Skully - Grym hjälm?

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Förutom att den har kamera bakåt så borde väll ett par google glass fixa samma funktioner och kanske bättre med tanke på utvecklingsresurserna där.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Förutom att den har kamera bakåt så borde väll ett par google glass fixa samma funktioner och kanske bättre med tanke på utvecklingsresurserna där.

Perfect :rolleyes: då hamnar allt man ser och gör i Google databas så dom kan tala om för dig när det är dags att pissa så du inte behöver hålla koll på det själv.
 

Kneedrag

Guest
Ännu mer saker som distraherar när man kör! Vet inte om det är så himla bra!
coolt är det ju dock!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Men ska han någonsin släppa upp kopplingen? Varför rullar han med indragen koppling? Varför är han och tallar in den halvvägs resten av tiden?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Helt livsfarlig. Som och ha kärringen i hjälmen. "Sväng här", "Kör hit", "Akta trafiken". Efter ett par mil siktar man på närmsta träd.
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Nån som väntar på en leverans i maj? Eller öht? Nästa hjälm kan bli en Skully, förutsatt att HUDen levererar det Skully har utlovat.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Lite som med all annan teknik, jag väntar på version 3 eller 4, då har den första batchen personer verifierat om den håller vad den lovar samt att vi vet livslängd på all teknik i den :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inbyggd GPS och Telefonsvarare.
Låter som perfekt för MC-bud. MC-Taxi.
Skickar den dessutom ut signal om var du är nånstans tillbaka till Budcentralen.
Dvs inbyggd Tracker
(eller trackern är fast monterad redan idag på budhojen?)
Så blir det ännu lättare välja rätt hen till nya uppdrag.
Av arbetsmiljöskäl minst **** hos Sharp.
Och den ska inte imma igen alls. Även i +1C ösregn.

Det jag är intresserad av i 1a hand är en ställbar växlingslampa. I 2a hand varvräknare.
För jag kör hoj för nöjes skull, möjligen en ON/OFF ställbar hastighetslampa, tex lätt ställbar i området -5km/h till +29km/h.
Vid skola -5km/h, i stan +1km/h, ute på landet högre.

Idén att Jag skulle vilja veta / se vilka som ringer, när jag kör hoj,
ja det är väl 1a steget på något som kan sluta illa.
Tappa koncentrationen.
 
Last edited:

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Den ska ut inom en och en halv månad, vilket är kickass. Vore det inte för att mitt högeröga är kass, så hade jag beställt en. Ska bli jävligt kul att ta del av recensioner så fort de släpper den.
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Den kommer väl vara svinigt dyr med antagligen :va... Någon som vet om den kommer vara godkänd?
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Verkar riktigt nice om jag får säga de själv, skönt att ha möjligheten till detta, dock kommer nog priset inte vara så lockande. Men ska bli kul att se hur pass väl det fungerar ute på marknaden!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Den kommer väl vara svinigt dyr med antagligen :va... Någon som vet om den kommer vara godkänd?

Beror nog på. En Marushin med **** i Sharp betyg plus all teknik landar väl på ungefär vad en Shoei kostar i basutförande.

Skämt åsido, priset på deras hemsida är 1499 US för pre-order dvs runt 12 500 kr. Kan säkert sjunka en hel del om den blir poppis och de kan öka på produktionen av krukorna. Det är ju trots allt inte direkt någon ny teknik, bara en ny "förpackning" så att säga.

EDIT: Ska tydligen vara DOT/ECE godkänd enligt hemsidan.

http://www.skully.com/#smartest-helmet
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
-Jättebra hjälm om man är "modernt teknikfreak" men på grundfrågan från Trådstartaren: "Skully - Grym hjälm? " måste jag för egen del svara: -Nej, onödiga funktioner och pengar i sjön.

Då skall man beakta att jag är en sådan bakåtsträvare som anser att scala rider är ett ofog när man kör i grupp: tjöta kan man göra vid tankstoppen. -Bättre att fokusera på körningen, komfort och säkerhet istället.
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
YipYip summerar det väl. Hade sparat ett par tusen om man lagt en beställning för ett tag sen. Men, men.

Jag har följt utvecklingen sen ett år, och de undersöker nu möjligheter att sänka produktionskostnaderna, efter mycket kommentarer och påtryckningar i form av "vore det inte för priset, så skulle jag lagt en beställning idag". Det är ett jävligt intressant koncept. Att skruva av speglarna och till 100% förlita sig på vad som renderas i högerögats synfält, vore gött. Tar nog ett litet tag att vänja sig vid att man har koll på allt väsentligt bakåt i HUDen.

Som jag skrev i en tidigare tråd ang. denna hjälm, så finns det möjligheter att skriva mjukvara som upptäcker andra hojar och bilar, som snabbt närmar sig, och trigga varningssignaler, som får en att kanske inte svänga ut till vänster för att köra om när "man trodde att det var safe". Det är inte alltid motorcyklar är snabbast på vägarna...

Jag ser enorm potential i denna hjälm och är förvånad över att intresset i form av respons på detta forum, har varit så svalt. You´ll see...
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Första intrycken av hjälmen börjar dyka upp.

Det här är ingen omfattande recension; killen har haft Skullyn i 48 timmar. Mer är på g. Håll till godo:

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top