BMW R75/6 CaféR

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
I värsta fall får du väl göra en bredare krona och nya distanser till hjulet. Eller tänker jag helt fel nu med vad som skulle flytta på sig?:gnissla:va
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Jo alldels riktigt, bromsoken måste hamna bredare, men jag försökte mäta igår och det ser ut som det räcker att dom kommer ut 3mm per sida. Infästningen på oken är 17mm tjocka, så att plana av 3mm ser jag inte som något problem bara jag hittar någon som kan göra jobbet.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Bra! Man ska ju inte tumma på säkerhet men lite kan man ta ibland..:)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Att du inte tog & beställde färdigplanade ok av mig ;) Nädå har ju gjort ett gäng adaptrar å det är fan pilligt å få till. Lycka till :)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Har du förmodligen järnkoll på men hamnar oken rätt "radiellt" på skivorna som du ska ha? Antar jag att dom gör om det 320mm som passar till gaffel & ok...

Fint blir det iaf! :tummenupp
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Oken kommer från en Ducati ST4 som har 320mm skivor original. Gaffeln kommer från en Aprilia RSV Mille som har samma bromsok så det ska inte bli någon skillnad hoppas jag :)
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Fick mina bromsok planade idag!

IMG_3069.jpg

Nu finns går ekrarna fritt från oken, dock med liten marginal men bör funka fint! :tummenupp
IMG_3074.jpg

Hängde dit bromsskivan bara för att se hur det kommer se ut! Återstår att tillverka en spacerplatta för att det skall funka!
IMG_3072.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Biltema epoxy spackel! :brynad

IMG_3059.jpg

Första lagret spackel är nu lagt på bakdelen, har plastat färdigt den från insidan dessutom.
IMG_3077.jpg

Ser kanske förjävligt ut men jag tror det kommer bli kalas! :banana
IMG_3078.jpg

Var tvungen att hänga på delarna och titta på den en stund! Tror det blir bra, kanske höjer upp baken någon grad då den blir lägre när den kommer ner från stödet.
IMG_3073.jpg

Finn ett fel! Styrkroneaxel av svensk furu :död
IMG_3079.jpg
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ser bra ut, även med bromseriet! :) Jag har ungefär lika tight med bromsok och ekrar på ena cykeln och har inte haft några problem alls, det ska vara tight. :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Wave-skivan blir löjligt snygg ihop med ekerfälg.
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Ser ju kanonbra ut :tummenupp Viktigt som du säger att det lutar framåt. Har du testat att sätta dit ett 17" framhjul?
 

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Ser riktigt bra ut, kommer faan blunda varje gång när jag åker till övik för annars måste jag köpa den :yoparty
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Goffe: Håller med! Ser ut som den ska sitta där! Svart fälgbana och polerade erkrar på det så!

Ser ju kanonbra ut :tummenupp Viktigt som du säger att det lutar framåt. Har du testat att sätta dit ett 17" framhjul?

Nä det har jag inte, inte så lätt att få tag på 17" eker fälg som matchar bakfälgen som dessutom har möjlighet till 2st bromsskivor. Dock så är ju nya gaffeln rätt mycket kortare än original gaffeln, har sänkt tanken i framkant och höjt den bak. Bakdelen får en lite högre vinkel samt att jag har möjlighet att höja fjädringen ytterligare bak. Kommer nog att leta däck med lite lägre profil dessutom.
 

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800R
Härlig läsning, fortsätt med att publicera bilder. Rena porren för en som är intresserad haha... :p

Massor av inspiration får jag och min lista över "bra-att-ha-i-ett-garage" blir bara längre!

Keep it up!
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Hej alla läsare!

Håller mest på spackla, slipa, spackla, slipa, plasta osv på bakdelen. :gråta så jävla tråkigt.

En fråga: Kan jag spruta på Hagmans 1K sprutspackel på bakdelen? har nämligen 2st brurkar, tänkte mest för att kunna se hur den ser ut med enhetlig färg och som slipgrund. Kan det bli problem vid 2k lack sen?
 

Kolgrimr

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
1983. Yamaha TR1
Hej alla läsare!

Håller mest på spackla, slipa, spackla, slipa, plasta osv på bakdelen. :gråta så jävla tråkigt.

En fråga: Kan jag spruta på Hagmans 1K sprutspackel på bakdelen? har nämligen 2st brurkar, tänkte mest för att kunna se hur den ser ut med enhetlig färg och som slipgrund. Kan det bli problem vid 2k lack sen?

Håller på att lära mig själv och efter en del missar osv. Har insett att kör man med samma märke på allt man använder så verkar det mesta kunna funka. Olika märken, inte alltid helt bra...
Lycka till, jäla rolit att följa :banana
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
1K funkar inte med 2K. Lösningsbaserat i kombination med vattenbaserat vill sig inte. Det är i alla fall min erfarenhet, har jag missat något tar jag tacksamt till mig den tillrättavisningen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top