Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?


  • Antal röstningar
    0

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kommer nog rösta på Kristdemokraterna. Det parti som absolut inte hör hemma i riksdagen egentligen men jag vill inte heller att de åker ur för då ryker alliansen och de är den enda chans vi har till ett bättre ekonomiskt Sverige. Jag håller inte med om att de har misslyckats men de har inte kommit så långt som väljarna hade hoppats, det är ju klart.
Hade S styrt landet så hade ekonomin varit helt annorlunda för oss alla här inne och skolorna hade knappast haft det bättre ekonomiskt heller.

De där jävla MP däremot, de är livsfarliga för Sveriges framtid och jag hoppas innerligt att folk inser det i tid och inte röstar på dem. SD är ju ingenting mot dem, de visar prov på avsaknad av intelligens nästan hela tiden och kommer självdö. MP däremot lyckas locka smartare väljare och blir således kvar och kan bli ett riktigt hot. Åsa Romson ger mig rysningar :(
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ja fy fan, ett bättre preventivmedel än Romson är svårt att hitta.

Håller med allt du säger men det blir nog M igen trots allt. Reinfeldt som statsminister väger över...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Faktum är att det är borgerliga regeringar som infört "våra" nya läroplaner ända sedan 80-talet. Så hur gärna jag än vill så kan jag inte hitta argument för att ge vänstern skulden för sveriges dåliga skolor.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja fy fan, ett bättre preventivmedel än Romson är svårt att hitta.

Håller med allt du säger men det blir nog M igen trots allt. Reinfeldt som statsminister väger över...

Missförstå mig rätt, jag vill också gärna ha Reinfeldt som minister även i fortsättningen MEN jag hoppas därför att tillräckligt mycket folk röstar på KD så att de jävla jubelidioterna klarar spärren så att de inte åker ur. Är de borta ur riksdagen så tappar M för mycket kraft och S kan komma tillbaka och skänka bort våra skattepengar återigen för att få till lite kortsiktiga lösningar.

Och Two stroke, vad är det för fel på läroplanerna? Felet ligger ju mest i den ekonomiska biten anser jag men jag kan ha fel. Hade vi haft mer pengar till skolorna så hade det inte varit lika stora problem. Nu är ju problemet att man inte lyckas uppfylla läroplanernas krav på grund av att ekonomiska medel inte finns.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
SKP saknas bland alternativen? Känns som att smånassarna på sina 125:eek:r och 35 kW:are behöver lite motvikt i form av några riktiga gammelkommunister...
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Markus du glömde lägga in mitt parti: Nya Liberalerna!

Namn: Nya Liberalerna

Initiala ståndpunkter:

- Förstatliga(inget kommunalt tjaffs); Grundskolan, sjukhusen.
Inför krav på antal lärare i skolan per capita.

- Inför identisk grundskoleutbildning i hela landet, samma böcker, samma innehåll.

- Ta bort TV-avgiften och lägg den på skatten; lägg ned radiotjänst och se till att VD:n får gå i förtidspension utan fallskärm

- Ta bort krav på trafikförsäkring, if you crash you pay

- Inför tidsbegräsning gällande hur lång tid det får ta innan fall tas upp i rätten

- Återinför samtliga krav på alla fysiskt krävande tjänster; såsom polis och brandkår

- Förbjud kvotering enligt lag

- Tillsätt en utredning gällande copyright; inför lag gällande att bara polisen får utreda copyright fall

- Förstärk PUL(person uppgifts lagen)

- Privatisera systembolaget

- Öka antalet poliser, höj deras lön(minst 40 000 SEK i månaden); inför hårdare krav på självförsvarsträning samt prickskytte

- Återinför värnplikt; samtliga kvinnor och män över 18 år måste genomföra värnplikt

- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan; förbjud samtliga religiösa riter för barn under 16 år. Såsom dop etc. Inför krav på att barnet måste skriva under för att genomföra riten. Annars åker föräldrarna på böter och blir till sist av med barnen.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Förövrigt, ni som röstar på SD har ni läst deras partiprogram? Ni vet väll att de vill införa något som kallas "fädernäskyrkan", som tydligen alla ska gå i. Är ni bokstavstroende kristna?

