Thailand december 2013 - januari 2014

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Jag befinner mig just nu på Koh Lanta. Är här och hälsar på min kusin som driver ett resort här på ön.
Det är ganska full rulle för henne och hennes man så tänkte helt enkelt höra mig för om några här inne kanske befinner sig i närheten och har lust att hitta på nåt?
Jag är här tom den 23 januari så har några dagar att fördriva här nere och tänkte de kunde vara kul att hitta några sköna människor att hänga med:)
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Semlan har väl redan cert? Jag skulle kolla på dessa "vagnar" som säljer utflykter, de har oftast dykupplevelser på Thailänska båtar med internationell personal till riktigt bra priser. Går att pruta ordentligt! På dykcenterna så går det ju inte att pruta. Jag har dock aldrig blivit besviken på varken utrustning eller käk på dessa utflykter.

Så ut och upplev lite saker Semlan. Sitt inte här och tråka, du är ju i tropikerna ;)

Kram
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Eller så är det väl bara ställa sig i valfri folksamling och skrika "är det några svenskar här?"

Skulle tippa på att minst 50% räcker upp handen :gnissla
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Hänger i Phuket/Surin Beach men du borde väl inte ha problem att hitta likasinnade där heller. Åker till Phi Phi i övermorgon för att fira nyår. Det är alltid ett satans drag där vid tolvslaget :)
Stick ut och dyk annars, det är ju något man inte får missa att göra när man är här.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Eller så är det väl bara ställa sig i valfri folksamling och skrika "är det några svenskar här?"

Skulle tippa på att minst 50% räcker upp handen :gnissla

Hon är på Koh Lanta så 50% är en ganska låg siffra... Det känns som att vara på Ullared när man är där :näsblod Vilket jag förvisso inte vet något om då jag aldrig kommer besöka Ullared.
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Jo då dykcertet kirra jag för 13 år sedan och tog advanced i januari men kan ju inte dyka varje dag i en månad:)
Dyker med Flip Flop Divers och tycker de är riktigt bra.
Jag ska åka tbx till Koh Kradan oxå för det var de närmaste himmelriket jag någonsin varit.

Visst kan man stå å skrika på stranden och det kommer inte vara 50% som räcker upp handen snarare 99% och 99% av dem är nykära par eller Agda och Olof 75år. Haha... Dock har jag inget problem med att det är så mycket svenskar för man liksom märker dem inte på samma sätt som på Phuket där man ligger på varandra i solstolar på stranden. Här får de knappt finnas några solstolar och inget annat skit som vattenskotrar eller paragliders.
Sedan så hellre 99% svenskar än ryssar för de är vedervärdiga!
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Hänger i Phuket/Surin Beach men du borde väl inte ha problem att hitta likasinnade där heller. Åker till Phi Phi i övermorgon för att fira nyår. Det är alltid ett satans drag där vid tolvslaget :)
Stick ut och dyk annars, det är ju något man inte får missa att göra när man är här.

Tack för en grym jävla vecka! Tror inte man kunde haft de bättre än vi hade de:) image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Första bilden är precis nedanför Kalumé, right? Var där för bara några veckor sedan och hade gärna stannat livet ut kändes det som :tummenupp
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Första bilden är precis nedanför Kalumé, right? Var där för bara några veckor sedan och hade gärna stannat livet ut kändes det som :tummenupp

Grym koll! Precis det gjorde amerikanen som driver restaurangen paradise lost på ön. Han kom dit för massa år sen och åkte aldrig därifrån. Skulle också kunna tänka mig det:tummenupp

Nä det är på Koh Kradan det lilla paradiset söder om Koh Lanta:tummenupp

Kalume heter tydligen stället som vi bodde på i Koh Kradan :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jo, jag och tjejen bodde där oxå från den 18-22/12. Bästa stället på ön, eller iaf ett av de bättre!

Vi gick förbi Paradise lost, och ja, förlorat något måste dom iaf? Såg ut som en blandning av soptipp och junkyard??
Fick för mig att dom skulle ha öns bästa mat där, men inte en chans att jag ens kommit på tanken att stanna till där.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Vi gick dit och käkade middag en kväll men då hade det redan blivit mörkt ute. Att det såg sunkigt ut runtomkring missade jag därför helt. Restaurangen och käket var det däremot inget fel på:tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vi gick bara förbi när vi vandrade till andra sidan ön. Men det går kanske komma dit från någon annat håll/stig än den vi kom på. Kan inte tänka mig att något mörker skulle ändra min syn i någon anmärkningsvärd utsträckning :)

Var ni på några andra öar runt omkring i området? Vill åka tillbaka men alltid trevligt att variera sig lite. Vi var 5 nätter på Koh Ngai. Mer folk (mkt svenskar!) och lite bättre utbud gällande det mesta, bortsett från snorklingen som var snäppet sämre.
Lite Kanarie-ö känsla dock och inte i närheten av lika charmigt, så hit åker vi inte igen.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Vi var på Koh mook som ligger 20 min ifrån kradan med longtail. Där var det mer livat, mer folk och inte lika idylliskt som Koh Kradan. Är man ute på öarna så föredrar iaf jag att det är lugnt och så få turister som möjligt så det är nog inte ett ställe jag åker tillbaka till.
Däremot så ligger Emerald cave på Koh mook så det är en anledning att ändå åka dit. Det var riktigt ballt att se:)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Låter ganska likt som Koh Nhgai då. Tycker precis som du, så då kanske jag kan hoppa över att åka dit.

Emerald cave var vi vid oxå, vi hyrde en långtail en hel dag och åkte runt och snorklade på lite olika ställen och stannade till där bl.a. Vart en utmärkt sätt att fördriva julafton på :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top