Kawasaki z800/z800e

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tjenare!
hittar inte någon specifik info kring z800. Så tänkte startar en tråd för den, där man kan snacka i allmänt om den :)

Går i planerna på att köpa en z800e då jag har A2 kortet.
Hur är dessa hojar att köra? eller berätta lite allmänt om vad ni tycker om hojen :D

PEACE!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hej
Är också sugen... Fast Z800; hade hoppats på att det redan fanns en välbesökt tråd om detta!

Jag har bara provsuttit dom på svenskamässan, helt perfekt för mig, (175cm lång)
Z800 kändes väl ungefär som min Z750, men lite bekvämare..

Nu är frågan... vilken färg ?!, Den svarta går alltid hem men jag tycker dom har lyckats extremt bra med den gröna!
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Ja jag tänkte precis som du! Min handlare säger ju dessutom att hojarna sålde som smör i solen förra säsongen.. så vart är alla z800 åkare?:confused:
jag har ju fallit lite smått för den svarta, men hade inte tackat nej till den gröna heller! däremot såg jag på 2014 modellen med lite rött inslag.. satan i gatan den va sexig! :yoparty
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Så! då var den inhandlad o klar!:banana Blev en z800e 2013 helsvart :yoparty Så nu är varmare väder jäkligt välkommet!:)
 

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Köpte precis en z800e 2013 som första motorcykel, blev en orange, lite nervig gällande färgvalet men fick ett väldigt överkomligt pris så kände mig tvungen att slå till!! Kommer köra strypt tills nästa säsong då jag är fast med a2 kort ett år till :)
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Köpte precis en z800e 2013 som första motorcykel, blev en orange, lite nervig gällande färgvalet men fick ett väldigt överkomligt pris så kände mig tvungen att slå till!! Kommer köra strypt tills nästa säsong då jag är fast med a2 kort ett år till :)

Grattis till ett fint köp!:D Man får passa på nu när 2013 modellen har ett bra pris! :)
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag har själv en Z800 -13, grön. Riktigt nöjd med den. Under veckans lopp ska jag byta till ett SC-project slip-on, rensa baken och få bort "ankstjärten" samt montera lite krashpuckar och miniblinkers inför sommaren.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jag har själv en Z800 -13, grön. Riktigt nöjd med den. Under veckans lopp ska jag byta till ett SC-project slip-on, rensa baken och få bort "ankstjärten" samt montera lite krashpuckar och miniblinkers inför sommaren.

Det luktar som det vankas en bild på detta!:tummenupp
 

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Hej,

Har köpt en ny Z800, aldrig ens suttit på modellen så jag håller tummarna att den uppfyller förväntningarna.

Men för att ge upplevelsen lite hjälp på traven så är den beställd med KN luftfilter, Akra kolfiber, PC5 och Mappning i dynojetbänken!

R&G tail tidy och sen ready to go!

Cronqan
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
shit! riktigt snyg!:tummenupp man blir ju inte mindre sugen på att få hem sin egna nu alltså!:huvet
Du pröva du SC-systemet utan mapp? gick det som en potta skit som folk säger??

Tack så mycket :)
Jag kör helt utan mapp och sportluftfilter och jag kan absolut inte säga att hojen går skit överhuvudtaget, snarare tvärtom mot original, betydligt piggare och bättre på alla sätt. Vem har sagt att den skulle gå sämre utan mapp?
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Tack så mycket :)
Jag kör helt utan mapp och sportluftfilter och jag kan absolut inte säga att hojen går skit överhuvudtaget, snarare tvärtom mot original, betydligt piggare och bättre på alla sätt. Vem har sagt att den skulle gå sämre utan mapp?

Det va som fasen! Nä jag har kikat runt lite på nätet och pratat med lite racingfolk, vissa påstår att hojen kommer gå lite tunt och ha svackor i effektregistret om man inte optimerar den för det nya flödet.. Men sen har man även hört med folk som du som kör utan map och tycker det funkar prima:)
Så jag är rätt kluven nu inför slip on köpet om jag ska köpa ett SC och Ev. hojen går kasst eller så köper jag ett scorpion system som är gjort efter hojen :) vette fasen är kluven!
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag beställde en KTM 690 SMC-R i höstas och var väldigt nöjd över detta, tills jag provkörde Kawasaki Z800 under gårdagen.

