Årets julklapp 2013?

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Har med allra största säkerhet konstaterat att det är en tändstickstavla över Bodens fästning som är det "nya" / "årets hype" Detta trevliga kvällspyssel tar endast en handfull timmar att göra.

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En banräser!
(Det skulle iaf vara den absolut bästa julklappen nån kan ge mig, och antagligen bli årets julklapp)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Homeopat-weekend och ett hälsoarmband.

De som blir tacksamma är det bara säga upp vänskapen med. Perfekt läge att sålla lite.
 

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Som ett alternativ kan annars boken Les Mots vara en stark kandidat! Vill man ha ett exemplar gäller det att ligga i, dom säljer som bäst runt jul.

 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dog han inte på julafton? Jag trodde att man firade för att den falske jäveln dog åtminstone, det känns mer logiskt.

Nåja, jag hoppas på att det blir ett presentkort för det hade jag tänkt ge bort i julklappsbytet. Orka vara kreativ :mad:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Dog han inte på julafton? Jag trodde att man firade för att den falske jäveln dog åtminstone, det känns mer logiskt.

Nåja, jag hoppas på att det blir ett presentkort för det hade jag tänkt ge bort i julklappsbytet. Orka vara kreativ :mad:

Mjao i vårat fall är det lite mittemellan.
Våran jul är ju en kombination av midvinterblot och den kristna julen.
De gamla tjuriga skogsmännen var lite för envisa för att köpa kristendomen rakt av.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dog han inte på julafton? Jag trodde att man firade för att den falske jäveln dog åtminstone, det känns mer logiskt.

Nåja, jag hoppas på att det blir ett presentkort för det hade jag tänkt ge bort i julklappsbytet. Orka vara kreativ :mad:

Man högtidlighåller ju Sankt Nikolaus.
Vägfarandes skyddshelgon som under sin livstid stod för sina åsikter och nitade en biskop.
En tröst i jesustramset.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Man högtidlighåller ju Sankt Nikolaus.
Vägfarandes skyddshelgon som under sin livstid stod för sina åsikter och nitade en biskop.
En tröst i jesustramset.

Låter betydligt trevligare än att fira någon som aldrig har var verklig. Eller nåja, hans åtaganden var inte verkliga åtminstone.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Låter betydligt trevligare än att fira någon som aldrig har var verklig. Eller nåja, hans åtaganden var inte verkliga åtminstone.

Många delar av Jesusberättelsen är ju riktigt sympatiska. Hur Josef förlät Maria hennes snedsteg och hur Jesus bemötte sina medmänniskor. En liten bolsjevik stundtals. Och en rockstjärna.

Jag föreslår därför Nya Testamentet som 2013s julklapp :tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har köpt årets julklapp men jag kan inte avslöja den förrän efter jul. :D
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tillåt mig: en råsaftcentrifug........ vad nu i helvete det är för något.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tillåt mig: en råsaftcentrifug........ vad nu i helvete det är för något.

Exkat. Det snackas om råsaftcentrifuger..... tydligen.
Jag har en och det är en rätt bra pryl faktiskt, men den tar en del plats, och det är inte billigt att alltid göra juice av färsk frukt, för det går åt en del. Dock kanon på hösten när det dräller av äpplen. Man slänger i några äpplen och en bit ingefära så får man riktigt schysst juice.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vår centrifug gick hårt nu i sensomras med egna fruktträd, men annars känns det bortkastat då det är billigare att köpa färsk äppeljuice till exempel.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top