Vill du ut och resa? Behöver du lite inspiration för att få tummen ur?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jo, den är postad innan men vad gör det, den kan man se två ggr :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Skön kille, och han verkar ju ha viss självdistans :hihi

Dom där vägarna som var 1-2m breda, med en vägg på ena sidan, och fritt fall på den andra, verkade lite halvt ocharmiga :skrämd
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Har sett den ett antal gånger, riktigt najs. Skön låt också.
Har även precis sett alla avsnitt av Long Way Round och håller nu på med Long Way Down, dessa rekommenderas också även om man blir så grymt sugen på att dra en repa.... :(
 

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Har sett den ett antal gånger, riktigt najs. Skön låt också.
Har även precis sett alla avsnitt av Long Way Round och håller nu på med Long Way Down, dessa rekommenderas också även om man blir så grymt sugen på att dra en repa.... :(

Har nyligen streckkollat båda dom, riktigt sugen blir man ju :D
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ha! Fick just denna mailad till mig idag på jobbet. Jag har sett den förut, men vart ändå förhäxad i 10 minuter.
Den är snyggt redigerad, det är svårt att slita sig.

Verkar som åtskilliga är sugna på att ge sig iväg.

Jag bjussar på ett annat inspirationsklipp. Låt inte vintern hindra er!

 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Har sett den ett antal gånger, riktigt najs. Skön låt också.
Har även precis sett alla avsnitt av Long Way Round och håller nu på med Long Way Down, dessa rekommenderas också även om man blir så grymt sugen på att dra en repa.... :(

Mitt tips är att avsluta med "Race to Dakar" av och med Charlie Boorman, klart inspirerande den med!:yoparty
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mitt tips är att avsluta med "Race to Dakar" av och med Charlie Boorman, klart inspirerande den med!:yoparty

Tyckte äventyrsbiten i serierna avtog i takt med att man kommersialiserade sina äventyr för att mjölka ur ännu lite mer pengar. Race to Dakar är väl ok, men jag fick känslan av att Charlie ville rida (=tjäna pengar) på sitt
B-kändisskap vid sidan av McGregor....
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Nja jag kan nog tycka att han blev sin egen med fortsättningen " by any means necessary" så det vet jag inte om jag vill hålla med om.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Ha! Fick just denna mailad till mig idag på jobbet. Jag har sett den förut, men vart ändå förhäxad i 10 minuter.
Den är snyggt redigerad, det är svårt att slita sig.

Verkar som åtskilliga är sugna på att ge sig iväg.

Jag bjussar på ett annat inspirationsklipp. Låt inte vintern hindra er!


Det visar ju klart att det inte är hojen som sätter gränsen, man måste ju få en 90cc Honda för servicekostnaden på en 1200GS.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Oisin Hughes plockade ner sina klipp från tuben vilket jag tyckte var tråkigt men troligtvis gjorde han det för att redigera om alltihop och för två dagar sedan så la han upp ett första, längre klipp igen.


Det verkar som att han kanske kommer lägga upp hela sin tripp jorden runt igen när han är färdig med redigeringen. Jag har själv inspirerats mycket av Oisin och jag ser fram emot fler klipp framöver. Om jag vore honom så skulle jag publicera en DVD-serie. Jag skulle handla omedelbart. Skojjig snubbe som flängt jorden runt själv. Underhållande och samtidigt väldigt tänkvärt. Hur som. 15 minuter där han berättar om vad som gjorde att han drog iväg. Håll till godo!

//J
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Oisin Hughes plockade ner sina klipp från tuben vilket jag tyckte var tråkigt men troligtvis gjorde han det för att redigera om alltihop och för två dagar sedan så la han upp ett första, längre klipp igen

Riktigt bra och inspirerande!
Så sjukt mycket bättre än de jag såg av de gamla avsnitten!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Riktigt bra och inspirerande!
Så sjukt mycket bättre än de jag såg av de gamla avsnitten!

Tror att han redigerade dom tidigare klippen under tiden som han var ute och reste. Men jag håller med. Det nyupplagda klippet är KANON! Bådar gott inför framtiden. ;)
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Utmärkt tråd!

Som Indienveteran fann jag detta klipp askul, samma snubbe som notrightrider postade. Det komiska var förarens ständiga förvåning om att han är i en ny värld där inget funkar så som han är van vid :D

Underbart! :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top