Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
gps och mobilapper för gå ner i vikt ge er..... motion motion. er va som gäller , gick ner 15kg på 3 månader. ökade mina hundpromenader. iställer stället för 3 4 gånge om dagen gick jag 10 14 gånge av en kvart ca resultatet från påsk till pingst ner 30kg... så stäng ner internät stäng mobil uut rör på er . ingen har dött av motion......

Ja apropå det, använder ni fler appar än RK? Jag har laddat ner Zombies Run och CodeRunner som tydligen ska vara kul men inte hunnit testa ännu.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Testade igenom en handfull appar för några år sedan och fastnade för endomondo, mycket för att den hanterar många olika träningsformer för en sån blandmissbrukare som jag. Använder dock inga finesser som pulsmätning under passen. Har inga problem att ligga och pendla runt syragränsen även på längre turer. Dock tycker jag det är kul att föra lite bok över hur mycket/lite det blir tränat och i vilken takt man förhoppningsvis blir snabbare.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har inga problem att ligga och pendla runt syragränsen även på längre turer. Dock tycker jag det är kul att föra lite bok över hur mycket/lite det blir tränat och i vilken takt man förhoppningsvis blir snabbare.

Tror du missat poängen med pulsmätaren. Oftast är det så att man snarare använder den tvärtom för att hålla nere pulsen. Dessutom blir "bokföringen" intressantare eftersom pulsen aldrig ljuger om dagsformen. Utan pulsklockan blir variationerna även beroende av hur mycket du känner för att pressa dig just idag.
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Försöker tvinga mig ut men det är så outhärdligt tråkigt, jag hatar det!! :mad: Tror faktiskt att jag har svårt att stå ut med mig själv i ensamhet, borde kanske lägga mig på terapisoffan istället. :3freak
Men nåt pass per vecka blir det som komplement till annan träning. Sen jag bytte ut musik i lurarna mot ljudbok känns det något bättre. Men max fem kilometer pallar jag, sen är jag så irriterad att jag måste lägga av.
Har tyvärr på fyllan råkat tacka ja till Tjurruset på lördag, men jag har förstått att det blir mer vada än springa.

Har du sprungit Tjurruset förut? Annars är tipset att inte ta snyggaste kläderna. Du kommer garanterat att garva enhel del ute i skogen:)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haft ont i benen (typ där lårbenet möter höften) efter träningen några gånger nu. Själva löpningen går finemang, men efteråt känns det som träningsvärk x5 på de här ställena. Knarrigt värre mao.

Drog iväg till naprapat som konstaterade att fästena till höftböjaren var kaiko. Kan bero på att jag springer över min förmåga, stretchat den muskeln dåligt, löpteknik samt att jag tydligen är lite svag i höften. Inget farligt iaf och det går att fixa till med enkla övningar och lite noggrannare stretching. Vore ju förbannat att få göra ett längre uppehåll nu när jag kommit igång så bra.

Hon klämde till ordentligt på båda sidorna så nu har jag ont så in i helvete. Det måste vara såhär det känns att vara 80 bast :död
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nu har jag kutat med mina kompressionstights några rundor. Fifan vad snabba de är! :yoparty

Skämt åsido, de är sköna, för de sitter stenhårt vilket gör att det inte dallrar så mycket när man springer. Om de är prestationshöjande låter jag vara osagt, men de är sköna att kuta i!

Ja som sagt ska det göra det lite skonsammare för musklerna. :tummenupp

Haft ont i benen (typ där lårbenet möter höften) efter träningen några gånger nu. Själva löpningen går finemang, men efteråt känns det som träningsvärk x5 på de här ställena. Knarrigt värre mao.

Drog iväg till naprapat som konstaterade att fästena till höftböjaren var kaiko. Kan bero på att jag springer över min förmåga, stretchat den muskeln dåligt, löpteknik samt att jag tydligen är lite svag i höften. Inget farligt iaf och det går att fixa till med enkla övningar och lite noggrannare stretching. Vore ju förbannat att få göra ett längre uppehåll nu när jag kommit igång så bra.

