Bandag 1 Juli 2014 på Gelleråsen.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hej alla bandagsdeltagare!

Nu kommer vi med en väldigt rolig nyhet!

Efter succén i oktober med en väldigt rolig och lyckad dag på banan så har vi bestämt oss för att göra om detta.

1 Juli mitt i säsongen ett par veckor innan SO så har vi hyrt Gelleråsen och kör en heldag 09.00 -18.00

Platstillgång.

Lugn = Platser finns
Mellan = Platser finns
Race = 10 platser kvar.

Pris 1200 sek Lunch på Pitstop ingår. Vid specialkost meddela detta i bokningsmailet.

Plats i depåbox bokas genom oss och då kostar det 200 sek/plats. För dom pengarna har man obegränsad tillgång till luft och ström.
Tillgång till boxen får man kvällen innan kl 19.00 och har då möjlighet att lasta av allting och förbereda cykel och utrustning.
Boxarna låses ca 21.30 och öppnas återigen 07.00.
Extra prevlegium för dom som bokat box är att vi som arrangör kommer ut till er i boxarna och besiktigar cyklarna vilket gör att man slipper släpa med sig cykeln till anmälan och kan ploppa i värmare och slippa köa utanför inskrivningen.

3 grupper
Lugn = Alla är välkomna högsta fokus på säkerhet och att även nybörjare ska kunna känna sig för och åka hem med ett leende på läpparna.

Medel = Man har en del banvana sedan innan och vet vad som gäller och vill utvecklas framåt

Snabb= Panga satan hejvilit helt enkelt. Bete dig mot din medåkare så som du själv vill bli bemött på banan inga pekpinnar kommer ges från arrangörens sida men kommer det klagomål så kommer dessa beaktas och den skyldigt kommer få en chans att yttra sig.

Inskrivningen öppnar 07.20 och då ska leg/licens kunna visas upp samt att cykeln skall besiktigas. Har man inte depåbox så har man cykeln med sig till inskrivningen som kommer ske i boxarna närmast tornet.

OBLIGATORISKT förarmöte kommer ske 08.30 där vi drar igenom det grundläggande och om det för dagen finns något speciellt att tänka på!

Grevens med Richard i spetsen kommer med en fullsmetad trailer och bistår med kunnande,mekhjälp,fjädringsinställning och all tänkbar utrustning du kan tänka dig för bättre varvtider och uppgradering av cykel.

Däck och däckservice kommer även det erbjudas, Vid köp av däck från Grevens ingår självklart montering och balansering.


Självklart finns ambulans på plats för allas säkerhet. Det kommer även vara tätt med föråkare i lugn och medelgruppen som mer än gärna hjälper just dig med spårval och svarar på eventuella frågor som uppkommer och ser till att säkerheten på banan är så hög som möjligt.

Vårt största fokus kommer vara på lugn och medelgrupp och här ska vi se till att alla får den personliga feedback dom vill ha och önskar.

För race gruppen planeras det lite roligheter vilka vi avslöjar lite längre fram, Men i denna grupp är det tänkt att man sköter sig själv ute på banan och tar eget ansvar för sitt handlande och har koll på vad som är ok och inte. Vi som arrangörer kommer inte lägga oss i racegruppen om det inte framförs klagomål från övriga deltagare. Det kommer inte läggas några resurser på föråkare i denna grupp. Dom medlen kommer användas till dom planerade happeningsen istället.


Maila er anmälan till sandfallan@gmail.com för vidare information om hur man bekräftar sin plats och bokning.

Väl mött till en bankörning i en avslappnad miljö där vi lämnar pekpinnarna hemma och har så roligt som möjligt och kör i klubbanda.

Denna säsong är det fullt fokus på ljud. 95 förbifart är det som gäller vi kommer mäta hela dagen. 1 varning kommer ges sedan är det packa o åk hem. Har man DB killer så ska den användas från början och inte monteras när man framför klagomål. Sköts inte detta har vi snart inga banor att köra på.


Smakprov från ifjol: http://www.youtube.com/watch?v=KBvKC7yUqBo
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Klart intressant! Skriver in det inför sommarschemaläggningen. :tummenupp

Men... Vad gäller om jag råkar tappa en styrvikt...? :3freak
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Faan på jobb då kommer hem 8juli

Vill man äta så får man jobba!! Skulle det bli en öppning är du hjärtligt välkommen ändå :)

Klart intressant! Skriver in det inför sommarschemaläggningen. :tummenupp

Men... Vad gäller om jag råkar tappa en styrvikt...? :3freak


Självklart ska du bli med och gasa ikapp i hagen :)
Tappar du styrvikten så händer inte så mycket man fortsätter köra som inget hänt, Skulle någon få den i kylaren så har jag med mig kemisk metall och vi får säkert ut den medåkaren på banan igen under dagen :banana
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Men om man har db killer men aldrig behövt använda den innan? Jag tror att min hoj klarar ljudkraven utan db killer. Skulle de va så att de inte går så e de ju bara o kränga på?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Men om man har db killer men aldrig behövt använda den innan? Jag tror att min hoj klarar ljudkraven utan db killer. Skulle de va så att de inte går så e de ju bara o kränga på?

