BMW S1000R (inte RR) - tråden!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Aj Aj Aj! Lider verkligen med dig! Tyckte jag fick vänta i evigheter... Jag tror många av oss som har en nu förbeställde innan premiären och jag tror inte BMW går på maxproduktion för att behålla hypen lite. Men du får iaf en 2015 års modell ;)

Nu har jag i alla fall monterat Tail tidy, bombiner och kylarskydden från Evotech. Sitter som gjutet! Har inte hört något missljud från kylarskydden ännu men jag körde kanske 100km/h på provkörningen. Hyffsat smärtfri installation även om det gör lite ont att klippa i originalkabeln för att få dit tailen. Tycker det blev snyggare med kylarskydden på också. Man ser inte kylaren lika tydligt.

Någon frågade om larmet och att det bara fanns ett skruvhål tidigare. Larmet sitter bara fast med en skruv :)
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Jag ringde min handlare idag i Malmö och har haft telefonkontakt med dem 1 ggn/vecka sedan vecka 20, då jag fick en preliminär leveranstid vecka 21. Idag ringer jag och trycker på lite extra eftersom jag varken fått något vettigt besked från dom, faktiskt inget besked allas, mer än att de skulle ringa när de fick in hojen! Framförhållning noll?!

Till sak, fick jag idag i alla fall ett besked, enligt handlaren, att BMW hade problem i produktionen och att problemen på något sätt hörde ihop med fjädringen ddc:n. I bästa fall kommer min båge att byggas i vecka 25. På måndag får jag mer besked och jag hoppas verkligen inte det är vecka 49! Då är det avbeställning och väntan på 2015...
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Aj Aj Aj! Lider verkligen med dig! Tyckte jag fick vänta i evigheter... Jag tror många av oss som har en nu förbeställde innan premiären och jag tror inte BMW går på maxproduktion för att behålla hypen lite. Men du får iaf en 2015 års modell ;)

Nu har jag i alla fall monterat Tail tidy, bombiner och kylarskydden från Evotech. Sitter som gjutet! Har inte hört något missljud från kylarskydden ännu men jag körde kanske 100km/h på provkörningen. Hyffsat smärtfri installation även om det gör lite ont att klippa i originalkabeln för att få dit tailen. Tycker det blev snyggare med kylarskydden på också. Man ser inte kylaren lika tydligt.

Någon frågade om larmet och att det bara fanns ett skruvhål tidigare. Larmet sitter bara fast med en skruv :)

Antar att du klippte i skyltbelysningen. Allt går att återställa då allt går in i en kontakt. Smart BMW !
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Det stämmer. Skyltbelysningen måste klippas. Det går att återställa men det gör ändå ont att ta fram tången på en så pass ny hoj. Men fint blev det :)
 

jzpk

Kåplös
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
BMW S1000R
Lust att lägga upp en bild på det du bytt ut? Sitter precis och ska beställa lite själv och det är alltid kul att se vad man kan förvänta sig.

Fick vänta en extra vecka på min hoj och tyckte det var mycket, lider med er som får vänta och kan säga att efter snart 500 mil varav en del på bana så upphör jag inte att förvånas över hur grym jag tycker att den är!
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Någon frågade om larmet och att det bara fanns ett skruvhål tidigare. Larmet sitter bara fast med en skruv :)

Japp, fick bekräftat från verkstaden att det bara ska vara en skruv. Men när jag beställde fick jag tre, och kollar man med BMW's tillbehörslista står där att det ska vara 3. Så högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör uppenbarligen. Tur skruvarna inte var så dyra. :crash
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Fick hem mina prylar från Evotech idag...det som nu saknas är en hoj, och jag hoppas den kommer i år.

Är det ingen som har lite bilder eller någon film på när ni kör? Jag har gått igenom de flesta filmer på tuben, men nu behövs lite variation!
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Glad midsommar alla nöjda ägare och blivande..

