Sala Racing Park i KK?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, enligt ratsit så är det dom...
 

blixto

Guest
Hej Wiseguy det stämmer bra , Salaracingpark AB har konkat, bara ett namnbyte för att tysta ner. Dom har reggat en ny firma Salaracingpark HB för att givetvis kunna driva vidare med samma namn, men någon f-skatt har dom inte som tidigare..Titta gärna in på deras hemsida på facebook hur desperat man jagar pengar ,med att locka med billiga medlemskap inför nästa år…har du fler frågor om SRP ställ dom gärna här, så kan jag svara på det mesta!!/ mvh Blixto
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har fått ett meddelande på facebook av en "Tobbe Green" ingen aning om vem människan är?? Som skriver så här till mig:

Var aktsam och låt dig inte luras av dom Och sedan en länk till denna tråd..Jag skickade tillbaka till honom, och frågade om han menar Sala racing park "folket" eller ni i denna tråd? Och frågar vem han är och om jag känner honom? Någon mer som fått pm från denna? Ser ut att vara en nyskapad "syftes"sida?

https://www.facebook.com/tobbe.green.79

Kryptiskt värre.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju poängtera att jag inte har någon aning vem Tobbe Green är eller har något emot Sala Racing park.
Jag har ingen större erfarenhet av dem, men jag är snarare en förespråkare för alla små anläggningar och deras fortsatta överlevnad.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Låter som mycket fuffens med de som äger och förvaltar just racingbanor samt de som har kopplingar med dessa (ungefär som nämnda Tobbe Green som då troligtvis har något med detta att göra), undrar om det ser likadant ut om man skulle kolla närmare på golfklubbar?

Förövrigt konkursinfo:
http://www.solidinfo.se/foretag/at-racing-i-stockholm-ab/grunddata
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Golfspelare är oftast människor som gärna betalar höga avgifter för sin hobby 5-10 000:-/år.
Därför brukar det funka.
Tänk dig en motorbana med 1000 medlemmar som betalar samma årsavgift. Då kanske det funkar. :)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Golfspelare är oftast människor som gärna betalar höga avgifter för sin hobby 5-10 000:-/år.
Därför brukar det funka.
Tänk dig en motorbana med 1000 medlemmar som betalar samma årsavgift. Då kanske det funkar. :)

Men det hindrar fortfarande inte ägarna/grundarna/förvaltarna (ej medlemmarna) från att ha/haft fuffens för sig, så fortfarande är frågan om det ser likadant ut i golfvärlden? eller så kan man vända det och fråga sig varför ägare till motorbanor ofta har fuffens för sig? det kan ju inte enbart bero på att avgifterna är låga eller att folk inte är villiga att betala, isåfall skulle bensinstationerna också börja skapas av märkliga människor då vinstmarginalen är så pass låg :gnissla
 

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
Har nu fått en lite längre raksträcka iaf, på 300 meter. Ska bli intressant att testa, och om det går att köra på samma sätt som förra året (250kr för en heldag, hur mycket man vill), kan det bli många besök i sommar.

http://www.salaracingpark.se/
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5549656
Redan i november 2010 köpte vd:n fastigheten där motorbanan ligger, men enligt den tidigare ägaren betalade vd:n då bara en handpenning på 400 000 kronor.

Sedan dess har parterna tvistat om resten betalningen, men nu har de alltså ingått en förlikning i tingsrätten.

Motorbanans vd ska senast den 3 juli i år betala drygt 6,5 miljoner kronor till den tidigare ägaren.

Den tidigare ägaren ska i samband med betalningen utfärda ett köpebrev, som gör vd:n till laglig ägare av fastigheten.

Om inte betalningen sker i tid måste vd:n flytta från fastigheten, enligt förlikningen i Västmanlands tingsrätt.

Hovrätten dömde i dag till den tidigare ägarens fördel. Avtalet som undertecknades i maj gäller. I avtalet står att köparen av fastigheten ska betala 6.5 miljoner, eller lämna fastigheten.

Förlikningen går ut på att den tidigare ägaren ska få betalt med sex och en halv miljon kronor, av den person som fortfarande driver verksamheten, men i ett nytt bolag.

Striden började för tre år sedan, då Sala Racing Park såldes. Men förutom handpenningen har köparen ännu inte betalat några pengar, enligt säljaren.

Sedan dess har parterna tvistat om resten av betalningen.

Säljarens advokat säger i dag att han hoppas att kronofogen går vidare och avhyser köparen, så som han har begärt.

Köparen själv har i nuläget inga kommentarer.

Det där gav lite mera bakgrund till hela härvan. :3freak
Synd för alla motorintresserade att det skall hållas på så där.
 

blixto

Guest
bedrövligt ja :arsele att bedyra man äger saker fast man inte gör det, ganska tragiskt.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hehe vilken blick man får av Sarah :kär Svårt att tro att Annelie vänt sig till ett MC-gäng för utpressning, ser inte ut som att hon rör sig i de kretsarna.

Först till HA E-tuna och sedan till Mongol MC i V-ås.:fakta

Sen kan man ju undra hur funtad man är när man gör affärer med Patrik Andersson som är en bluffare och blåsare utan dess like.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2016718-foretagare-kravs-pa-over-halv-miljon
Företagare krävs
på över halv miljon


Sensommaren ifjol drabbades västeråsföretagaren av ett utpressningsförsök av tre medlemmar i mc-gänget Mongols. Nu har 49-åringen drabbats av en ny smäll.. Skatteverket vill ha 667 000 kronor i moms.

Med vänlig hälsning
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Sen skulle det vara intressant att veta hur man ska kunna få ihop räntan och amortering på nästan 7 miljoner för en go cartbana.... skulle vilja se den kalkylen...

Jag var eld och lågor tills jag fick veta vem säljaren av marken var samt priset.... redan då så förstog man ju att köpet skulle gå i stöpet och marken med den fina banan skulle gå tillbaka till säljaren Patrik Andersson.

Grattis Sala racingpark.... ni har just gett P.A en fin asfalterad bana för han och hans vänner inom motorsporten i Västerås!

Anledningen till att Annelie inte fick napp hos HA E-tuna berodde nog på att P.A anlitat dem tidigare för liknande jobb!

Med vänlig hälsning
 

blixto

Guest
Hur vida P.A skulder är ju ganska oviktiga emot den s.k banägaren .
Om du har en kulram kanske du kan förstå att betalar man inte en skuld på 6.5 Mille, så blir det givetvis jobbigt för andra.
Som ex. att sälja din fina kåk sen flyttar du.. köper nytt ,givetvis räknar man ju med att få betalt från gamla huset av köparen.Men nu skiter jag betalar dig, och nu hamnar du i skiten själv för du inte fått betalt.

Men det kanske var ditt fel att sälja huset från början ?nu ska du få skit för att du
försöker få betalt också? Sen kollar någon upp dig för du har skatteskulder,varför har du det ?
ja vi behöver inte gå in på detaljer, Men jag tror du förstår :tummenupp
hemsidan är borta med som Capt Awesome sa. www.salaracingpark.se orsaken vet inte..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top