WP framgaffel till Honda RS125 var få tag på tätningar

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Hej!

Ja det är ju inte tvåtakt jag åker men på ändå på sätt och vis.

Min supermono är utrustad med en tigcraft ram och då använder man ju ofta övriga chassiedelar från Hondas RS125, gaffel sving mm.

Det sitter en WP-gaffel på, troligtvis från början av 2000-talet.
Skall ge gaffeln en liten översyn med bl.a nya radialtätningar då det börjat fukta lite.

Någon som kan tipsa om bra ställe att få tag på detta?

Är väl inte en helt vanlig dimension. 35x45 kunde jag läsa. Tyvärr gick det inte att läsa tjockleken men ca 7-8mm gissar jag.

En sådan här:
IMG_6779.jpg

Kan ju ta en bild när det sitter ihop också....inte helt vanligt med en supermono
Ser ut som en Honda men ändå inte.
182.jpg
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag har bestämt för mig att man kan köpa dom på Tools Momentum, men jag kan minnas åt helvetet fel också. Kolla!
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Stort tack för alla tips!!!
Så här blev det:
En motsvarighet till Momentum hade hemma vad jag skulle ha så jag slog till. Kostade bara dryga hundralappen vilket ju är gratis i RR-branchen. Har nämligen aldrig monterat själv utan bara sett när det gjorts. Så tänkte det var bra att öva på dessa istället för att slå sönder ett par dyrare WP-original. Och det var nog bra, första benet tog 2h:smasha innan jag fann rätt teknik. Andra benet en kvart.:)

Men man kan ju som Boris påpekar förstå att de ger högre friktion än original. Alla tätningsläppar mm var sig likt men materialet är mer "gummiaktigt" än de gamla WP som var lite hårdare och "plastigare" om man säger så. Har även pratat med Axxess här på forumet och fick tips om var de hämtar till sina cyklar. Är tydligen lite knepigt att få tag på men jobbar på det nu så blir det äkta vara nästa gång.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top