BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Någon som råkat ut för motorstopp vid nerväxling? Läst om det på andra forum men inte stött på det själv förrän efter servicen. Växlande ner inför rondell från 3 till 2 och då dog den.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Någon som råkat ut för motorstopp vid nerväxling? Läst om det på andra forum men inte stött på det själv förrän efter servicen. Växlande ner inför rondell från 3 till 2 och då dog den.

Har med läst om det, har inte hänt mig ännu. Men den startar direkt sen eller? Hänt flera gånger?

Hur långt har ni kört? Jag är uppe i typ 150 mil nu:) jävligt nöjd, är ingen bakhjulsåkare igentligen men denna hojen går mer än gärna på slangen:yoparty Bokat 2 dagar på Ring Knutstorp med smc v28, nån mer som ska dit?
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Har med läst om det, har inte hänt mig ännu. Men den startar direkt sen eller? Hänt flera gånger?

Hur långt har ni kört? Jag är uppe i typ 150 mil nu:) jävligt nöjd, är ingen bakhjulsåkare igentligen men denna hojen går mer än gärna på slangen:yoparty Bokat 2 dagar på Ring Knutstorp med smc v28, nån mer som ska dit?

Hände i andra rondellen efter 100mila, inte en enda gång innan servicen. Startade direkt men man blev lite snopen. Inte kört mer sen dess så får se hur den beter sig när vädret är tillbaka
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Har också läst om det men det har inte hänt mig heller. Har kört lite över 200 mil och servade vid 85.
 

S1R

Ny medlem
Gick med
30 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -14
Hej BeyondEvil och alla S1R fan! Ett gruppköp låter lockande. Jag är intresserad av såväl tail tidy som crash och spindle bobbins. Jag har redan radiator-and-oil-cooler-guard-set och kvalitén var superb!
 
Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Hej BeyondEvil och alla S1R fan! Ett gruppköp låter lockande. Jag är intresserad av såväl tail tidy som crash och spindle bobbins. Jag har redan radiator-and-oil-cooler-guard-set och kvalitén var superb!

Välkommen och kul att höra!

Jag tänkte styra upp lite mer exakt vem som vill ha vad i nästa vecka. Stay tuned! :tummenupp
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Är intresserad av en tailtidy och bobiner. Satte dit min ungerska ebay tidy idag och den funkar bra men skylten hamnar väldigt långt fram. Vill ha den mer vid baklampan som evotech.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Tail och kylarskydd suktar jag efter. Får vi något på priset är det väl bara att köra. :fakta Plazmite och Looser? Alt. att du får någon gruppköpskod så att alla på forumet får chansen. :tummenupp

Hej BeyondEvil och alla S1R fan! Ett gruppköp låter lockande. Jag är intresserad av såväl tail tidy som crash och spindle bobbins. Jag har redan radiator-and-oil-cooler-guard-set och kvalitén var superb!

Kanon! Jag är intresserad av tailtidyn. Bra initiativ btw!

Får troligtvis bågen i kommande vecka :)

Är intresserad av en tailtidy och bobiner. Satte dit min ungerska ebay tidy idag och den funkar bra men skylten hamnar väldigt långt fram. Vill ha den mer vid baklampan som evotech.

Då ska jag försöka sammanfatta:

heltsonika:

- tailtidy
- kylar- och oljeskydd


S1R

- tailtidy
- crash/spindle-bobbins (verkar finnas olika varianter, oklart vad skillnaden är...?)


mcmike

- tailtidy


Looser

- tailtidy
- bobbins


Innan jag drar iväg ett mail till EP vill jag dels ha nån form av bekräftelse på att detta stämmer och sen behöver vi lista ut vilka de olika crash/spindle bobbiner det är som gäller...

Edit: Tror jag börjar förstå det här nu.

Paddock Stand Bobbins - Bobbins för att lyfta i

Front Fork Spindle Bobbins - Crash bobbins fram

Rear Spindle Bobbins - Crash bobbins bak

No Drill Crash Bobbins - Crash bobbins för "motorn"

Ni kan väl förtydliga vilka det är ni vill ha.
 
Last edited:

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Jag redigerar min beställning

-Tailtidy
-Radiator and oil cooler guard set
-Onwards paddock stand bobbins

/Micke
 

S1R

Ny medlem
Gick med
30 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -14
Mitt enkla svar: en av varje! :)
Men för tydlighetens skull:

1 st Tail tidy.
1 st Paddock Stand Bobbins - Bobbins för att lyfta i
1 st Front Fork Spindle Bobbins - Crash bobbins fram
1 st Rear Spindle Bobbins - Crash bobbins bak
1 st No Drill Crash Bobbins - Crash bobbins för "motorn"
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Jag redigerar min beställning

-Tailtidy
-Radiator and oil cooler guard set
-Onwards paddock stand bobbins

/Micke

Du är den enda som inte bor i Stockholm.

Jag vet inte huruvida de kommer skicka allt till mig eller om de går med på att skicka flera paket. Jag kollar självklart det. Men om de skickar allt till mig, hur har du tänkt lösa så att du får prylarna?

Har du vägarna förbi eller känner nån som har vägarna förbi dig? Jag vill inte ta ansvar för att skicka prylarna till dig.

Den smidigaste lösningen för alla är ju om man kan få en rabattkod eller liknande, så kan alla gå in och beställa precis det de vill och sen få det skickat till sig.

:krama
 

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
Ze German
Du är den enda som inte bor i Stockholm.

Jag vet inte huruvida de kommer skicka allt till mig eller om de går med på att skicka flera paket. Jag kollar självklart det. Men om de skickar allt till mig, hur har du tänkt lösa så att du får prylarna?

Har du vägarna förbi eller känner nån som har vägarna förbi dig? Jag vill inte ta ansvar för att skicka prylarna till dig.

Den smidigaste lösningen för alla är ju om man kan få en rabattkod eller liknande, så kan alla gå in och beställa precis det de vill och sen få det skickat till sig.

:krama

Som du skriver hade en rabattkort varit trevlig och ett bra alternativ. Är det så att Evotech bara levererar till en adress, så bor min bror i Sveriges metropol, Stockholm (om nu Sundbyberg räknas till sthlm)! Så det löser sig på ett eller annat sätt :)

Bra jobbat BeyondEvil!

/Mike
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Paddock stands och tail tidy för mig

- tailtidy
- kylar- och oljeskydd
- Paddock stand bobbins

Jag redigerar min beställning

-Tailtidy
-Radiator and oil cooler guard set
-Onwards paddock stand bobbins

/Micke

Mitt enkla svar: en av varje! :)
Men för tydlighetens skull:

1 st Tail tidy.
1 st Paddock Stand Bobbins - Bobbins för att lyfta i
1 st Front Fork Spindle Bobbins - Crash bobbins fram
1 st Rear Spindle Bobbins - Crash bobbins bak
1 st No Drill Crash Bobbins - Crash bobbins för "motorn"

Vet ni hur mkt rabatt det blir?

Ni har PM!
 

S1R

Ny medlem
Gick med
30 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -14
Snyggt jobbat BE! Nu väntar jag bara på mail från Evotech att mina grejer ska sluta vara "out of stock" så ligger beställningen på lådan! Tack än en gång! :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top