Sala Racing Park i KK?

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Flyttat... Info på FB.
https://www.facebook.com/salaracingpark.se

VI HAR FLYTTAT!
Sala Racing Park har flyttat från motorbanan i Sätrabrunn. Kronofogden har utmätt fastighetsägaren Patrik Anderssons fastigheter inkl. motorbanan vilket resulterade i att vi tvingats flytta härifrån under jul- och nyårshelgen. Motorbanan kommer nu att säljas på exekutiv auktion under våren. För mer info ring tfn 0739 - 545 148 eller maila info@salaracingpark.se
 

blixto

Guest
Flyttat... Info på FB.
https://www.facebook.com/salaracingpark.se

VI HAR FLYTTAT!
Sala Racing Park har flyttat från motorbanan i Sätrabrunn. Kronofogden har utmätt fastighetsägaren Patrik Anderssons fastigheter inkl. motorbanan vilket resulterade i att vi tvingats flytta härifrån under jul- och nyårshelgen. Motorbanan kommer nu att säljas på exekutiv auktion under våren. För mer info ring tfn 0739 - 545 148 eller maila info@salaracingpark.se
Märkligt att utmåla P.A igen här.. givetvis hade dom varit ägare till banan om man betalat . Och nu ska skylla på P.A av någon anledning... Varför kan man undra? ekonomin var det inget fel på ? ehh varför behöver man gå i kunkurs om man hade medel att betala med? Ja märkligt detta !
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Märkligt att utmåla P.A igen här.. givetvis hade dom varit ägare till banan om man betalat . Och nu ska skylla på P.A av någon anledning... Varför kan man undra? ekonomin var det inget fel på ? ehh varför behöver man gå i kunkurs om man hade medel att betala med? Ja märkligt detta !

Tråkigt för mig som vill köra hoj. Vems felet är har jag ingen aning om.

Vet du vad mer som är märkligt? Du reggade dig på Sporthoj ungefär när den här tråden startade och skriver bara här... Vem är du?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Han är troligen någon som bara vill ställa till det för dom som försöker driva en motorbana trots alla svårigheter:huvet

Fick detta svar från Annelie på frågan vad som hänt:

"Det som har hänt är att fastighetsägaren Patrik Andersson håller på att gå i konkurs. Kronofogden har utmätt alla hans fastigheter inkl. motorbanan. Vi har i tre år försökt att slutföra köpet med ägaren men hann aldrig klart innan kronofogden utmätte den för Patriks räkning. Vi fick den 19 december besked om att vi måste lämna anläggningen senast idag kl 10.00 vilket vi också har gjort. Sen får vi köpa motorbanan när det läggs ut på exekutiv auktion och det ska vi verkligen försöka göra. Vi vill tillbaka och driva vår motorbana precis som vanligt och jag är jättetacksam om du sprider detta info till alla du känner. Vi har några "fiender" som skriver en massa skit om oss på facebook och andra ställen och som inte skriver sanningen. Dem är vänner med Patrik Andersson. Jag har dock papper från kronofogden som styrker det jag skriver och om det behövs så publicerar jag dem."

Har kört där och träffat dessa riktigt trevliga perssoner ett stort antal gånger och och hoppas verkligen att dom orkar kämpa på och lyckas lösa detta! Vi behöver en liten bana att nöta på i regionen :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns väl ganska många sidor på detta mynt.
Får känslan att ingen av dessa personer är helt oskyldig och offer i dessa sammanhang.

Säger som jag sa tidigare "Synd för alla motorintresserade att det skall hållas på så där."
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Finns väl ganska många sidor på detta mynt.
Får känslan att ingen av dessa personer är helt oskyldig och offer i dessa sammanhang.

Säger som jag sa tidigare "Synd för alla motorintresserade att det skall hållas på så där."


Har du träffat Tommy & Anneli?

Kan bara tala av egen erfarenhet, där dom alltid uppträtt korrekt, vänligt & professionellt mot oss.
Men jag tvivlar på att dom skulle vara speciellt skyldiga i detta.
Ställd mot väggen, biter alla med en smula självrespekt tillbaks... och det är enl. min tolkning vad som hänt.

