Då har man hamnat i tidningarna...

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Vilken jävla tur i oturen.
Krya på dig, håll oss uppdaterade på ad som händer. Jobbar inte längre i Sthlm, annars hade jag kommit förbi en sväng iförd läkarrocken ;) och gett dig den bra smärtlindringen, den man har bakom disken :D
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Kollade länken till DT, hann du kränga akvareller innan ambulansen åkte iväg med dig?
ez1z.jpg


Till TS: Krya på dig. Klippte en ren en gång i samma fart men fegade ur och tog den med hojen liggandes, din metod var klart mer effektfull. :tummenupp
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Älgar, rådjur och annat vilt är ju en mardröm för oss.

Det låter som att du höll dig kall och klarade dig relativt bra trots dina allvarliga skador. Det kunde ha slutat mycket värre. Jag önskar dig allt väl och att din rehab går fort och bra. Krya på dig och ta hand om dig broder.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Krya på dig!
Hoppas att du mår bättre snart! Vet själv hur mör man blir i kroppen efter en sådan olycka...
Känner smärtan i höften och axeln bara jag läste ditt inlägg...
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Del II

Hej igen!

Alltid kul att få er respons, det ökar min motivation till att fortsätta göra det jag gör och dela med mig utav det här på forumet! :krama
Hoppas jag kommer att fä äran att träffa och lära känna fler av er framöver och bjuda tillbaka på glädjen ni ger mig!

Igår kom chefen förbi (som också är motorcykelintresserad), gav mig ett nytt nummer av Bike och tyckte att det är hög tid för mig att börja fundera på vad jag ska ha för hoj härnäst! Fick även blommor från min kund och ett krya-på kort signerat av ett flertal anställda. En av dem är själv jägare och undrade om jag verkligen hade licens för den där manövern (han var ute i skogen för ett par veckor sen själv men fick inte en enda!) En polare lämnade en laptop med film och musik, som helt klart har gjort tillvaron roligare än vad det annars skulle ha varit. Cheyens värmande besök bidrog en hel del också. Det är stunder som dessa som får mig att inse hur bra människor jag faktiskt har omkring mig, vilket gör mig tacksam och varm inombords.

Igår fick jag den andra operationen och den verkar ha gått bra! Börjar känna mig starkare å piggare nu när den där järnställningn har plockats bort, längtar till att sätta igång med rehab och åter börja använda högerbenet!!

Annars består vardagslivet av långtidsverkande morfintabletter på morgon och kväll, samt mer snabbverkande sådana vid behov under dagen. Får även sömntabletter för natten, då min dygnsrytm är rätt så skev just nu. Jag har hunnit träffa på en och annan trevlig sjuksyrra och har roat mig med att flörta med dem! Sjukgymnastiken börjar idag och tack och lov har jag full känsel i tårna och kan vicka på dem samt röra på foten i den mängd vaden tillåter. Har prövat ställa mig upp men kan än så länge inte få ner annat än tårna i golvet så jag har en del att göra. Känns rätt mosigt mellan knät och hälen just nu..

Förresten, jag har nu fått ett officiellt smeknamn här på sjukan - Älgklyvaren! :D

DSC_0293.jpg
(Jag var rätt moffad när det där kortet togs, hehe)

Hörs snart!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Anorlunda sätt att jaga älg på:D

Skämt å sido, skönt att det gick väl, krya på dig:)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jädrans, sånt där får du ju inte hålla på med Pledians.

Men skönt att det gick så pass bra i alla fall, nu är det bara hoppas att läkningsprocessen går fort.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Åh helvete, en av många mc-förares mardrömmar. Just en ÄLG. Låter fel att skriva såhär, men tur att det bara var en kalv. Krya på dig, och lyd chefens råd. Bike har väl kanske en liten del med annonser. =)
 

Tjita1

Guest
Bikekatalogen kommer i början på december. Bara att välja och vraka. :)
 

Smagatusk

Guest
Shit, vilken story. Den kommer du att få berätta många gånger, tro mig. :)

Det stod i artikeln att du fått allvarliga skador i buken. Vilka då? Eller menar de älgen? :hihi

Krya på dig!
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Läser med skräckblandad förtjusning. Grattis att det gick så bra, synd att du skadade dig så illa, men ändå - att överleva en olycka där man inte kunde påverka det som händer så bra som du har gjort känns lite som en högvinst. Och nicket "Älgklyvaren" är inte det sämsta. ;-)

Dessutom roligt att höra att första bilisten på plats var en smart och handlingskraftig person.

Krya på dig.

/Morris
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Helt övertygad om att det var den robusta stålramen som klöv älgen likt ett samurajsvärd :D

Hade du haft en modern lätt hoj med alu-ram så hade du dött direkt!

Var glad att du hade en 240kg tung hoj som gick som ett tåg igenom älgjäveln.... :fakta

lycka till med rehab och ät ordentligt så du slipper tappa massa muskler... jag gick ner från 85kg till 63kg. när jag kvadda!

Med vänlig hälsning
 

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Shit åxå, oberäkneliga de där djuren, var själv nära o klippa en i onsdags men den vände vid asfaltskanten tack o lov,
läk ihop så fort det går nu :)
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Ajajaj! :gnissla
Bra inställning. :tummenupp

Hoppas på snabb rehab.

:krama

:hej
/e
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top