Ktm 690 smc r 2014

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Startar en ny tråd på 2014 år´s modell av SMC´n.
Den har ju lite nya förändringar ABS, lackerade motorfästen, modifierad ram och ny grafik.
Ramen vad har hänt här??

Va säger ni om detta:confused: Good or Bad :va
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag tycker den nya modellen är lite snyggare än min, men det är ju en smaksak iofs:) Jag gillar skarpt att dom lagt in lite mer vit på hojen och det var snyggt med det svarta fästet som var silvrigt förut.
Man ska helt klart köpa ett slip-on till denna hojen, för den gör sig inte riktigt rätt annars. Ljudet med slip-on är fantastiskt:)
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Bokade min SMC-R 2014 i lördags!:yoparty Någon mer än jag som ska införskaffa en?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var helt borta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...
 

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var helt borta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...

Tycker det är snyggt med det vita men hade nog föredragit att skärmen varit mer svart. Inte värt att byta upp sig från sin 2013 iaf även om jag skulle vilja ha ABS på hojen.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Skulle varit klart snyggare enligt mig om de vita var heltborta.... Vet att många inte håller me då....
Finns väl isf. köpa antingen svarta eller orange plastdelar då...

Kände precis som du till en början, men nu tycker jag att designen på 2014 är riktigt snygg.

Tror ändå att jag köper ett nytt plastkit när jag får hojen för att slippa förstöra originalplasten vid eventuella klantigheter. Funderar på helsvart!
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Kände precis som du till en början, men nu tycker jag att designen på 2014 är riktigt snygg.

Tror ändå att jag köper ett nytt plastkit när jag får hojen för att slippa förstöra originalplasten vid eventuella klantigheter. Funderar på helsvart!

Vad är vitsen med att sätta på ett nytt, fulare, plastkitt att köra runt med bara för att inte förstöra originalplasten, som är mycket snyggare? Grejjerna måste ju användas.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Vad är vitsen med att sätta på ett nytt, fulare, plastkitt att köra runt med bara för att inte förstöra originalplasten, som är mycket snyggare? Grejjerna måste ju användas.

Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va

Javisst, kanske några kronor mer. Men är det inte värt mer att vara riktigt nöjd under tiden man äger den själv? :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har fått för mig att jag får mer för hojen när jag säljer den med fräsch originalplast. Fast på andra sidan så lär jag inte få mer än vad ett nytt plastkit kostar. Jag har nog inget vettigt svar på den frågan :va

Jag har ett svar på de, men de gäller nog bara för mig.....
Eftersom jag tycker vit plast är klart fult så spar man org. plasten å kör med svart å orange... Den dagen de är dags att sälja så monterar man org. plasten....
Då får man säkert mer eller får hojen snabbare sålt med org. plasten för 9 av 10 gillar vit plast, än sållkig svart å orange....
 

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Såg precis en sak till som skiljer, 2014 har svarta nav. Riktigt snyggt! Är sugen på att lacka mina. Men drar mig lite för att ekra om fälgarna...
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Såg precis en sak till som skiljer, 2014 har svarta nav. Riktigt snyggt! Är sugen på att lacka mina. Men drar mig lite för att ekra om fälgarna...

Tycker också att det är riktigt snyggt. Dock hade jag aldrig orkar lackera om det vore en annan färg från början.

Ska bli roligt att se hur den ser ut IRL på MC - mässan på lördag.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Sweet! Kände också lite på hojen idag. Tycker den gör sig mycket bättre i verkligheten. Men fan va man inte blir klok av att vara på ett sådant ställe, vill ju ha alla hojar helt plötsligt :S
:huvet
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Jag ska förbi hojcenter efter jobbet och boka en. Det som skiljer från 2012/13 är alltså toppen, dubbla stift, ride by wire, justeringen på gaffeln (hela gaffeln...?), något mer?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top