Bandag 1 Juli 2014 på Gelleråsen.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
har precis spenderat en månadslön för att ersätta alla delar som gick :huvet

Ett tips är att bara laga det som verkligen är trasigt och påverkar hojens funktion/säkerhet.. så har du t ex en kåpa som är kosmetiskt ful, repig och jävlig, men i övrigt hel.. eller en tank med en buckla men som funkar,, kör vidare med dem.. sen kan du montera nytt när du ska sälja.. Ska du fortsätta köra bana så kommer du säkert vurpa igen, det känns bättre att vurpa med nåt som redan är repigt :tummenupp
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Ett tips är att bara laga det som verkligen är trasigt och påverkar hojens funktion/säkerhet.. så har du t ex en kåpa som är kosmetiskt ful, repig och jävlig, men i övrigt hel.. eller en tank med en buckla men som funkar,, kör vidare med dem.. sen kan du montera nytt när du ska sälja.. Ska du fortsätta köra bana så kommer du säkert vurpa igen, det känns bättre att vurpa med nåt som redan är repigt :tummenupp

Så är det ju. Fast man vill ju se bra ut vid MC Svea också :7peta
Tanken är att hitta ett billigt racekåpset som man kan slänga på inför banddagar.
Har dock problem att hitta ett som inte kostar 6-7000:- +
Ni har inte något tips?
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Jag tror inte riktigt på det där att det inte finns några dumma frågor, så här kommer jag med en.
Måste man ha licens för att köra med oreggad hoj eller räcker det med körkort? :D
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag tror inte riktigt på det där att det inte finns några dumma frågor, så här kommer jag med en.
Måste man ha licens för att köra med oreggad hoj eller räcker det med körkort? :D

Du behöver varken körkort eller licens för att köra hoj på bana! Dock får man säga till om båda saknas så en instruktör kan åka efter ett par varv för att se till att man har dom grundläggande kunskaperna vad gäller motorcykelkörning!!!
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nu har anmälningarna börjat ta fart på riktigt och grupperna börjar fyllas på,
Vill man vara garanterad att bli med så börjar det bli dags att boka sin plats!!
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Hejsan, en fråga bara. Vad "krävs" det för hoj för att kunna ta sig runt? Håller på att motard konventera min crf450 nu. Är banan för stor för så liten hoj eller vad funkar? Har sätt lite youtube filmer från gälleråsen och om man har en fart på iallafall 150 km/h på rakan måste väl duga? Den är såklart oreggad. Vilken/vilka grupper får man köra i?

Tacksam för svar då jag gärna vill köra lite bana:tummenupp
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hejsan, en fråga bara. Vad "krävs" det för hoj för att kunna ta sig runt? Håller på att motard konventera min crf450 nu. Är banan för stor för så liten hoj eller vad funkar? Har sätt lite youtube filmer från gälleråsen och om man har en fart på iallafall 150 km/h på rakan måste väl duga? Den är såklart oreggad. Vilken/vilka grupper får man köra i?

Tacksam för svar då jag gärna vill köra lite bana:tummenupp


Hello biddarn!!

Klart att du ska vara med och köra hoj på bana, Är du nybörjare och lite osäker så är det ju perfekt att börja i lugn grupp, Skulle det visa att du har mera att ge så flyttar vi upp dig i medelgruppen.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Hello biddarn!!

Klart att du ska vara med och köra hoj på bana, Är du nybörjare och lite osäker så är det ju perfekt att börja i lugn grupp, Skulle det visa att du har mera att ge så flyttar vi upp dig i medelgruppen.

Så det går bra med oreggat då även att jag inte har någon licens? Mjaa har jo kört cross några år och vistat mig på anderstorp någon gång på min gamla r1. Men vill inte påstå att jag kör snabbare för det :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hur går det ute i stugorna händer det något med cyklarna?

Här har iordningställandet av nya cykeln tagit fart
Fälg.jpg

Cykeln måste ju vara presentabel när sandfållorna besöks, Gör ju lite mera ont i själen att kasta en iordninggjord cykel än en som hålls ihop med silvertejp och stripes :D

lite fälgar lackade..jpg
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
God helg alla vänner och bekanta, Kan knappt bärga mig tills vi syns i depåerna igen,

Bokningarna har tagit bra fart och numera kan vi inte längre garantera plats i Race gruppen och ber er därför att göra en förfrågan innan ni bokar den.

I medel och lugn grupp finns fortfarande gott om platser!


// Mojja
 

TeamTribal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Oslo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7 Gate, Suzuki GSXR 1000 K8 Bane
Hei,

Er det mulig å delta for nordmenn også?

TT
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top