Racerapport Dubai Autodrome.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, eller kanske snarare rapport från en bandag på Dubai Autodrome!!!

För vad gör en kille som är strandad i 5 dagar i Dubai? Hänger på shoppingmalls, rider kamel, badar???? Jo, det har jag också gjort, men när de fyra kvinnorna i familjen vill gå på en shoppingrunda till, då slår även den finaste familjefar bakut!

Det hela började förra gången vi var här, då hade jag med en ECU till en kille här i landet. Han var tacksam och RÅKADE vara ägare till tre banpreppade hojar, en Fireblade, en BMW och en Panigale. Den gången kunde vi inte göra något kul, men då jag nu såg att det var en eftermiddagsbandag på Dubai Autodrome så mailade honom. BMW:n och Panigalen hade han sålt, Firebladen fick jag inte låna men han lyckades fixa fram en banpreppad Yamaha R6 utrustad med raceshift och Dunlop Qualifier!!! Awsome!!!

Så jag packade läder, boots och hjälm och stod på motorbanan på torsdag vid lunch. Och vem dyker inte upp om inte Eddie Gilmore, gammal IoM-racer, och Rob Ross, Fd mästare i UAE, tillsammans med tre hojar; en 125 GP, en 250 GP och en 600 R6:a. GRYMT. Eddie och Rob är en cool kille som jag fick stort förtroende för så det kändes fint att panga ut på banan med deras hoj.


Ut på banan!!!


Och så ute på banan!!!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Dina mc historier slår det mesta. All heder mr Mozz!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kolla in de här fotona:


och



Inga grusfållor, bara asfalt-runoffs, inga gamla däck som ligger i travar, bara soft fence LÅNGT bort från racinglinjen!!!:tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Inga grusfållor, bara asfalt-runoffs, inga gamla däck som ligger i travar, bara soft fence LÅNGT bort från racinglinjen!!!:tummenupp
Och stora problem med bullernivåerna förstås? :D
Grymma utflykter du hinner med Mossberg. Det är ett svårt liv att vara lärare va? :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och stora problem med bullernivåerna förstås? :D

Lustigt att du nämner det! Kolla här:


Jag är på väg att ge mig up på depårakan som löper längs huvudrakan. I bakgrunden är långrakans början, en krök som tas på tvåan. Alldeles utanför banan, i bakgrunden, ser man hus där det bor folk….
Avstånd till rakans början, där alla kranar fullt på låga växlar… 150-200 meter…. förlåt 75-100 meter!!!!!
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
En kort fråga bara, Herr Mozzberg. :) Har Du med lädret, bootsen och krukan på semestrarna, ifall ett sånt här läge skulle dyka upp? :)

Jag önskar att dessa lägen kunde hända mig någon gång, åtminstone en gång i livet. :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En kort fråga bara, Herr Mozzberg. :) Har Du med lädret, bootsen och krukan på semestrarna, ifall ett sånt här läge skulle dyka upp? :)

Tja, jag är beredd att säga "Som man bäddar får man ligga!" Om du läser i första inlägget så ser du att denna bandagen grundade jag för sex månader sedan!:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Här har vi Eddie på väg ut på sin 250 GP! Coolt!



Och, TACK för alla bilderna säger jag till Ian Hall!!!:tummenupp
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tja, jag är beredd att säga "Som man bäddar får man ligga!" Om du läser i första inlägget så ser du att denna bandagen grundade jag för sex månader sedan!:)

Sant, du! :) Det var nog det där med shoppingen och att du "slog bakut" som jag hakade upp mig på. :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sant, du! :) Det var nog det där med shoppingen och att du "slog bakut" som jag hakade upp mig på. :)

Yepp, korrekt! Men eftersom bakåtsparken skedde redan under förra besöket så hade jag tid att hitta på vettiga ursäkter redan INNAN resan. Så, jag visste till 80% att jag skulle få köra! Och NEJ, jag brukar inte packa läder, hjälm och boots på ALLA familjeturer…
:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så hur var banan då? Eller överlag att köra? Var banan finare än gelleråsen? :D

Här är ett varv! http://www.youtube.com/watch?v=4o2ckBhiDz0
Intressant var att uppleva det som väl är ett problem på flera "ökenbanor"; att det är damm utanför racinglinjen. Här sa de att "We're lucky that the cars have been here before us, dusted the track and put some rubber in the racing line", och de varnade uttryckligen för att det var halt utanför racinglinjen. Och det var det!

Och kvaliteten på anläggningen… tja, döm själv! Inget grus i avåkningszonerna, bara asfalt!
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Det där e ju en Radical, den e snabbare än dej :) Grymt annars. Tack för att du delar med dig och lyser upp rejsingmörkret hela tiden!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det där e ju en Radical, den e snabbare än dej :) Grymt annars. Tack för att du delar med dig och lyser upp rejsingmörkret hela tiden!

Jo, jag vet att det inte är en motorcykel!!!!:tummenupp Och den är snabbare än mig!:tummenupp Men inte på rakorna va?:confused:
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du skulle kört TZ:an din fegis!

Faktiskt var det på tal; jag stod där och dräglade och undrade om man skulle kunna få köra ett par varv Eddie mumlade något om att "I suppose that would be possible" men så gick kedjan av och slog sönder lite grejor…..

TRÅKIGT!!! Men nästa gång!!!!:)
 

Bifogat

  • SAM_0229.jpg
    SAM_0229.jpg
    218.4 KB · Visningar: 160
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top