Håller tummarna att dom hittar en lösning att driva banan vidare, det behövs eldsjälar som dem i Sverige.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har du träffat Tommy & Anneli?

Kan bara tala av egen erfarenhet, där dom alltid uppträtt korrekt, vänligt & professionellt mot oss.
Men jag tvivlar på att dom skulle vara speciellt skyldiga i detta.
Ställd mot väggen, biter alla med en smula självrespekt tillbaks... och det är enl. min tolkning vad som hänt.

Håller tummarna att dom hittar en lösning att driva banan vidare, det behövs eldsjälar som dem i Sverige.

Nej jag har inte träffat personerna i fråga och tänker inte ge mig in i den debatten på någon specifik sida då det bara kommer att resultera i massa blaj och personpåhopp i slutändan.
Jag vet inte vilka som debaterar eller sprider saker om vem, här eller på andra ställen. Jag hittade KK-notisen i DN och kopplade samman det med Sala Racing Park och började kolla upp det hela först då. Det jag sedan såg var ingenting jag ville beblanda mig med.

Jag baserade mitt uttalande på att tingsrätten & hovrätten enligt uppgift skall ha dömt en av personerna till fängelse för att ha anlitat sådant där kriminellt gäng som av allmänheten gärna kopplas samman med motorcyklar.

Vill du ha mina källor på det hela så finns det mera här::
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1887357-rattegangen-om-utpressning-inledd
VLT har skrivit ganska mycket om denna härva ifall ni använde sökfunktionen.

http://svenskamord.se/index.php?topic=10661.0

Därmed inte sagt att den andra parten (säljaren) i det här fallet är bättre, lika illa där enligt det som skrivits på nätet.

Och därav återigen synd för oss och alla andra som är intresserade av motorsport och motorsportanläggningar, små eller stora, där vi kan utöva motorsport.
 
Last edited:

blixto

Guest
Han är troligen någon som bara vill ställa till det för dom som försöker driva en motorbana trots alla svårigheter:huvet

Fick detta svar från Annelie på frågan vad som hänt:

"Det som har hänt är att fastighetsägaren Patrik Andersson håller på att gå i konkurs. Kronofogden har utmätt alla hans fastigheter inkl. motorbanan. Vi har i tre år försökt att slutföra köpet med ägaren men hann aldrig klart innan kronofogden utmätte den för Patriks räkning. Vi fick den 19 december besked om att vi måste lämna anläggningen senast idag kl 10.00 vilket vi också har gjort. Sen får vi köpa motorbanan när det läggs ut på exekutiv auktion och det ska vi verkligen försöka göra. Vi vill tillbaka och driva vår motorbana precis som vanligt och jag är jättetacksam om du sprider detta info till alla du känner. Vi har några "fiender" som skriver en massa skit om oss på facebook och andra ställen och som inte skriver sanningen. Dem är vänner med Patrik Andersson. Jag har dock papper från kronofogden som styrker det jag skriver och om det behövs så publicerar jag dem."

Har kört där och träffat dessa riktigt trevliga perssoner ett stort antal gånger och och hoppas verkligen att dom orkar kämpa på och lyckas lösa detta! Vi behöver en liten bana att nöta på i regionen :)
Ställa till det ? Att upplysa saker som är redan är publicerat ? Många har frågor och behöver få svar. Att sanningar inte passar alla ibland de vet vi .. Men har man hjälpt någon person så får man vara glad. Syftet är inte vara elak, bara informera fakta. :fakta / lycka till allesammans ..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu är anläggningen uppe till försäljning i varje fall:
http://www.kronofogden.se/30460.html

Länk till värdering:
http://www.kronofogden.se/download/...1394090379581/VU_Grällsta+1-42+140214Sign.pdf
"Byggnaderna är till stor del vandaliserade innan avhysning av tidigare hyresgäst. Skadorna är polisanmälda och anmälda till försäkringsbolag enligt uppgift från ombud."

"Servicebyggnaden
Hela byggnaden är nyligen vandaliserad, för inga ytterligare skador
är vattnet avstängt. För att återställa byggnaden krävs omfattande
renoveringar.
 

