Z:an gett mig, men nu när det är dags för att vinterförvara funderar jag på bra billigt depå stöd. Är det nån som har erfarenhet av biltemas? Är det lika bra kvalité som det är billigt eller ska man satsa på lite dyrare?:)
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Nu när hösten är här och vintern närmar sig är det dags för mig att spendera annan typ av kvalitetstid med min Z800, närmare bestämt i garaget.

Har fortfarande svårt för att bestämma mig vilken ljuddämpare jag ska ha, hjälp mig!
Vill helst inte lägga mer än 4000 kr på ljuddämpare, max 5000 kr.
Vad hade ni köpt för något? Kan tillägga att jag inte är mycket för Leovince, det låter gött men ser ut som :arsele
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Har fortfarande svårt för att bestämma mig vilken ljuddämpare jag ska ha, hjälp mig!
Vill helst inte lägga mer än 4000 kr på ljuddämpare, max 5000 kr.
Vad hade ni köpt för något? Kan tillägga att jag inte är mycket för Leovince, det låter gött men ser ut som :arsele

Mivv GP! Riktigt killer ljud:yoparty Folk brukar komma fram till mig o säga att det är riktigt jäkla rått ljud o det bästa av allt är att cheyerna ger en måånga blickar:tuttar Men det bästa är att det inte kosta mer än 3k med frakt, hittas givetvis på allas andra favvo sida Ebay :)
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Ett Arrow slipon är schysst också, skönt muller och dessutom inte så vansinnigt dyrt mellan 4-5000kr :)
 

fast7

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2014
Ort
falsterbo
Hoj
Kawasaki
z800 med a2?

Hejsan jag är ny på detta forumet.

Har varit hos handlaren och blev förtjust i denna z800 men eftersom jag har a2 körkort så är det z800e som gäller. Men handlaren sa att jag kunde köpa z800 medans i ägarbeviset skulle det stå att den är begränsad. Jag undrar hur detta kommer fungerar? Detta är en z800 och ingen z800e
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Hejsan jag är ny på detta forumet.

Har varit hos handlaren och blev förtjust i denna z800 men eftersom jag har a2 körkort så är det z800e som gäller. Men handlaren sa att jag kunde köpa z800 medans i ägarbeviset skulle det stå att den är begränsad. Jag undrar hur detta kommer fungerar? Detta är en z800 och ingen z800e

Varför inte ta A kortet så slipper du beskymret? :)
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Hejsan! Lite frågor angående valet till våren av MC köp. Har blivit helt förälskad i z800 då till "problemet" är det värt att köpa en performanc direkt? Vad är den egentliga skillnaden.

Hur mycket skiljer det på priset. Vad tror ni att priset på årsmodell 2013-14 i nyköp kommer stå i våren 2015? :dummer
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Hejsan! Lite frågor angående valet till våren av MC köp. Har blivit helt förälskad i z800 då till "problemet" är det värt att köpa en performanc direkt? Vad är den egentliga skillnaden.

Hur mycket skiljer det på priset. Vad tror ni att priset på årsmodell 2013-14 i nyköp kommer stå i våren 2015? :dummer

Tjenare! Utmärkt modell du fått upp ögonen för måste jag säga:) performanc modellen skiljer sig så att det är några mer pållar tror det rör sig om 5-10 hk. Den är utrustad med akra pipa samt liten vindruta och samt att man får med en cuts om man inte vill åka med dyna i bak :) prismässigt är det ju väldigt svårt att se. råkar faktiskt ha en kompis som slog i huvudet i golvet och sålde sin z800 performance i somras:dummer nypris är väl ca 110k och han fick 83k i somras då var hojen 1 år (2013) ligger ute en nu på blocket för 70k en 2013 med 570 mil på mätaren. så visst dem sjunker ju i värde men det gör ju alla nyköpta fordon tyvärr.. så jag tippar väl på ett pris runt 60-70k på dessa hojar när det är hög säsong 2015 :)
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Tjenare! Utmärkt modell du fått upp ögonen för måste jag säga:) performanc modellen skiljer sig så att det är några mer pållar tror det rör sig om 5-10 hk. Den är utrustad med akra pipa samt liten vindruta och samt att man får med en cuts om man inte vill åka med dyna i bak :) prismässigt är det ju väldigt svårt att se. råkar faktiskt ha en kompis som slog i huvudet i golvet och sålde sin z800 performance i somras:dummer nypris är väl ca 110k och han fick 83k i somras då var hojen 1 år (2013) ligger ute en nu på blocket för 70k en 2013 med 570 mil på mätaren. så visst dem sjunker ju i värde men det gör ju alla nyköpta fordon tyvärr.. så jag tippar väl på ett pris runt 60-70k på dessa hojar när det är hög säsong 2015 :)


Ah, okej så det är egentligen bara detaljerna som man får med från början som man antagligen hade köpt på sig med tiden i alla fall.

jo, jag kunde väl tänka mig att det skulle ligga runt det priset du sa, kollar ju nästan blocket dagligen. jag har väl turen om man kan kalla det så att ha möjligheten att köpa helt ny men det måste väl vara helt onödigt...eller? För skiljer det sig något mellan modellerna från 13-14 och nu 15?
 

