BMW R Nine T

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
Plötsligt händer det!
Jag trodde aldrig att en BMW skulle tilltala mig och synnerligen inte en Boxer men nu har BMW med Ola Stenegärd i spetsen verkligen fått till det.
bmw-r-nine-t-picture-wallpaper-bmw-1121102905.jpg
Finns risk att det kommer bli ett negativt cashflow den här säsongen..:)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Sinnesjukt snygg. BMW´s mest lyckade design ever.
Men prislappen gör att jag inte ens överväger en.
Men om en si sådär tre fyra år kan det nog bli en begagnad.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Någon som provkört, lagt en beställning, alt. luskat runt lite kring försäkring, premier, etc.? Anything?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Provsatt en hos lokala handlaren förra helgen, riktigt fin hoj! Lite underligt att den är dyrare än S1000R kan jag tycka i och med bristen på elektronik/effekt/utrustning, men BMW har väll sina skäl antar jag.
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Har hört att boxern är mycket dyrare att tillverka än en radmotor, till det kommer nytt elsystem som tillåter eftermarknadskomponenter utan protest, aluminiumtank och ekerfälgar för slanglösa sportdäck. S 1000 R består ju av hyllprodukter ;-)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Har hört att boxern är mycket dyrare att tillverka än en radmotor, till det kommer nytt elsystem som tillåter eftermarknadskomponenter utan protest, aluminiumtank och ekerfälgar för slanglösa sportdäck. S 1000 R består ju av hyllprodukter ;-)

Är ju samma boxer som dom använt i flera år i andra modeller. Priset handlar ju bara om att målgruppen har gott ställt och kan betala.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Har hört att boxern är mycket dyrare att tillverka än en radmotor, till det kommer nytt elsystem som tillåter eftermarknadskomponenter utan protest, aluminiumtank och ekerfälgar för slanglösa sportdäck. S 1000 R består ju av hyllprodukter ;-)

Mja, fan vet om boxermotorn som bygger på gammaldags teknik och har tillverkats i en jävla massa ex är dyrare än en kompakt rad4 med massor av effekt? Att öppna upp can-bus systemet för eftermarknadskomponenter tror jag är en ganska enkel sak för BMWs programmerare så det tror jag inte heller den extra kostnaden kan härledas till.

Därmed inte sagt att jag hellre skulle köpa en s1000r än en RnineT! Skulle ja få för mig att göra mig av med S1000RRen vore en RnineT jävligt najs och cruisa runt på!

Edit: Sportbike kom in och förstörde alltihopa med sin fakta.

Edit nr 2: RnineT har väll den gamla ej vattenkylda 1200-rovan?
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Vore det inte rimligare att jämföra med R1200R? Det är väl den som den delar flest komponenter med? Är inte helt påläst här...
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Tack för infon. hittills. Alldeles oavsett hur det ligger till, givet diskussionen ovan, så är jag så otroligt sugen på att beställa en. Får se om jag kan ta en provtur runt Stockholmstrakten.

För en "o-initierad", vore det orimligt att tänka sig att andrahandsvärdet håller sig mycket bättre på en R Nine jämförelsevis med säg en S1000R?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Bmw boxermodeller har ju historiskt haft ett väldigt bra andrahandsvärde, skulle inte tro att det är annorlunda med denna.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Tack för infon. hittills. Alldeles oavsett hur det ligger till, givet diskussionen ovan, så är jag så otroligt sugen på att beställa en. Får se om jag kan ta en provtur runt Stockholmstrakten.

För en "o-initierad", vore det orimligt att tänka sig att andrahandsvärdet håller sig mycket bättre på en R Nine jämförelsevis med säg en S1000R?

Man köper väl inte hoj baserat på andrahandsvärde? Fordon brukar ju generellt bra på sånt oavsett.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Bump!
Någon som slog till på en?
Har sett en slingra sig runt på bulten ett par gånger. Ser riktigt riktigt fin ut. Är sugen!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tydligen både snygg och trevlig att köra enligt en relativt enig fackpress. Inte alls min stil dock men vore jag mer hipsterposör boendes på Söder skulle det kunna vara ett trevligt alternativ.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Probike syd har en stående iaf.
Var inne och kikade på den idag, förjävla läckra hojar, men närmare 150 papp gör en ju inte köpsugen direkt, men nångång framöver ska jag köpa en begagnad.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Probike syd har en stående iaf.
Var inne och kikade på den idag, förjävla läckra hojar, men närmare 150 papp gör en ju inte köpsugen direkt, men nångång framöver ska jag köpa en begagnad.

Probike Syd, det är i Segeltorp va?
Sjukt osexigt namn, Syd. Låter skånskt.

Var den ny ny, eller demo-hoj?
Finns en demohoj på blocket för 129 som gått 20 mil.

-Är Akrapovic standard på alla hojar eller är det extra vid beställning?
-Hur kan försäkringen vara så billig? Orimligt. Kostar dubbelt så mycket som min gamla cb600 2012:a, 6 hk mer, 600cc mer men försäkringen är knapp 1/4...
- Finns ingen begagnathoj på blocket ännu : vad är din gissning att de landar på våren 2015?


// Hojlös :fyllisar
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tror att det var en demohoj, kollade inte så noga.

Jag gissar att priserna kommer att vara skyhöga även våren 15, Våren 16 tror jag man kan börja att fundera på det.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top