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Nu är anläggningen uppe till försäljning i varje fall:
http://www.kronofogden.se/30460.html

Länk till värdering:
http://www.kronofogden.se/download/...1394090379581/VU_Grällsta+1-42+140214Sign.pdf
"Byggnaderna är till stor del vandaliserade innan avhysning av tidigare hyresgäst. Skadorna är polisanmälda och anmälda till försäkringsbolag enligt uppgift från ombud."

"Servicebyggnaden
Hela byggnaden är nyligen vandaliserad, för inga ytterligare skador
är vattnet avstängt. För att återställa byggnaden krävs omfattande
renoveringar.

Bara 1,2 miljoner, låter som väldigt lite. Hoppas någon entusiast tar tag i det.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Nu är anläggningen uppe till försäljning i varje fall:
http://www.kronofogden.se/30460.html

Länk till värdering:
http://www.kronofogden.se/download/...1394090379581/VU_Grällsta+1-42+140214Sign.pdf
"Byggnaderna är till stor del vandaliserade innan avhysning av tidigare hyresgäst. Skadorna är polisanmälda och anmälda till försäkringsbolag enligt uppgift från ombud."

"Servicebyggnaden
Hela byggnaden är nyligen vandaliserad, för inga ytterligare skador
är vattnet avstängt. För att återställa byggnaden krävs omfattande
renoveringar.
Haha tur att man aldrig stöttade förra ägarna
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Bara 1,2 miljoner, låter som väldigt lite. Hoppas någon entusiast tar tag i det.

Ja Tommy och Annelie skulle ju köpa det för 6,5 mille.... :dummer

Om Tommy och Annelie lämnat stället precis innan vräkning så torde det ju vara de som vandaliserat stället... förvisso så försvann väl handpenningen på 400k. men men...

Patrik Andersson skulle doppas i tjära och fjädrar och sedan hängas i galgen.

träffade idioten på Jo-berg för 10 år sen och då stog han och skrek att han var så jävla rik!!! :rofl

Med vänlig hälsning
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi får väl ändå hålla tummarna att det dyker upp någon ny eldsjäl som inte har en massa konstigt i bagaget och som kan få ordning på torpet och vända allt till rätta för de som brukar banan.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Jo men med tanke på sakerna man hörde förra året så verkar det rätt troligt, eller hur?
Om det är något jag undrar över är så är det när vandaliseringen gjordes. Om fastigheterna stått för fäfot sedan jul/nyår så är det svårt att veta vem som stått för den. För såvitt jag vet lämnade de anläggningen då.

Och har fastigheterna inte besiktigats i samband med avhysningen i december så....är det ju lite lätt svårt att föra det hela i bevis.
 
Last edited:

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Nu är anläggningen uppe till försäljning i varje fall:
http://www.kronofogden.se/30460.html

Länk till värdering:
http://www.kronofogden.se/download/...1394090379581/VU_Grällsta+1-42+140214Sign.pdf
"Byggnaderna är till stor del vandaliserade innan avhysning av tidigare hyresgäst. Skadorna är polisanmälda och anmälda till försäkringsbolag enligt uppgift från ombud."

"Servicebyggnaden
Hela byggnaden är nyligen vandaliserad, för inga ytterligare skador
är vattnet avstängt. För att återställa byggnaden krävs omfattande
renoveringar.

1,2 mille låter ju rätt lite med tanke på att det är 10 hektar mark och byggnader som nu iofs är vandaliserade... Hur gick det till tro? Mycket konstigt som skett på den platsen...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om det är något jag undrar över är så är det när vandaliseringen gjordes. Om fastigheterna stått för fäfot sedan jul/nyår så är det svårt att veta vem som stått för den. För såvitt jag vet lämnade de anläggningen då.

Och har fastigheterna inte besiktigats i samband med avhysningen i december så....är det ju lite lätt svårt att föra det hela i bevis.
Vad jag läst mig till på nätet så har skadegörelsen skett innan avhysningen och polisanmälts direkt efter avhysningen.
Sen har jag ingen säker källa på det, klassar ju inte nätet som en säker källa, så jag vet inte med säkerhet att det är så.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top