Kawasaki z800/z800e

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
märke är inte så viktigt så länge dom ser bra ut. Inte ute efter styrändspeglar dock
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
märke är inte så viktigt så länge dom ser bra ut. Inte ute efter styrändspeglar dock

märke är inte så viktigt så länge dom ser bra ut. Inte ute efter styrändspeglar dock
jag köpte dessa

http://www.ebay.com/itm/Mirrors-CNC...Parts_Accessories&hash=item43c7a4d910&vxp=mtr

attachment.php
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
bra pris på dom. Hur är byggkvalitén? Jag köpte en gång kinaspeglar ifrån ebay och dom satt kvar 1 vecka innan dom ramlade isär.
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
bra pris på dom. Hur är byggkvalitén? Jag köpte en gång kinaspeglar ifrån ebay och dom satt kvar 1 vecka innan dom ramlade isär.

Dom kändes väldigt robusta. Sparade 1000kr på att köpa dom istället för rizoma orginal.

Beställde dessa till hojjen nyss; r&g tailtidy samt rizoma vindruta. Dessa fanns inte i kina versioner :/
image.jpg
 
Last edited:

olibra

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2015
Ort
Luleå
Hoj
2014 Kawasaki z800
Hej! Jag är ny i forumet. Har nyligen blivit en lycklig ägare till en ny Z800 precis såhär inför vinter:brinnerupHar inte kört en meter med den. Så längtan till våren är väldigt stor, om ni förstår vad jag menar:tungan Bakdelen kommer jag att byta ut definitiv. En sak jag saknar på den är växelindikator men såg att man kan köpa till för ca 2000kr inkl montering. Nån som har en sådan monterat?

Jag har monterat varianten som är plug and play och den sitter under sadeln, dock måste plasten bort då det är väldigt svårt att komma igenom med den utan att lossa plasten. Annars väldigt enkelt att montera, 900kr med frakt från ebay.
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
Hej.
Tänkte handla en z800. Men hur är den och köra längre sträckor med?
Den lilla vindrutan gör den mycket mot vinden?
Läst att sadeln inte är så skön, någon som har bytt ut den mot t.ex.
http://www.shad.es/en/shad-world/pr...//seat-kawasaki-z800-13-14/c65mar3modmotr111/ ?

Finns ingen vindruta på z800 om du inte köper till en. Jag har beställt en men räknar inte med att den ska göra mirakel mer än för utseendet. :rock
Sen får man ju räkna med lite vind då det trots allt är en naken hoj.

Sadeln är ganska hård men man kör lätt en 10mil utan att det blir obekvämt. Ska du köra långa turer kan ju en eftermarknads sadel vara värt att fundera på men sen är det ju mycket till en själv, vad man har att sitta på så att säga :D
 

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
När det kommer till slipon/fullsystem, Är det akrapovic som gäller för hela slanten ?

Mivv systemen har en jäkla bra passning samt låter otroligt bra. prislappen är samt den mycket mer roligare att titta på än hos akra:) sen så har du sc-project som oxå de är ett ypperligt system med gott ljud och fin passning med en fin prislapp :)
 

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Hur mycket mer värt är det att köpa fullsystem? Tänkte vad man får för pengarna....lite oklart vad priset ligger på slipon/full på akra..försökt hitta men är för mig Som sagt oklart..
 
Last edited:

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Östra Norrbotten
Hoj
BMW S1000R 2016
Jag gav 7700 för mitt akra slipon. Visst ät det dyrare än dom billigare varianterna. Men låter fördjävla gött och otroligt snyggt i kolfiber versionen. Halva vikten mot orginalburken..

edit:
sökte på tyska ebay och fick fram akra slipons för ca 4000kr. =D
 
Last edited:

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Jag har haft Original, öppnat original (spjället öppet hela tiden), Hurricane MP ONE (typ en rörbit med ytterst lite dämpning 2000kr) samt nu ett SC-project (4000kr ink frakt från italien). SC-project låter som akrapovic, har en polare med en z800 som jag jämför med.
Jag gillar högljudda maskiner, på bilen sitter det också ett catback system. Men Hurricane MP ONE är faktiskt för högt även för mig, det är som att köra utan rör nästan. Kul ibland kanske men inte som pendlarhoj. :)

Ska försöka slänga upp lite bilder när jag tar ut hojen igen, var ute en sväng igår hehe.
 
Last edited:

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
kollade upp lite av dom alternativen ni sa på tube...SC-project är ju brutalt...

men Yoshimura R77 whats up with that ? ...är dom två lagliga i Sverige ?:D klarar man av att åka 10mil utan att bli döv ?:p

det blev svårare nu än det var innan...hade nästan varit bättre om alla hade sagt akrapovic dirren :D
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
kollade upp lite av dom alternativen ni sa på tube...SC-project är ju brutalt...

men Yoshimura R77 whats up with that ? ...är dom två lagliga i Sverige ?:D klarar man av att åka 10mil utan att bli döv ?:p

det blev svårare nu än det var innan...hade nästan varit bättre om alla hade sagt akrapovic dirren :D


Kört 1100mil nu med Acra i kolfiber grymt nöjd låter bara bättre och bättre å lätt det snyggaste enligt mig
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top