Quadrocopter?

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Handen på hjärtat grabbar, hur många härinne är fluktisar? :hihi

Hehe, har fått frågan utav vänner och bekanta.
Har ju inga FPV glasögon till min. Så jag kan inte flyga och spana på grannarna "live".

Inte för att jag är någon fluktare ändå, så vore det ju fränt med ett par FPV-glasögon så att man kan flyga iväg fast man inte ser leksaken.
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Har lekt med en Hubsan ett tag men förra helgen införskaffades en DJI F450 hunnit köra lite med den och satte på en Keychain 808 #16 kamera


En del obalans i den just nu, idag fick jag hem Graupner e-proppar till den och en gimbal + gopro kamera skall införskaffas. Har tyvärr bara ett batteri till den just nu men tre till är på väg hem.

du använde väl brickor med taggar till graupnerpropparna? finns risk att motorerna bara snurrar annars... hade själv det problemet med min F550.

ni som siktar på gimbals. kolla ebay efter sk brushless gimbals. typ Tarot eller DYS, antingen 2-axis eller 3-axis. kan bli lite meck att panorera om man bara har en radio dock :D
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
du använde väl brickor med taggar till graupnerpropparna? finns risk att motorerna bara snurrar annars... hade själv det problemet med min F550.

ni som siktar på gimbals. kolla ebay efter sk brushless gimbals. typ Tarot eller DYS, antingen 2-axis eller 3-axis. kan bli lite meck att panorera om man bara har en radio dock :D
Nix inga brickor, köpte brickor för monteringen men när jag provade att skruva fast propparna utan brickor så sitter de som berget så jag kommer flyga utan brickor men kolla propellrarna efter varje flygning närmsta tiden.
Har just en Tarot på G.

Tyckte det vart rätt stor skillnad med nya propparna, mycket av jelloeffekten har försvunnit, i helgen kommer jag dock sätta mig och balansera motorerna också.

 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nix inga brickor, köpte brickor för monteringen men när jag provade att skruva fast propparna utan brickor så sitter de som berget så jag kommer flyga utan brickor men kolla propellrarna efter varje flygning närmsta tiden.
Har just en Tarot på G.

Tyckte det vart rätt stor skillnad med nya propparna, mycket av jelloeffekten har försvunnit, i helgen kommer jag dock sätta mig och balansera motorerna också.


Gopron är ju riktigt känslig mot vibrationer, men det där var ju überstabilt :tummenupp.
Ett tips är ändå att skaffa taggade brickor just 2 be safe... :D
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
läste ju ditt inlägg igen... balansera proppar är ju viktigt, men balansera motorer, det har jag aldrig hört talas om, enlighten me plz :D
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Micke™;6018088 skrev:
läste ju ditt inlägg igen... balansera proppar är ju viktigt, men balansera motorer, det har jag aldrig hört talas om, enlighten me plz :D
ganska lång video men den förklarar rätt bra


Efter det kan man även skruva på propparna och köra en sista balansering med allting ihopplockat, då kan man få riktigt stabil video även utan gimball, men kör man med gimball så är det nog lite överdrift.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
ganska lång video men den förklarar rätt bra


Efter det kan man även skruva på propparna och köra en sista balansering med allting ihopplockat, då kan man få riktigt stabil video även utan gimball, men kör man med gimball så är det nog lite överdrift.


Lol. jag sökte direkt efter att jag skrev inlägget o hittade precis samma video...
visst lite overkill när man pratar om 0.128 i vibrationer som han hade i början, men det är nog aldrig fel egentligen för att få en så stabil maskin som möjligt. jag har en gimbal själv som ligger hos tullen för tillfället, så jag nöjer mig enbart med propellerbalans :D
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Micke™;6018111 skrev:
Lol. jag sökte direkt efter att jag skrev inlägget o hittade precis samma video...
visst lite overkill när man pratar om 0.128 i vibrationer som han hade i början, men det är nog aldrig fel egentligen för att få en så stabil maskin som möjligt. jag har en gimbal själv som ligger hos tullen för tillfället, så jag nöjer mig enbart med propellerbalans :D
det är mest för att det ser ut som att det ska regna hela lördagen och jag har inga andra planer. Vissa säger att NAZAn inte gillar vibrationer heller så det känns bra ifall jag får bort så mycket som möjligt av dem. Har även beställt en sån gär som jag kommer montera NAZAn med

http://www.ebay.com/itm/Z-8006-KYOS...887506672?pt=RC_Modellbau&hash=item54069256f0
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Detta har jag missat.
Jag har varit ägare till en Dji Phantom sedan i höstas.
Riktigt rolig pryl tillsammans med en GoPro 3 Black.

Saknar dock en Gimbal, men klurar att beställa en från hobbyking.com.

Riktigt lättflugen, och nästan omöjlig att tappa bort då den tar hjälp utav GPS om den förlorar kontakten med "fjärren".
Bifogar en film då jag flög den för första gången.
Kan tilläggas att jag aldrig har flugit någon RC-grej förr.
Otroligt stabil och lätt att flyga är den.
Sonen på 11år samt dottern på 6år kan tom flyga.



Bifogar en till då jag skulle testa hur högt upp jag kunde komma.
Dock fegade jag ur när jag knappt såg den längre:


Och en till då. Var visst vinter här.

Verkar vara en fin maskin i mellanbudget området.
Skakfritt och fint för vettiga pengar.
https://www.youtube.com/watch?v=z9U35bEvugk
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Provflög med GoPro kameran idag, jäklar vilken skillnad på bild mot kameran jag körde med innan... iför sig är det ganska stor prisskillnad också :)


Nu vill jag att min gimbal kommer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top