Kawasaki z800/z800e

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
tack=) jag kommer köra med orginalblinkers iaf:) tycker de ser rätt bra ut ändå på deras hemsidas bilder, MARMOT*SIMPSON SUN HAT

sen är de ju alltid säkerhetsaspekten, så mamma är glad;) hittade denna på deras hemsida också, lär väl gå att applicera till de flesta tail tidys! http://www.bruudtcnc.de/anleitungen/anleitung-kh-z800.pdf

ja bättre pdf med bildbeskrivning får man leta efter! Det trassliga är den förbannade skyltbelysning. Men allt passar utan tigersågen.

men dom hoppa över hur dom fick bort bakskärmen. Gick lite fort fram där:rolleyes: som kockarna på tv vips så var allt förberett.
 
Last edited:

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
haha det har du rätt i, tänkte jag inte på! ska försöka mig på detta ingrepp imorn, lägger upp bild här på resultatet, ifall jag lyckas dvs :D

ja bättre pdf med bildbeskrivning får man leta efter! Det trassliga är den förbannade skyltbelysning. Men allt passar utan tigersågen.

men dom hoppa över hur dom fick bort bakskärmen. Gick lite fort fram där:rolleyes: som kockarna på tv vips så var allt förberett.
 

Jonny800

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2014
Ort
Bromma
Hoj
2013 Kawasaki z800
Hallå grabbar!
:mad:
Ny på denna sidan..men jag undrar om någon skulle kunna kunna hjälpa till med monteringen av en tail tidy med tillhörande blinkers?

Monterade isär hojjen men fattade ingenting av kablarna..
Z800e:banana

Bor ni i sthml området så kan ni skicka ett mess: 0761919337

Då vart de fixat. Tackar bjerke!
 

Jonny800

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2014
Ort
Bromma
Hoj
2013 Kawasaki z800
Och så ser de ut :)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1404901801440.jpg
    uploadfromtaptalk1404901801440.jpg
    66.4 KB · Visningar: 363

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Har du lust att lägga upp en bild sen när det är klart. Funderar på att fixa en jag med :D
Klart nu! Dock ska jag beställa en ny regplåt, har ju den gamla lite större nu o de gör att reflexfästet inte passar riktigt o de blir en glipa mellan reflexen o skylten, med den mindre skylten kommer den kunna sitta ända upp emot:) men mycket nöjd ändå, var lite pilligt, först gången jag håller på med en motorcykel men de gick bra:) ska lägga upp en bild men de verkar inte funka just nu:(
Men jag rekommenderar att göra de, gör stor skillnad på hojen! Var bara noggrann när du lossar skruvar osv så du inte förstör dom, vissa är väldigt mjuka o de kan va lite trångt!

där så!
DSC_0028 (2).jpg
 
Last edited:

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Nu så jobbas de på att montera dit en r&g tidy, var bara ett par hundra dyrare på fun bike än på ebay så blev en inhandling igår, de ända är ju reflexen, följde med en liten rund (ca 2cm i diam) för motering på skylthållaren men vet i fan vad farbror blå tycker om storleken på den
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Jaha blev med hoj för någon dag sedan så jag går väl med i z800 klubben jag med. vad är ett måste att införskaffa nu då? Har redan akra, pc5 och mappad är den med. Går överraskande bra.

Ett skylarskydd verkar ju vara en bra grej att ha, någon som vet vart man kan hitta?
 

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 smc r
Jaha blev med hoj för någon dag sedan så jag går väl med i z800 klubben jag med. vad är ett måste att införskaffa nu då? Har redan akra, pc5 och mappad är den med. Går överraskande bra.

Ett skylarskydd verkar ju vara en bra grej att ha, någon som vet vart man kan hitta?

Hur är den med pc5? :)

Rensa baken, men det har du nog gjort.
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Hur är den med pc5? :)

Rensa baken, men det har du nog gjort.
Ptja kan inte jämföra med original då jag inte vet men den är ytterst trevlig.

En sak jag märkt är att den blir väldigt varm väldigt snabbt i stadstrafik, någon som har reagerat på det?
fläkten går in sent vid 97 grader och hjälper inte så mycket. Hade 102 grader på tempmätaren idag.
Det känns ju inte helt betryggande.

min plan nu är:
Nya speglar så att man ser något
kort broms & kopplingsgrepp
miniblinkers
kylarskydd om jag hittar något som inte är skitfullt
lär ju behöva byta däck snart också
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Ptja kan inte jämföra med original då jag inte vet men den är ytterst trevlig.

En sak jag märkt är att den blir väldigt varm väldigt snabbt i stadstrafik, någon som har reagerat på det?
fläkten går in sent vid 97 grader och hjälper inte så mycket. Hade 102 grader på tempmätaren idag.
Det känns ju inte helt betryggande.

min plan nu är:
Nya speglar så att man ser något
kort broms & kopplingsgrepp
miniblinkers
kylarskydd om jag hittar något som inte är skitfullt
lär ju behöva byta däck snart också

Hej vill bara hälsa att allt är som det ska. När fläkten kickar igång vilket den ska vid typ 100grader skall temperaturen sjunka till runt 90 grader vid stillastående rödljus. Om inte temperaturen sjunker trots att fläkten jobbar får du lämna in den för garantijobb ?

Se till att kylarvätskan är som det ska så kommer den gå som tåget. Körde i italien nu i Juni och det är just i stadstrafik och rödljus som motorn inte får kylning och då kickar igång fläkten.

Kan säga det att på väg nere genom Polen låg motortemperaturen på motorvägen på cirka 60 grader. Så hitta en motorväg och se att du får ner tempen rejält så vet du att kylaren funkar.
 
Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Hej vill bara hälsa att allt är som det ska. När fläkten kickar igång vilket den ska vid typ 100grader skall temperaturen sjunka till runt 90 grader vid stillastående rödljus. Om inte temperaturen sjunker trots att fläkten jobbar får du lämna in den för garantijobb ?

Se till att kylarvätskan är som det ska så kommer den gå som tåget. Körde i italien nu i Juni och det är just i stadstrafik och rödljus som motorn inte får kylning och då kickar igång fläkten.

Kan säga det att på väg nere genom Polen låg motortemperaturen på motorvägen på cirka 60 grader. Så hitta en motorväg och se att du får ner tempen rejält så vet du att kylaren funkar.

Ska hålla lite mer koll på hur det beter sig. I motorvägsfart ligger väl tempen mellan 80-90 grader.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Min håller samma temp och toppar på 102,tycker däremot att 60 låter lire lågt,men jag kan vara helt ute å cykla.

Ja det kan va svårt när vi har värmerekord i sverige för tillfället. :huvet hehe

När jag körde ner till italien vid midsommar var det ju runt 10-15 grader i sverige .
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Har även jag upplevt samma tendenser till att hojen blir varm är man kommer in till stan, men som senast idag när jag åkte till jobbet då det var 32 grader och jag åkte på en 100 sträcka så låg temp på ca 87 grader vilket jag tycker är helt okej. Men som någon ovanstående talare sa, kokar hojen så ryker ju garantin in :)
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
hög temp varningen är mellan 115-120 grader och dit är ju en bit kvar så det är lugnt.
 
Last edited:

bloom

Guest
hallå, är ute efter en z800. den jag ev ska ha heter KAWASAKI ZR800A. om man söker på transportstyrelsen, vad betyder det? dom andra jag sökt på så står det bara ´´z800´´ vad är skillnaden?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tillverkarens modellbeteckning. Egentligen vad "alla" heter men registreras inte alltid lika. Innehåller ofta även årsmodellbeteckning osv.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top