Har man helsystem och en DB-Killer så ska denna användas är vår ståndpunkt.
Alternativet kommer tyvärr bli att väsnas man och har ett helsystem monterat utan att ha använt DB-Killern så utgår ingen varning. Det blir helt enkelt färdigkört för denna gång.

Så att köra utan DB-killer i sitt helsystem gör man på egen risk om man tycker det är värt det är upp till var och en men alla vet vad som gäller och ingen behöver bli sur om man blir avflaggad.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Har man helsystem och en DB-Killer så ska denna användas är vår ståndpunkt.
Alternativet kommer tyvärr bli att väsnas man och har ett helsystem monterat utan att ha använt DB-Killern så utgår ingen varning. Det blir helt enkelt färdigkört för denna gång.

Så att köra utan DB-killer i sitt helsystem gör man på egen risk om man tycker det är värt det är upp till var och en men alla vet vad som gäller och ingen behöver bli sur om man blir avflaggad.

Ok... Men nu har jag inte helsystem utan endast slipon. Utgår varningen även då om jag inte skulle använda dbkillern?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Ok... Men nu har jag inte helsystem utan endast slipon. Utgår varningen även då om jag inte skulle använda dbkillern?

DB-killern ska vara i för att varning ska bli aktuellt. Har man chansat och kört utan så har man tagit en onödig risk och då kommer ingen varning att ges.

95DB förbifart är det som gäller och vet man med sig att man kör med helsystem alt slipon som ligger i riskzonen så vidtar man nödvändiga åtgärder för att säkerställa att man klarar sig alternativt tar man konsekvenserna.

Ljud/bullerfrågan är verkligen på tapeten denna säsong och vi på vår dag ska ju försöka hålla både deltagare och banägare så nöjda som möjligt så att vi även i framtiden får köra och är välkomna tillbaka till banorna.


P.s Jag kommer detta år köra med orginalsystem trots att jag ifjol dumpade 20 k på mapp/helsystem/Bazzaz.
Det är inte värt bekymren som kan uppstå en racehelg alternativt en bandag man betalat dyra pengar för.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
DB-killern ska vara i för att varning ska bli aktuellt. Har man chansat och kört utan så har man tagit en onödig risk och då kommer ingen varning att ges.

95DB förbifart är det som gäller och vet man med sig att man kör med helsystem alt slipon som ligger i riskzonen så vidtar man nödvändiga åtgärder för att säkerställa att man klarar sig alternativt tar man konsekvenserna.

Ljud/bullerfrågan är verkligen på tapeten denna säsong och vi på vår dag ska ju försöka hålla både deltagare och banägare så nöjda som möjligt så att vi även i framtiden får köra och är välkomna tillbaka till banorna.


P.s Jag kommer detta år köra med orginalsystem trots att jag ifjol dumpade 20 k på mapp/helsystem/Bazzaz.
Det är inte värt bekymren som kan uppstå en racehelg alternativt en bandag man betalat dyra pengar för.

Ok ville bara förtydliga de lite ytterligare. Db killern e på redan.:) får väl ha med orginalsystemet ifall att:p
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Ok ville bara förtydliga de lite ytterligare. Db killern e på redan.:) får väl ha med orginalsystemet ifall att:p

Har du DB-killern i så är det garanterat grönt, Skulle det bli problem trots det så löser vi det på plats. Svinto och ståltråd kan göra underverk. Även köra på högre växel brukar fungera.

Men det vi vill ha sagt är att vi alla måste hjälpas åt för att hålla oss inom ramarna för vad som är tillåtet!!!
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nu har vi 10 platser kvar i Race gruppen 1 Juli.
Vill man vara garanterad plats i Race gruppen kan det vara läge att boka och bekräfta sin plats innan det blir fullt!

Dagen efter har karlskoga Motorstadion heldagsträning för er som vill köra 2 dagar!!


Väl mött Mojja!
 

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Ort
Karlstad
Hoj
Honda cbr rr 954
hej låter intressant detta :) vad ska man ligga för tider om man ska vara med i race grupp?antar att man får köra oreggad banhoj hos er
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
hej låter intressant detta :) vad ska man ligga för tider om man ska vara med i race grupp?antar att man får köra oreggad banhoj hos er

Hej!!

I race siktar vi på att ha 1.14 och neråt oreggad banhoj är välkommen i alla grupper. Det viktigaste för oss är jämna grupper!!

Får man åka oreggad hoj i medel?


Självklart är oreggad hoj välkommen i alla grupper!!!


Med vänliga hälsningar Mojja!
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Hur är det med platstillgång?!
Hade riktigt kul sist, (även fast jag använde hojen som jordfräs i 3e kurvan) :crash
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hur är det med platstillgång?!
Hade riktigt kul sist, (även fast jag använde hojen som jordfräs i 3e kurvan) :crash

Platser finns det gott om i lugn och medel dock börjar rejsgruppen bli full :)

Klart vi hade kul halva nöjet är ju att harva i sandfållorna var ju även jag tvungen att ta en svängom i dom innan det frös på :rock
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Platser finns det gott om i lugn och medel dock börjar rejsgruppen bli full :)

Klart vi hade kul halva nöjet är ju att harva i sandfållorna var ju även jag tvungen att ta en svängom i dom innan det frös på :rock

Halva nöjet får stå för dig :p
har precis spenderat en månadslön för att ersätta alla delar som gick :huvet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top