Kawasaki z800/z800e

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Köpte min Z800 i fredags och hoppas den hinner levereras hem till mig i slutet av denna veckan (längtar!). Sitter just nu en R&G Tailtidy för originalblinkers på, jag tänkte dock byta till miniblinkers bak så jag får förmodligen sälja av den som sitter på i dagsläget och köpa en ny som är gjord för miniblinkers :) Hojen har bara gått 34 mil så tailtidyn är så gott som ny. Skicka ett PM vid intresse bara!
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
Köpte min Z800 i fredags och hoppas den hinner levereras hem till mig i slutet av denna veckan (längtar!). Sitter just nu en R&G Tailtidy för originalblinkers på, jag tänkte dock byta till miniblinkers bak så jag får förmodligen sälja av den som sitter på i dagsläget och köpa en ny som är gjord för miniblinkers :) Hojen har bara gått 34 mil så tailtidyn är så gott som ny. Skicka ett PM vid intresse bara!

jävla synd att jag hann köpa en redan heh
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Köp eller tillverka adapterbrickor istället. Jag har monterat miniblinkers på R&G tailtidy utan problem med hjälp utav täckbrickor.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Köp eller tillverka adapterbrickor istället. Jag har monterat miniblinkers på R&G tailtidy utan problem med hjälp utav täckbrickor.

Asså? Är väl billigare om inte annat. Gjorde det på min ER-6n till blinkers fram. En polare måttade upp en CAD på det och sen lackade vi dem svarta och monterade blinkers på. Skulle kunna göra så också. Får se när hojen kommer helt enkelt. Annars kan ju den som är sugen hojta till om den är intresserad av en tailtidy för OEM blinkers så får vi se hur det blir :)

Är för övrigt lite i tankarna på att sätta på ett par Highsider Victory speglar på styrändarna. Någon som vet ett par styrändar som de skulle passa på? R&G kanske? Eller Highsiders egna? Tror inte dem passar på original nämligen.
 
Last edited:

Yvonn

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2015
Ort
Stortorp
Hoj
Z800
Har en grön Z8000 - är supernöjd. Monterade på en box förra helgen. Vet. Inte det snyggaste men bekvämt för dator och småhandling.

Min fråga - Någon som bytt säkring någon gång?
Min blinkers verkar behöva en ny och jag bara suckar när jag öppnar den tjocka manualen... Undrar därför om någon kan ge några stalltips, typ var sitter den. Tror jag listat ut att det är 5A.
Tack på förhand!
 
Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Är det någon som fipplat med drevningen något? Funderar på att gå ner en kugg fram alternativt upp 2-3 bak. kan det vara något tro?
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tjenare!

Kommer få behörighet för A2 MC inom 8 veckor samt behörighet för A MC i september då jag fyller 24 då.
Har kollat runt lite på MC då jag skall köpa en nu och övningsköra med. Så om ni har lite tips och information för att hjälpa en vilsen själv så är det välkommet. Måste vara en MC som jag kan ha strypt tills jag får min A behörighet. De modellerna jag tittat på är:

Kawasaki e800z
Ktm Duke 690
Yamaha Mt 07

Tack på förhand!


Jag själv kör z800E, tycker det är en jätte go hoj. samt att det skiljer sig inte jätte mycket på E modellen och vanliga Z800 (har prövat båda) det enda som skiljde sig när jag o polarn va ute o gasa som kör Z800 var att efter 150 så sticker z800 iväg lite mer än E modellen.. och top farten ligger cirkus 20km/h högre på z800.
Sen vet jag inte om du kollat försäkring på dem andra hojarna, men när jag kollade ( jag är nu 22 år) så skiljde det MINST 6k på 690 o z800e till kawans fördel...
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
View attachment 418477

Vad betalar ni i försäkring för era hojjar?

5800:-/år för helförsäkring via Svedea (hade fått 4500:-/år från Bilsport MC men vet att verkstäder gillar Svedea mer och sen tyckte jag deras "regler" för vad som gäller var lite luddiga. Dessutom var självrisken dubbelt så hög om det är jag som kör). Då står den visserligen på min far men registrerad som att vem som helst får köra cykeln, oavsett ålder så länge han/hon har A-behörighet.
 
Last edited:

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
9940 har jag för mig Hel/Hel. 25 år bosatt i skogen, körtkort i 3 år.
Vi får se hur bilsport och mc är att ha att göra med nu när en hjort bestämde sig för att kuta rätt in i mig och tog med sig diverse kåpor samt spräckte kylaren för mig.
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
Det är ändå lite skillnader i pris. Hel= ca 11500:- 26år och bor i sveriges avlägsnaste stad.... Kan köra maj-augusti. Dyra månader!
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Trubbel i paradiset, har haft ett oljud från drivlinan "slagljud" när jag frikopplar och kedjan rullar fritt. Ställde igår cykeln på bobin och startade motorn och la i typ 4an och kollade vad det va som lät och det visade sig att bakdrevet är skevt (kanske har knäckt sig av någon anledning) kan ni kolla hur det ser ut på era cyklar? Jag tog en mejsel och la emot svingen och förde in emot drevet för att se om det va runnt eller skevt. Kollar jag på andra sidan där skivan sitter så är det 0mm skevhet. Men vid drevet så är det iaf 2-3mm slag in och ut och kedjan går som ett S framåt längs svingen.

Tacksam om någon/några kunde kolla.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top