Caféracer av en Honda CX500 eller "Att sminka en gris"

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Just nu blir det originalfälgarna men jag hyser ju en dröm om ett par trevliga ekerfälgar i framtiden, det skulle se bra ut. Pga kardandriften så kan man ju inte ta riktigt vilka fälgar som helst och skruva på men jag har ju sett ganska smarta ombyggnader (där man använder originalnaven ihop med ett par påskruvade ringar, ett par nya fälgbanor och en knippe ekrar) som ser ganska bra ut.
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Det är den där länken jag sett tidigare men om jag ska göra det måste jag hitta på ett sätt att kunna göra de inre ringarna lite smalare och smidigare, jag tycker de där är alldeles för breda. Man kanske iaf skulle kunna skära ur dem lite så de inte ser så gedigna ut.
Jag har också sett kitet som du nämner nånstans, tyvärr med samma breda ringar.
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Dessa hade jag på min Triumph Tiger sport och den lät hur bra som helst, har en kompis som var ute och cyklade när han hörde mig förta gången och han trodde att det var ett gammalt jaktplan som kom, men att besikta med dessa är bara att glömma.
Mvh. Roffe.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
skulle vilja påstå att de låter lika mycket som raka rör med dom där.
kolla eft nån månad och de fanns ingen dämpull kvar. men dom ser bra ut! :tummenupp
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Jag kan tänka mig att de inte dämpar så jättemycket men man får väl packa dem ordentligt och kanske sätta i nån bricka som stryper motorn så den knappt funkar innan besiktning. :)
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Ljuddämparna sitter på plats bortsett från att det saknas fästöron i ramen. När de öronen är fixade är det dags att plocka ned bakdelen på hojen och lacka den nya bakramen lite halvskapligt innan det är dags att montera ihop motorcykeln på riktigt.
Förgasarna är bortplockade för rengöring också. Jag kollade lite i dem men hittade inget självklart fel på dem men efter en ordentlig rengöring borde den gå fint igen.

Min CX med ljuddämpare.jpg
 
Last edited:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Ikväll hjälpte en kompis, som är lite mer erfaren av glasfiber, mig att forma en sadelbotten som ska kläs med nåt snyggt efter att jag trimmat till den lite..
Kuts.jpg
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Den blir ju riktigt snygg den sminkade grisen!:) Du har fått till ett riktigt sjysst lut på hojen, fina linjer!
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Tack!

Ja det var lite kapande och trixande med höjder både bak och fram innan man fick till stuket men jag tycker faktiskt också att det blev ganska bra!
Hade jag gjort om det idag så hade jag nog gjort vissa småsaker annorlunda, tex så hade jag nog använt mig av en bredare kuts, det hade nog gjort sig bättre mot tanken. Men som sagt, jag är faktiskt ganska nöjd med den, nu väntar jag bara på att få hem ett par kortare vajrar och att väglaget ska tillåta en provkörning så man ser att den går som den ska också :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sketasnygg! Tycker ändå den ser nätt och fin ut med den lilla cutsen, en bedrift i sig med dom hojarna.. :thumbup::beer:
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Snyggt!
Är själv sugen på att bygga "nåt" av en cx eller gl..
Har du vägt skapelsen?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top