Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?


  • Antal röstningar
    0

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det borde ha konstituerats en samlingsregering redan vid förra valet, eller helst vid förrförra valet.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag skulle gärna vilja se en ännu svagare regering som verkligen måste söka stöd av riksdagens andra partier för att få igenom sina beslut :D Eller en Socialdemokratisk blandregering som samarbetar med nya partier (då de nu har öppnat upp samarbetet för alla). Tänk vad mycket tokerier det skulle komma :D

Annars vore valet trist om den borgerliga alliansen vinner igen, Fredrik sitter 4 år till (12 år totalt som statsminister är skrämmande), Annie får sitta kvar som näringsminister (också en vidrig tanke då hennes dialekt får en att må illa, hennes leende får en att må ännu mer illa och hennes "kompetens" får en att faktiskt spy), Björkis får chans att sätta in det hårda artilleriet för att få bukt med Sveriges "elaka" studenter och Beatrice får fortsätta omvandla Sveriges rättsregler till dagisregler. Scaaaaaaary :gnissla
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag är tydligen den enda som har röstat på KD...

Inte nu längre. Jag taktikröstar på KD av gammal vana.:)

Är det inte dags att alla slutar stödrösta på dom religösa tokarna och låter dom falla bort?
Dom flesta som FAKTISKT vill ha KD vid makten byter nog till annat lämpligt parti till valet efter när dom inser att loppet är kört.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Är det inte dags att alla slutar stödrösta på dom religösa tokarna och låter dom falla bort?
Dom flesta som FAKTISKT vill ha KD vid makten byter nog till annat lämpligt parti till valet efter när dom inser att loppet är kört.

Utopister som utopister... det finns desto fler religiösa tokar på vänsterflanken.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fast det var ju faktiskt de själva som gjorde det, det är ju liksom valfritt att kalla sig "Vänsterpartiet Kommunisterna", det är inget elakt epitet direkt. :7peta

Ganska många år sedan de bytte namn till vänsterpartiet, och Olly som kallade sig kommunist är inte heller längre partiledare.
SD har även sina rötter och det poppar upp och det visar sig ju flera gånger per år att dess anhängare och partiledare fortfarande ställer sig bakom dessa ideologier.

Så om vi studerar VPKs och SDs historia så kan man förstås kalla det ena partiet för kommunister och det andra partiet för nazister. Jag kallar gärna bägge partierna vid dessa namn men jag är i alla fall medveten om att bägge partierna försöker hålla lite neutralare profiler idag. Det ena partiet lyckas dock bättre än det andra att hålla fasaden uppe.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ganska många år sedan de bytte namn till vänsterpartiet, och Olly som kallade sig kommunist är inte heller längre partiledare.
SD har även sina rötter och det poppar upp och det visar sig ju flera gånger per år att dess anhängare och partiledare fortfarande ställer sig bakom dessa ideologier.

Så om vi studerar VPKs och SDs historia så kan man förstås kalla det ena partiet för kommunister och det andra partiet för nazister. Jag kallar gärna bägge partierna vid dessa namn men jag är i alla fall medveten om att bägge partierna försöker hålla lite neutralare profiler idag. Det ena partiet lyckas dock bättre än det andra att hålla fasaden uppe.

Finns det någon partiledare i SD som är uttalad nazist?
Någon SDUare ?

Det finns gott om Ung vänster som uttalat stöd för Stalin, och även partiledare i V som varit uttalade kommunister.

Tycker jämförelsen haltar, grovt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det inte dags att alla slutar stödrösta på dom religösa tokarna och låter dom falla bort?
Dom flesta som FAKTISKT vill ha KD vid makten byter nog till annat lämpligt parti till valet efter när dom inser att loppet är kört.

KD brukar trots allt ha ganska bra partiprogram att dom sedan är ett kristet parti kan man väl ha överseende med. Jag brukar i alla fall hitta många punkter jag ogillar även hos det parti jag röstat på.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ganska många år sedan de bytte namn till vänsterpartiet, och Olly som kallade sig kommunist är inte heller längre partiledare.
SD har även sina rötter och det poppar upp och det visar sig ju flera gånger per år att dess anhängare och partiledare fortfarande ställer sig bakom dessa ideologier.

Så om vi studerar VPKs och SDs historia så kan man förstås kalla det ena partiet för kommunister och det andra partiet för nazister. Jag kallar gärna bägge partierna vid dessa namn men jag är i alla fall medveten om att bägge partierna försöker hålla lite neutralare profiler idag. Det ena partiet lyckas dock bättre än det andra att hålla fasaden uppe.

I och med SD vände på kappan och blev pro-sionistiska och även tog in judar i partitoppen så går det knappast att kalla SD nazistiskt. Nazisten ser juden som cancer i samhällskroppen.

Problemet med att kalla SD nazister är ju att vi missar den ideologi som håller på med rasbiologi och konspirationsteorier. Att nazisterna idag är fåtaliga ändrar inte på det i min mening.

SD är fascister. Är inte det ett tillräckligt starkt ord?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I och med SD vände på kappan och blev pro-sionistiska och även tog in judar i partitoppen så går det knappast att kalla SD nazistiskt. Nazisten ser juden som cancer i samhällskroppen.

Problemet med att kalla SD nazister är ju att vi missar den ideologi som håller på med rasbiologi och konspirationsteorier. Att nazisterna idag är fåtaliga ändrar inte på det i min mening.

SD är fascister. Är inte det ett tillräckligt starkt ord?

Och du ser inget som haltar när man kallar V för kommunister?
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Och du ser inget som haltar när man kallar V för kommunister?

Det finns kommunister i V. T o m revolutionära sådana. Det finns kanske anti-semiter som tror på sion vises protokoll i SD?

Vad vet jag... du underskattar kanske vad en fascist är? Nazisterna är fascister t ex.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Utopister som utopister... det finns desto fler religiösa tokar på vänsterflanken.

Vad har det med stödröstandet på KD att göra?

KD brukar trots allt ha ganska bra partiprogram att dom sedan är ett kristet parti kan man väl ha överseende med. Jag brukar i alla fall hitta många punkter jag ogillar även hos det parti jag röstat på.

Jag kan inte ha överseende med det men det kan naturligtvis andra ha. Den som tycker att dom faktiskt är bra nog att rösta på ska så klart göra det, det är det eviga stödröstandet jag vänder mig emot.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Traditionellt stödröstas ju rätt friskt även på VP. Är det inte dags att säga adjö även till dem? Med samma motivering?

Frågan är så klart relevant även i det lägret men nu ställde jag ju frågan direkt till de två som sa sig vara intresserade av att rösta på KD.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Frågan är så klart relevant även i det lägret men nu ställde jag ju frågan direkt till de två som sa sig vara intresserade av att rösta på KD.

KD var faktiskt det parti jag stod närmast i förra valet i ett sådant där test. Men jag skulle aldrig kunna rösta på ett parti med så många mörkermän. Hade alla varit som Hägglund så hade jag inte haft problem.

Nu har det bildats ett nytt kristet parti som är explicit ett värdekonservativt parti. Om det innebär att mörkermännen tar sig dit istället så kanske jag röstar på KD i framtiden. Ateist som jag är (agnostiker).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top