Femte bandagen för året imorgon och favoriten Sviestad ska få lite extra kärleksfullt gummi av mig :yoparty

Sammanfattningsvis så här långt:
Extremt nöjd med köpet och trots Bike's värdelösa test....(vi förlorade med 1 poäng mot Sd) så anser jag Vi har bästa street fightern på marknaden.
Skulle nog säga att det är den stora styrkan med våra hojar just att den är lika bra i en kromsläde kolonn som på racerbanan.

Ha det gott därute :)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Härligt! Jag har 2 dagar på knutstorp bokat v28. Ska försöka hinna med nån mer bandag:) Har kört typ 250 mil nu, och är riktigt nöjd! Bekväm på transportsträckorna, riktigt busig när det börjar svänga!
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Plazmite

Arbetar för fullt med övertalning att Vi ska ta 2 dagar på Knutstorp v28, Det hade varit toppen :)

JZPK Kul att ses som hastigast på Sviestad, Nästa gång får du vara med och köra :)
 

jzpk

Kåplös
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
BMW S1000R
Absolut DjMusse, det var kul! Ska definitivt skaffa en touringscreen för att testa hur det känns.
För min del blir det SMC på Gotland, Cashback Racing på Gelleråsen och sen La Famiglia Aprilia på Sviestad i år så några bandagar ska jag få till. Väntar fortfarande på att EP ska få in kraschpuckar. :)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Det är jag inte säker på, skulle tro det är en 11 eller 12.
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Äntligen fick jag glädjande besked från BMW och Probike i Malmö! Vecka 28 verkar det som att min båge kommer att stå i Malmö! Som jag bitit naglar i snart 2 månader!

I alla fall har jag kikat en del på Ausitnracing slip-ons och jag är ruggigt sugen på att skaffa ett. Jag är dock inte överens med mig själv om jag ska skaffa det i år, eller kanske skaffa det under nästa säsong. Något nytt måste ju införskaffas under nästa år...

Är det någon mer som funderat på nytt slip on? I så fall vi kanske kan göra samma deal som vi gjorde med Evotech, att skaffa en rabattkod eller liknande!

Austinracings hemsida: http://www.austinracing.info/mall/p...2014 & HP4 ARCS DE CAT GP3 EXHAUST SYSTEM

Film på en S1000R med Austinracing: http://www.youtube.com/watch?v=Og89di8wMB8

Härligt ljud...
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Härligt att hojen är på g! Jag vet hur det är att vänta..

Det är ett helsystem i dendär videon. Ett slipon gör knappt nån skillnad på ljudet, pga burken under motorn.
Vill man ha mer ljud så är det helsystem som gäller. Personligen tycker jag hojen låter tillräckligt, haft högljudda hojar tidigare och när man inte busar så är det riktigt skönt.

*edit* såg nu att austin racing har ett ersättningsrör för katten, vet inte om man behöver mappa om och grejja med ett sånt?
 
Last edited:

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Absolut, och väderprognosen säger bättre väder fr.o.m. V.28 :tummenupp

Jag fick nog fram det lite fel. För slipon är väl endast den sista biten på avgaset, dvs efter katten. Ett sådant har dom för ca £250. Som du skriver har dom för ca £570 har dom decat system, med ett ersättningsrör.

Vart kollar man upp om den behöver mappas om? Gör tex Probike, eller BMWs återförsäljare det?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Absolut, och väderprognosen säger bättre väder fr.o.m. V.28 :tummenupp

Jag fick nog fram det lite fel. För slipon är väl endast den sista biten på avgaset, dvs efter katten. Ett sådant har dom för ca £250. Som du skriver har dom för ca £570 har dom decat system, med ett ersättningsrör.

Vart kollar man upp om den behöver mappas om? Gör tex Probike, eller BMWs återförsäljare det?

Om handlaren har en bromsbänk så kan dom hjälpa dig! Vad jag har hört så är slipon lugnt, men ändrar man mer i avgassystemet så bör man mappa om.

Hör med grabbarna i S1000RR tråden, där finns många kunniga på denna motorn som kan ge dig ett bra svar:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top