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Panigale 959 -19
Hej! Jag är ny i forumet. Har nyligen blivit en lycklig ägare till en ny Z800 precis såhär inför vinter:brinnerupHar inte kört en meter med den. Så längtan till våren är väldigt stor, om ni förstår vad jag menar:tungan Bakdelen kommer jag att byta ut definitiv. En sak jag saknar på den är växelindikator men såg att man kan köpa till för ca 2000kr inkl montering. Nån som har en sådan monterat?
 
Last edited:

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Ah, okej så det är egentligen bara detaljerna som man får med från början som man antagligen hade köpt på sig med tiden i alla fall.

jo, jag kunde väl tänka mig att det skulle ligga runt det priset du sa, kollar ju nästan blocket dagligen. jag har väl turen om man kan kalla det så att ha möjligheten att köpa helt ny men det måste väl vara helt onödigt...eller? För skiljer det sig något mellan modellerna från 13-14 och nu 15?

Exakt du får med lite lull lull som vilken mc-nörd som helst ändå skulle ha köpt till hojen :) Förstår precis vad du menar! Finns inget fränare än att va den som rullar dem första milen på en splajdans ny:kär men om man tittar på utvecklingen av dem så är väl det enda som skiljer 13-14 färgval. 15 vet jag inte om dem gjort nått mindre ingrepp såsom fjädring eller nått. men kort sagt det skiljer sig minimalt om inte obefintligt på nya o begade då dem fortfarande är så pass nya i sortimentet:) Men vet du med dig att du ska ha hojen i några år och köra ett antal mil på den så kan det ju vara gött att ha nånting som är skött på det vis du vill att det ska vara in i minsta detalj. det var väl det jag betala för, då jag insett att välskött enligt min standard är nått helt annat än vad andra tycker.... Ett litet tips till vänta tills början av nästa år typ feb. då reas 14 modellen ut rätt mkt. För mig gjorde denna rea 15k :fakta
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Det låter fint. Hade väl tänkt att vänta som sagt. Ser ju redan nu att det dyker upp hojar med bra pris jämfört med vad 2015 modellen kommer kosta. Det jag sett skillnad på dem är att man får färg på skärmen över hjulet. Grön om man har den gröna vit om man har vit osv...inte säker på om det är värt 15k+ :D
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Hej! Jag är ny i forumet. Har nyligen blivit en lycklig ägare till en ny Z800 precis såhär inför vinter:brinnerupHar inte kört en meter med den. Så längtan till våren är väldigt stor, om ni förstår vad jag menar:tungan Bakdelen kommer jag att byta ut definitiv. En sak jag saknar på den är växelindikator men såg att man kan köpa till för ca 2000kr inkl montering. Nån som har en sådan monterat?

Nu har jag ingen indikator, men finns på min önskelista med:tungan men 2k låter väldigt dyrt! kolla ebay är helt hundra på att du kan komma undan MYCKET billigare! finns såna som kostat tusenlappen när jag kollat :) Vad jag förstått så ska det princip vara plug and play :) men jag kan ha fattat det hela mycket fel!
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Vad är det för slipon som gäller? Går ju inte ha originalet sen :p tycker det är lite klurigt att hitta info om det.

Har det hänt något nytt intressant med modellen, vad är senaste skvallret typ :D
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Vad är det för slipon som gäller? Går ju inte ha originalet sen :p tycker det är lite klurigt att hitta info om det.

Har det hänt något nytt intressant med modellen, vad är senaste skvallret typ :D

Sliponet är ju helt o hållet vad man har för smak.. men jag personligen gillar mivv och SC-project till dessa maskiner. Dem får ett jävla rått ljud med dessa på:yoparty
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Nu har jag ingen indikator, men finns på min önskelista med:tungan men 2k låter väldigt dyrt! kolla ebay är helt hundra på att du kan komma undan MYCKET billigare! finns såna som kostat tusenlappen när jag kollat :) Vad jag förstått så ska det princip vara plug and play :) men jag kan ha fattat det hela mycket fel!

Är det same till Kawa z750 tro? :)
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Är det same till Kawa z750 tro? :)

Är inte helt säker men jag kan inte se varför det inte skulle fungera:) om inte annat så borde dem ju ha tagit fram liknande indikator eftersom z750 har varit flaggskeppet för kawa dem senaste 10åren:)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top