Kawasaki z800/z800e

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Svart/grön z800 2014 nyligen inhandlad. Är mitt i inkörningsfasen och helnöjd so far. Ser ut som att det kan bli z800 träff i skövde fram mot vårkanten eller vad säger du Sigos?

Grattis till det fina inköpet! :) ja det tycker jag verkligen! har en polare till på en z800 som nog mer än gärna hänger på:tummenupp
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Svart/grön z800 2014 nyligen inhandlad. Är mitt i inkörningsfasen och helnöjd so far. Ser ut som att det kan bli z800 träff i skövde fram mot vårkanten eller vad säger du Sigos?

Grattis. Var också sugen på den Gröna. Hakar gärna på en z800 - träff. Känns rätt glest av dessa hojarna i Gbg, ändå hade min återförsäljare sålt Slut sina för i år :/
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Här grabbar o tjejer som åker z800 är den globala forumet för våran hoj! jäkligt shyssta ocg delar gärna med sig av info kring allt möjligt :D www.z800.net
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Nissejärnet om du köpt hojen på mc-kompaniet råder jag dig att åka dit, dem är rätt schyssta med priser efter man köpt hoj där.. fick min med i köpet men han var t.ex. villig att pruta ner ett akra 2k :) så då borde ni kunna göra en bra affär på en tail tidy:tummenupp
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tjooo! Har vart ett riktigt åkar väder i helgen o har själv kunnat avverka 40 härliga mil i sadlen :rock tror jag mötte nån på en z800 påväg ut från Stöpen idag 30/3 vi va några hojar på rad som kom.. känns de bekant av nån? :)
 

Nissejärnet

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2014
Ort
Skövde
Hoj
2014, Kawasaki, Z800
Tjooo! Har vart ett riktigt åkar väder i helgen o har själv kunnat avverka 40 härliga mil i sadlen :rock tror jag mötte nån på en z800 påväg ut från Stöpen idag 30/3 vi va några hojar på rad som kom.. känns de bekant av nån? :)

Det va jag! Fan, hann inte se att det va en jämlik med i gänget där! Vi får styra upp nått snart!!
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Som jag misstänkte! åkte som andra hoj :) Ja för tusan är ju strålande väder och jag antar att du ock håller på o kör in så vi kan ligga i samma tempo ;)
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Är det någon här som har erfarenhet av IXIL slipon? såg ett på en cb1300 och fick lyssna blev jävligt impad är dessutom relativt billigt :)
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Hej,

Har köpt en ny Z800, aldrig ens suttit på modellen så jag håller tummarna att den uppfyller förväntningarna.

Men för att ge upplevelsen lite hjälp på traven så är den beställd med KN luftfilter, Akra kolfiber, PC5 och Mappning i dynojetbänken!

R&G tail tidy och sen ready to go!

Cronqan

Någon annan som har satt på en PC5 på sin Z800/e/z750 och märkt skillnad? Jag har LeoVince slipon på min, och önskar att få ut max effekt i mellanregistret, frågan är om man märker stor skillnad när man kör utan helsystem. Jag kan sätta på KN-filter, men är inte så sugen på att lägga ytterligare 7000(?)kr på helsystem utöver det jag redan lagt på slipon. Jag fick prisuppgift på 3600kr + mapp och installation ifrån Ava MC i Stockholm för PC och jobbet. Så bara det är ju en slant...
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Är det någon här som har erfarenhet av IXIL slipon? såg ett på en cb1300 och fick lyssna blev jävligt impad är dessutom relativt billigt :)

Jag kollade Ixil innan jag bestämde mig för LeoVince Carbon ifrån ebay.de. Betalade 3300 ink frakt, väldigt nöjd med ljudet. Är man hardcore kör man utan db-killer och får tinnitus på köpet, men det är det värt, man blir ju coolast i stan! Är man som jag, snart 30 så sätter man i db-killer och njuter av det härliga mullrandet.

Det som Ixil föll på var att ljudet blir extremt högt (enligt Youtube), och de ser ut att vara riktiga vattenfångare vid regn osv. Är det denna du tittat på?
$T2eC16F,!zEE9s3!(IvgBRSrr1N4Iw~~60_57.JPG
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jag kollade Ixil innan jag bestämde mig för LeoVince Carbon ifrån ebay.de. Betalade 3300 ink frakt, väldigt nöjd med ljudet. Är man hardcore kör man utan db-killer och får tinnitus på köpet, men det är det värt, man blir ju coolast i stan! Är man som jag, snart 30 så sätter man i db-killer och njuter av det härliga mullrandet.