Hon klämde till ordentligt på båda sidorna så nu har jag ont så in i helvete. Det måste vara såhär det känns att vara 80 bast :död

Själv har jag haft problem med knäna imellanåt som sagt. Då brukar jag försöka köra tung löpning istället. Trappor och mycket långa sega steg, typ ute i ojämn terräng. Gör ju inte direkt underverk på kilometertiden men det känns på något sätt skonsammare för lederna att segdra istället för att explodera varje steg som man lätt gör annars.
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Jag skriver ned mina träningspass på jogg.se och använder den som träningsdagbok. Där kan man lägga in tider, puls, sträcka, kilometertider (för er som tycker det är viktigt) m.m.
Själv gillar jag att skriva kort om passet samt lägga in passet i "borgskalan".
Ni som har tex asics ds trainer kan även få in er löprunda som kartbild med "tempopuls", min/km.
Sidan fungerar lite som inspirationskälla för mig. Tex, ett specifikt pass man gjorde i maj upprepar man i september och sedan kan man jämföra resultatet. (Allt måste inte vara beeptest eller Coopers test......)
Kan även få en del goa träningstips och inför tävlingar på deras blogg.
Njut av turen (både på MC:n och i löparspåret.....)
 
Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Ja apropå det, använder ni fler appar än RK?

Någon som vet hur ofta RK uppdaterar GPS-position? Jag brukar springa två varv på en 2.5km slinga som är ganska krokig, dvs den går fram och tillbaka som ett z eller s på flera ställen och det verkar som RK bedömer avståndet genom att dra raka sträck mellan punkterna vilket gör att RK anser att sträckan bara är 4.5km istället för 5km. Eftersom det är ett seriöst spår med belysning så hoppas jag att de som har gjort spåret har mätt att det verkligen är 2.5km.
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Det är bra att utmana och motivera sig själv, men jag tror att konsekvens i motionen är viktigare än de "enstaka" resultaten. Jag springer året om och minst en till tre ggr per vecka. Men jag har inga andra mål än att just komma ut o göra det. Funkar bra för mig och ger mig en jämn profil på motion o övrigt. Inget pendlande upp o ner på vare sig det ena eller det andra. :tummenupp
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Det är bra att utmana och motivera sig själv, men jag tror att konsekvens i motionen är viktigare än de "enstaka" resultaten. Jag springer året om och minst en till tre ggr per vecka. Men jag har inga andra mål än att just komma ut o göra det. Funkar bra för mig och ger mig en jämn profil på motion o övrigt. Inget pendlande upp o ner på vare sig det ena eller det andra. :tummenupp

Jag tycker det är trevligt när resultaten förbättras. Men vi har ju för länge sedan konstaterat att jag är lite konstig. :crash
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
gjorde ett snabb test. lopp 2,7km på 35min. ok det. trots allt 54år.. 44gr ____= 4gr ute.. dusch väck....
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nu har jag kutat med mina kompressionstights några rundor. Fifan vad snabba de är! :yoparty

Skämt åsido, de är sköna, för de sitter stenhårt vilket gör att det inte dallrar så mycket när man springer. Om de är prestationshöjande låter jag vara osagt, men de är sköna att kuta i!
Vad kostade frakten på prylarna? Är för lat för att läsa på hemsidan. ;)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tycker det är trevligt när resultaten förbättras. Men vi har ju för länge sedan konstaterat att jag är lite konstig. :crash

Kan du komma med nåt nytt nångång kanske!!!!!

Gärna överallt!! :hihi

Du är väl f*n inte kvinna!

Vad kostade frakten på prylarna? Är för lat för att läsa på hemsidan. ;)

Tösen köpte kompressionstights på O-ringen dyrt med hon var jävligt nöjd med det.

Är sugen på det själv, "gubbvader" kallar de det :(
Orkade inte heller kolla nu BTW.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Tösen köpte kompressionstights på O-ringen dyrt med hon var jävligt nöjd med det.

Är sugen på det själv, "gubbvader" kallar de det :(
Orkade inte heller kolla nu BTW.
Kollade på StartFitness nu. Det räknas tydligen ut när man beställer. Inget fast pris. Man kan ju köpa kompressionstights därifrån till samma pris som vanliga tights kostar i Sverige. :)
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Nu när det börjar mörkna vill man ju fortsätta springa terräng kvällstid. Har någon erfarenhet av att springa med löplampa? Och isåfall vilken? Jag är i köpartagen :) Ska springa i skogen hela vintern tänkte jag.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top