Quadrocopter?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Södertälje, Tuvängen, fredag. ;)

Vi tänker fira midsommar på banan. Det kan bli lite gokart, minimoto, supermoto och mingp hojar där. :)
Grillen tänds 13:00 så ta med kött. :tummenupp
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kört lite nya tester
Från igår, lite bättre tycker jag men fortfarande vibrationer, vid 2:20 och en liten bit framåt ser det rätt bra ut

Nytt test idag, osäket på om det är bättre än igår eller inte

Imorgon blir det och balancera motorerna med proppar på
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Var ute och provflög igen, tyvärr är det vibrationer igen men jag har nog hitta problemet, känner man på själva chassiet på den så är det inte mycket vibrationer men känner man på själva fästet för gimbalen så vibrerar det mer så det verkar som att benen på vilket fästet sitter förstärker vibrationerna :( Nu vet jag iallafall att det är där problemet ligger och jag ska försöka dämpa det.

Video från flygningen
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Vart ska man köpa en djphantom då? några ställen som rekommenderas?
Dji Sverige, där köpte jag min senaste Phantom. Billigt och snabbt.

Men passa dig, det är beroende framkallande och kan bli dyrt. Kör själv med Phantom 1 och 2.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Dji Sverige, där köpte jag min senaste Phantom. Billigt och snabbt.

Men passa dig, det är beroende framkallande och kan bli dyrt. Kör själv med Phantom 1 och 2.

Ska kolla upp det, jo jag har förstått att det kan springa iväg pengamässigt
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Hittade denna som jag funderar på
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_...tom_2__zenmuse_h3-3d_gimbal&atcl=external:ref

Det jag funderar lite på är att det står att den har fpv (first person view?), betyder väl att den är förberedd för skärm/glasögon för direktseende (CAN-Bus modul)? Så man kan koppla in tex en videoskärm om man vill vid ett senare tillfälle? Och hur funkar det isåfall, kör man det via wifi genom gopro´n? Har läst också att man kan programmera en rutt, hur går det till då?
 

matteponken

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Visby
Hoj
1995, Husaberg FE350
Hittade denna som jag funderar på
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_...tom_2__zenmuse_h3-3d_gimbal&atcl=external:ref

Det jag funderar lite på är att det står att den har fpv (first person view?), betyder väl att den är förberedd för skärm/glasögon för direktseende (CAN-Bus modul)? Så man kan koppla in tex en videoskärm om man vill vid ett senare tillfälle? Och hur funkar det isåfall, kör man det via wifi genom gopro´n? Har läst också att man kan programmera en rutt, hur går det till då?

Den är grym.. Har en likadan med gopro och fatshark fpv..
Fpv:n går via separat sändare och det är förberett och väldigt enkelt att montera..
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Hittade denna som jag funderar på
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_...tom_2__zenmuse_h3-3d_gimbal&atcl=external:ref

Det jag funderar lite på är att det står att den har fpv (first person view?), betyder väl att den är förberedd för skärm/glasögon för direktseende (CAN-Bus modul)? Så man kan koppla in tex en videoskärm om man vill vid ett senare tillfälle? Och hur funkar det isåfall, kör man det via wifi genom gopro´n? Har läst också att man kan programmera en rutt, hur går det till då?
Jag märkte snabbt att om man ska filma och få vettiga bilder krävs det FPV. Det går att montera på den men kostar en slant.

Själv köpte jag Phantom 2 vision+ där ingår gimbal, kamera och FPV genom telefon eller padda. Tycker att kameran håller Go Pro klass, FPV:n blir inte det bästa genom telefon men man ser vad vad man filmar/fotar. Fördelen är att man får en massa annan info också. Du kan starta och stopp inspelning, kamera tilt, ta bilder, info om höjd och distans plus en massa annat.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Okej! har kollat lite på Vision med men vill nog ha en lite större skärm än mobilen, tänkte om man köper en phantom så köper nog jag en skärm senare . Såg att det fanns endel på ebay. Hur klarar dom av vind/regn/kyla? Vet var detta kommer att sluta, kliar för mycket i fingrarna..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top