Det som Ixil föll på var att ljudet blir extremt högt (enligt Youtube), och de ser ut att vara riktiga vattenfångare vid regn osv. Är det denna du tittat på?
View attachment 404429


Det var som tusan! bra pris du fick på det :) just nu är jag bara ute efter ett bra men inte snordyrt system så är öppen för förslag ;)
Jo eftersom jag är en ung o dum 22 åring så gillar jag när det låter givetvis men eftersom tinitusen redan är kirrad så vill man nog dämpa ljudet lite, och råkade få höra ett Ixil med DB-killer i och tyckte det lät rätt rått redan där :yoparty Yesbox det var just det system jag tittat på men ett helsvart då hojen är svart :)
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Köpte det av en handlare så det finns säkert fler, samma kille hade även akra och ixil också. Kan faktiskt varmt rekommendera ebay.de eller ebay.co.uk om de har bra omdömmen. Se till att sakerna skickas ifrån tyskland också så slipper du betala tullmoms.

Har redan beställt minblinkers och tailtidy också som ska på asap! Om inte ljudet blir för mycket så är ju Ixils grejer sjukt snygga och annorlunda! Kul att sticka ut lite!
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
vet du vad det är för skillnad på eaby.de och ebay.co.uk mot ebay.com? mjo det är väl inte för inte man säger Ebay is your friend :tummenupp
Du får ta o slänga upp en bild på hojen din sen när du fått på grejerna tycker jag :D
Precis tycker dem är galet kaxiga! men som sagt vågar man eller vågar man inte... en annan stor faktor är att jag kommer förhoppningsvis dyka upp på endel bandagar i år och med 95db kravet så vill man ju kunna åka med slipon utan att behöva krångla med att byta till orginal dämparen...
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
vet du vad det är för skillnad på eaby.de och ebay.co.uk mot ebay.com? mjo det är väl inte för inte man säger Ebay is your friend :tummenupp
Du får ta o slänga upp en bild på hojen din sen när du fått på grejerna tycker jag :D
Precis tycker dem är galet kaxiga! men som sagt vågar man eller vågar man inte... en annan stor faktor är att jag kommer förhoppningsvis dyka upp på endel bandagar i år och med 95db kravet så vill man ju kunna åka med slipon utan att behöva krångla med att byta till orginal dämparen...

Givetvis kommer det bilder :3freak

Jag vet faktiskt inte om det är någon skillnad på de olika ebay-sidorna. Har sett samma fråga tidigare, och egentligen så samlas kanske allt på ebay.com. Men om man vill begränsa sökningen till tex Tyskland eller England (för att slippa tullmoms och hög frakt) så verkade det för mig enklare.

Jag är inne på ditt spår också att kunna köra bandagar och klara db-kravet. Det var inte helt enkelt att byta slipen, jag fick plocka bort "spjället" som sitter i originalslippen, vet inte riktigt vad den gör. Kan tänka att den är till för miljön eller annat trist :va
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Givetvis kommer det bilder :3freak
Jag är inne på ditt spår också att kunna köra bandagar och klara db-kravet. Det var inte helt enkelt att byta slipen, jag fick plocka bort "spjället" som sitter i originalslippen, vet inte riktigt vad den gör. Kan tänka att den är till för miljön eller annat trist :va


Precis kan tänka mig att det inte är något man gör över tio minuter precis utan svordomar:huvet.. spjället är till för motstånd på låg och mellan registret har jag fått till mig av min handlare. Därför har jag varit inne på ett akra då man får med det där lilla fina spjället. spjället i sig är även ljuddämpande. Men efter att fått se den fina prislappen på ca 5k:gnissla så börja jag titta lite smått efter nått annat.. menmen det är svårt val får väl se vad de blir :D
 

Jocke77

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple 2011
Jag har kollat in denna mc och även provkört den. Ser bra ut och går bra. Tänkte kanske byta ut min mc till denna tills jag kollade upp vad det kostar att lämna in den för service. Jäklar, var dyr den är. Detta skulle jag betala hos Kenneths MC-Service i Göteborg: 100mil 3200kr, 1200mil 5700kr, 2400mil 7300kr. Visst det är 1200mils intervall mellan varje service men ändå. Då är min mc ganska billig trots allt. Nej, det blir ingen Z800. Så ni som har köpt Z800, kollade ni upp vad service kostar innan ni köpte den?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top