Dagens pucko

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kom idag ifatt en liten alfa på motorvägen som körde med båda bakhjulen låsta. Två bilar före mig försökte få stopp på den men gav upp. Jag fick dock tjejen att stanna. Bromsarna verkade ha frusit, det kände hon till, men hon skulle ju inte så långt (ca 3 mil), så hon (tjej i 20-årsåldern) tyckte det var en bra ide att köra ändå :huvet:huvet
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Såg en person som gjorde en fuldumpning av fyra däck med fälg bredvid en container hos en butik jag dagligen besöker i jobbärenden. Han verkade väldigt stressad/nervös för vad han gjort, och glömde handbromsen i när han åkte iväg. Följde efter och kom nog inte mer än 100 meter innan det började bolma rök från båda bakhjul. Åkte skrattande några bilar bakom och undrade lite tyst om han blev nöjd med sin kupp. :D Svängde därefter av mot mitt mål, men herren fortsatte mot sitt håll. Knäppte kort på bil och regskylt och mms:ade till butikschefen. :)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fick en gammal Ford Sierra stulen för massa år sedan. Hittade den genom att följa två svarta sträck från stället den varit parkerad och in i ett flerbilsgarage ca 5km bort. Det satt ett avslitet spännband i bogseröglan och man hade endast stulit vattenpumpen(!?).

La ur handbromsen och körde hem utan vattenpump men med rejäla plattor på bakdäcken.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Världen går uppenbarligen sakta men säkert över till ett samhälle motsvarande filmen Idiocracy. Inte nog med att hon är korkad, hon har rösträtt också :3freak
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Världen går uppenbarligen sakta men säkert över till ett samhälle motsvarande filmen Idiocracy. Inte nog med att hon är korkad, hon har rösträtt också :3freak

Tyvärr är det lite på det hållet.

Allting skall varså idiotsäkert att om man klarar att göra fel var det tillverkaren/staten/administratören/installatörens fel att det gick åt skogen.

"Det är biltillverkarens fel att det går att köra iväg med handbromsen liggande an..."
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
En jobbarkompis kärring hade bromsat sig till jobb (3-4 mil) när gasen hade hängt sig på 3/4 gas. Luktade och rök som fan när hon kom fram. Fick byta skivor och rubbet. :tuttar

\Masonit
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Han den där som man känner så väl som lyssnade på sin kvinna när han köpte bil...Idag hade det varit fint med 4x4 och flak....
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En kompis köpte en defekt Saab en gång och jag bogserade honom 4 mil hem till mitt garage där vi skulle laga den. Det var första gången han skulle bogseras så jag förklarade bara för honom att hela tiden se till att hålla linan spänd vid korsningar och liknande men eftersom det var ca 3 mil rak landsväg så borde det inte bli några problem.
Jag tyckte det gick lite tungt i början men tänkte inte så mycket på det.
När vi anlände till mitt garage och jag klev ur bilen så var det första som mötte mig ett par rykande framdäck och sedan en fruktansvärd lukt!
Smartskaftet tyckte han gjorde ett genidrag när han efter halva sträckan drog i handbromsen eftersom det var så tungt att bromsa hela tiden utan bromsservo.
Röda bromskivor var resultat och sen var det bara att byta bromsar fram på den bilen... Handbroms på framhjulen, en genialisk uppfinning...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Eftersom jag tycker att min signatur skulle göra sig mycket bra i den här tråden så gör jag ett inlägg.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Grannen höll på att köra över mig på min egen garageuppfart och tomt när jag, förvisso i mörker och utan reflex, rullade ut soptunnorna. :3freak

Kanske ska öva burnouts på hans grusplätt.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Bromsen på ena bakhjulet på min lillpugge brukade vilja ha en tendens att frysa. Förra vintern blev det en knapp mil utan att det släppte. :yopartySläpper annars direkt bara det blir nåt annat än is och snö som underlag. Har iofs lite styrsel kvar när det bara är ett låst hjul.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bromsen på ena bakhjulet på min lillpugge brukade vilja ha en tendens att frysa. Förra vintern blev det en knapp mil utan att det släppte. :yopartySläpper annars direkt bara det blir nåt annat än is och snö som underlag. Har iofs lite styrsel kvar när det bara är ett låst hjul.

205:eek:rna har/hade en jävla förmåga att frysa bakbromsarna, ett jävla problem vid iskörning. Vänsterbromsning och sedan låta det svalna= frysta bromsar :(
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top