BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Undrar när min ska lossna.. höll iaf 2 dagar på knutstorp och 18 mil tur/retur:p

Nån som hört nått från BMW?
 

jzpk

Kåplös
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
BMW S1000R
Jag tappade min på min fjärde bandag och efter ungefär 500 mils total körning så jag vet inte vad det är som gör det. Återkommer när jag hör något mer från verkstaden, har bandag på måndag igen och innan dess lär jag väl inte veta något antar jag.
Grattis till en sjukt fin hoj mcmike!
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Looser: Jag vet inte. Du kan kolla själv genom att ge järnet från Statoil Rågsved till Rödljuset vid donken ;) Någonstans där emellan. 70km/h? :)

Mcmike: Jag köpte från Evotech är tycker den ser riktigt bra ut. Passade även på att köpa bobbiner och kylarskydd.

Gjort det från andra hållet medans polisen stod vid rödljuset och tittade på. Dom stannade mig senare och frågade om jag "drog ur den" inför avställning och sen lät dom mig åka vidare. Detta var dock en Hornet som gick rejält långsammare men ändå gick en bit över 70km/h :banana
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Hallå!

Jag ska montera evotechs radiator guard och blir inte riktigt klok på tillvägagångssättet. Har har lossat alla skruvar enligt evotech manual men sen står där "pull" vid BMW märket. Skall man dra i BMW märket eller i hela kåpan? Allt är ju plast så jag är rädd att dra i sönder något...

Snälla Bullen, hjälp mig :)
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Allright boys!

Jag vågade dra lite hårdare. Evotechs manual var i min mening lite missvisande. Kåpan skall alltså dras rakt ut, med ett stabilt grepp med båda händerna in i kåpan för att vinkelrät dragkraft utåt från infästningen bakom BMW-märket

:fakta
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Beställde en idag, dock kommer den inte för ens v.10 men nu är den på G iaf. :)
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!

Skönt att höra!

Håller med dig! Riktigt trevlig hoj. Måste boka in nån mer bankörning..
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(

Skräp
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Grymt snygg hojen blev med Evotechs tailtidy, olje och kylarskydd!

Jag fick svar från BMW-Sverige i fredags angående sidopanelerna som kan lossna vid körning. Det var inte helt oväntat, uppe på BMWs bord, där ingenjörerna i Tyskland håller på att arbeta fram en s.k. "teknisk kampanj". Det verkar som om BMW inte vill stressa fram en lösning utan att de successivt arbetar fram och provar en lösning innan den ersätter den tidigare sämre produkten.

Vi får se, jag skulle få vidare besked när BMW Sverige i sin tur får besked från tyskarna.

Jag hade av min panel igår vid monteringen av kylarskyddet och limningen av fästet där penisen sitter ser för mig märklig ut! Den borde varit i en hel plastbit så att inget kan lossna!

Oavsett är det en förbannat rolig hoj att köra! BMW har ändå gjort bra ifrån sig!


Pic or it didn't happen :fakta :)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Då var det min tur!

Men eftersom jag är jag, så fick jag någon slags jackpott :rolleyes:

Inom loppet av 2 mil släppte inte bara höger, utan vänster sida också!

Som tur var så såg jag att de satt löst innan något allvarligt hände. :3freak

Nu håller vi tummarna att BMW löser det här åt mig innan jag åker till Italien. :(

När är din tillverkad?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Får jag lov att klistra in ett utdrag från mailet utan att "fråga" personen på BMW? Inte för att det står något olämpligt i mailet, men får jag lov att lägga ut mailkonversationer offentligt på forum?

Varför skulle du inte få det?
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Får jag lov att klistra in ett utdrag från mailet utan att "fråga" personen på BMW? Inte för att det står något olämpligt i mailet, men får jag lov att lägga ut mailkonversationer offentligt på forum?


Sorry! Jag kan ha missuppfattat lite från början, förstod det som att även du hade satt på evotechs taildiddy. Men du kanske berömde hojen på föregående sida !?
Annars var det hojen jag ville se :tummenupp

Mejlet är jag inte så intresserad av :tungan
 

caad8saeco

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Ort
Halmstad
Hoj
Honda VFR1200F
Tack för mycket intressant läsning i denna tråd... BMW:n byttes till en Honda :rock

Jag önskar er massa trevliga mil på den härligt brutala S1000R:en :crash
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top