Om ni är upprörda över att invandringsfrågan hanteras dåligt av övriga partier tycker jag ni ska rösta blankt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förövrigt, ni som röstar på SD har ni läst deras partiprogram? Ni vet väll att de vill införa något som kallas "fädernäskyrkan", som tydligen alla ska gå i. Är ni bokstavstroende kristna?

Om ni är upprörda över att invandringsfrågan hanteras dåligt av övriga partier tycker jag ni ska rösta blankt.
Länk?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan; förbjud samtliga religiösa riter för barn under 16 år. Såsom dop etc. Inför krav på att barnet måste skriva under för att genomföra riten. Annars åker föräldrarna på böter och blir till sist av med barnen.

Den delen är väl redan borta om jag inte minns fel.
För övrigt är det en jävligt dum idé att inte ha krav på trafikförsäkring. Du kan omöjligt betala de kostnader som kan uppstå och då är det tur att det finns försäkring. Varför inte liksom, ingen lider av det?

Jag är tydligen den enda som har röstat på KD men som tur är finns det ingen röst på MP :brinnerup
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
- Ta bort att man automatiskt bli del i Svenska Kyrkan

Detta gjordes för 14 år sedan. Sedan 2000 blir ingen "automatiskt del i Svenska kyrkan" längre....
Bara en detalj så du kan du använda sista punkten i ditt lilla idéprogram till något annat. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad fan, jag kan väl oxå starta ett parti, FVF.

Forskning, Vetenskap, Filosofi, allt tas i den ordningen, oavsett fråga.

Som första fråga så släpps pepparsprayen fri för kvinnor, jämlikhet osv.

Den andra blir att höja kommunalskatten med en hundring om året så man slipper komma ihåg fruktjäveln ungarna skall ha med sig till skolan varenda jävla dag.:4skrika
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
BlaNGt.

Där för att det inte finns något acceptabelt alternativ.

Förklaring kommer när tid finnes.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Missförstå mig rätt, jag vill också gärna ha Reinfeldt som minister även i fortsättningen MEN jag hoppas därför att tillräckligt mycket folk röstar på KD så att de jävla jubelidioterna klarar spärren så att de inte åker ur. Är de borta ur riksdagen så tappar M för mycket kraft och S kan komma tillbaka och skänka bort våra skattepengar återigen för att få till lite kortsiktiga lösningar.

Och Two stroke, vad är det för fel på läroplanerna? Felet ligger ju mest i den ekonomiska biten anser jag men jag kan ha fel. Hade vi haft mer pengar till skolorna så hade det inte varit lika stora problem. Nu är ju problemet att man inte lyckas uppfylla läroplanernas krav på grund av att ekonomiska medel inte finns.

Du tror alltså att fler lärare är lösningen på problemet?

Jag tror du måste slänga in en lärare per elev för att det lösa problemet den vägen i skolklasser som totalt saknar disciplin.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/hemlig-inspelning-av-stokig-lektion
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...

- Förstatliga(inget kommunalt tjaffs); Grundskolan, sjukhusen.
Inför krav på antal lärare i skolan per capita.

- Inför identisk grundskoleutbildning i hela landet, samma böcker, samma innehåll...

Med lite disciplin i klasserna så kan du ha 100 elever per lärare. Kvantitet är varken problemet eller lösning på problemet.

Jag ser gärna helt privatiserade skolor men det krävs nationella prov för att det ska funka. Det funkar inte att en entreprenör ges möjligheten att betygsätta sitt eget arbete. Det gör bara att de skolor som ger generösa betyg får fler elever efterföljande år och därmed tjänar entreprenören mer pengar utan att han nödvändigtvis gjort ett bättre arbete.

Det krävs ett system som gynnar den bästa entreprenören.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Sluta låt 7-åringarna spela GTA5 så har vi löst många samhällsproblem.

Blir så trött när man skyller resultat i skolan på lärarna. Föräldrarna är största problemet!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om ni är upprörda över att invandringsfrågan hanteras dåligt av övriga partier tycker jag ni ska rösta blankt.

Gäller det alla frågor man är missnöjd med eller är det bara invandringspolitiken som simsalabim kommer förändras om en massa onödiga papperslappar lämnas in?

:confused:
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är ju horribelt att VPK är tredje största parti so far!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top