Jag blev kär, hjärtat slog några extraslag, det fanns inget annat att göra än att skriva på kontraktet och räcka över kontokortet till handlaren.

Nu är jag stolt ägare till en 2014, Kawasaki Z800 i svart och röd/orange. :kär:banana:smasha:rock

Min fråga till er, vilka tillbehör är obligatoriska att inhandla?
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jag beställde en KTM 690 SMC-R i höstas och var väldigt nöjd över detta, tills jag provkörde Kawasaki Z800 under gårdagen.

Jag blev kär, hjärtat slog några extraslag, det fanns inget annat att göra än att skriva på kontraktet och räcka över kontokortet till handlaren.

Nu är jag stolt ägare till en 2014, Kawasaki Z800 i svart och röd/orange. :kär:banana:smasha:rock

Min fråga till er, vilka tillbehör är obligatoriska att inhandla?

Grattis till ett finfint köp!:tummenupp
Mig personligen så åkte rymdskeppet i bak som ska föreställa stänkläpp av innan den fick visas på allmänväg :D sen tycker ju jag att hojen låter lite för lite så ett slip on kommer sättas på så fort jag har kört in den riktigt :) annars så har du ju världens snyggaste hoj redan:yoparty
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Grattis till ett finfint köp!:tummenupp
Mig personligen så åkte rymdskeppet i bak som ska föreställa stänkläpp av innan den fick visas på allmänväg :D sen tycker ju jag att hojen låter lite för lite så ett slip on kommer sättas på så fort jag har kört in den riktigt :) annars så har du ju världens snyggaste hoj redan:yoparty

Tack! Grattis till dig också, såg att du fick din i januari. Har du hunnit köra något än och fått dig en uppfattning av motorcykeln? Precis de tillbehören hade jag i tankarna, dock vill jag inte klippa kablar osv. Finns det något som passar rakt av och inte är olaglig?
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Har faktiskt inte hunnit köra med den riktigt än då vädret inte har velat när jag velat.. så jag får vänta med ett utlåtande ang detta :) fast klippa i kablar behöver du inte göra när det gäller tail tidy! du använder dem kablar hojen redan har och allt ska kunna gå att återställa, så beställ en sån tycker jag ! :) ojoj finns en uppsjö av system frågan är bara vad du gillar för ljud! men jag har fastnat för två märken sc-project och scorpion. båda är lagliga med dbkillers i:tummenupp sen vad dem säger så ska det inte behövas nån pc5 o mapp :)
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag har kollat lite på olika system och kom fram till att jag nog "behöver" ett Yoshimura R77, dock hittar jag inget om specifika mappar för just det slipon'et.

Tail tidy ska handlas idag efter jobbet! :banana
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jag har kollat lite på olika system och kom fram till att jag nog "behöver" ett Yoshimura R77, dock hittar jag inget om specifika mappar för just det slipon'et.

Tail tidy ska handlas idag efter jobbet! :banana

Yoshit är ju inte helt fel! Nu är det så att detta är min första moderna hoj som jag äger med lite mer prestanda i, har bara tidigare erfarenheter av gamla hondor med fögge.. men jag har läst endel ang detta med mappning då jag är i valet o kvalet av slipon köp. och tycker det är satan dyrt med pc5 o mapp + bänk:huvet som tur är finns det ju en heeeel del andra som har frågat den samma fråga jag har ställt mig:hihi.. " behöver man mappa vid enbart slipon" och vad jag kan urskilja ur alla trådar och svar är att man oftast inte mappar då det inte är nödvändigt men visst kan man mappa och den kan gå bättre men så blir det även om man mappar en fabriksinställd hoj som är orginal då det finns kräm att hämta redan från början pga alla krav.. :) så jag personligen kommer köra utan mapp, visst om den går skit får man ju göra nått åt det :smasha
 

Nissejärnet

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2014
Ort
Skövde
Hoj
2014, Kawasaki, Z800
Svart/grön z800 2014 nyligen inhandlad. Är mitt i inkörningsfasen och helnöjd so far. Ser ut som att det kan bli z800 träff i skövde fram mot vårkanten eller vad säger du Sigos?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top