Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
varför tror du det?

Jag upplever att en stor del av den svenska jägarkåren är väldigt "Det var bättre förr" och fnyser åt allt som inte är oljad valnöt, blånerat stål och har fasta magasin. Nu är ju Peteelit's bössa mer en banräcer än en ren jaktbössa men ändå. Svart, rails, Keymod och benstöd. Hujedamig!

Jag gillar den dock och skulle gärna ha något liknande om jag bara kunde ursäkta kostnaden för mig själv.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Visst måste en komplett vapengarderob även få innehålla enhandare? :näsblod

Det börjar närma sig köp för undertecknad. Kommer troligen satsa på en "tjänstepistol", utan extern säkring/hammare etc, i 9x19 samt en 4" Revolver som tar moonclips i .45 ACP.

Dom här är fina bortsett från den kluddiga JM-logon:

160936_01_lg.jpg
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Visst måste en komplett vapengarderob även få innehålla enhandare? :näsblod

Det börjar närma sig köp för undertecknad. Kommer troligen satsa på en "tjänstepistol", utan extern säkring/hammare etc, i 9x19 samt en 4" Revolver som tar moonclips i .45 ACP.

Dom här är fina bortsett från den kluddiga JM-logon:

160936_01_lg.jpg

Jerry Miculek signature?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Visst måste en komplett vapengarderob även få innehålla enhandare? :näsblod

Det börjar närma sig köp för undertecknad. Kommer troligen satsa på en "tjänstepistol", utan extern säkring/hammare etc, i 9x19 samt en 4" Revolver som tar moonclips i .45 ACP.

Dom här är fina bortsett från den kluddiga JM-logon:

kolla in Tangfoglio ...:fakta
 

Bifogat

  • Tangfoglio1.jpg
    Tangfoglio1.jpg
    5.6 KB · Visningar: 169
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jerry Miculek signature?

Korrekt. Det är ju något samarbete mellan S&W och honom bakom den serien. Gillar bara inte fula logos. ;)

kolla in Tangfoglio ...:fakta

Open har jag verkligen inte råd att skjuta.. Tyvärr. :näsblod

Tanfoglios pangar sitter som gjutna i min hand.
Hade bla en Match duotone för länge sedan, underbar att hantera men tyvärr lyckades jag aldrig få till någon bra laddning till den...

Tangfoglio är trevliga och förbannat bra pistoler men tyvärr aningens utanför min tänkta budget. Hade planerat att komma så nära 10kkr som möjligt för pistol och revolver. En Stock III kostar nästan 14000 ny och samma gäller S&W 626.

Har några alternativ på semi som känns intressanta:

Glock 17. Egentligen en usel pistol om man ska tävla men jag skjuter förvånansvärt bra med dom.
S&W M&P9. Mycket mer ergonomisk än Glocken av det lilla jag klämt på en.
CZ75. Billigare än Tanfoglion men samtidigt rätt bra om jag förstått det rätt.

Jag vill ha en pistol som tuggar det mesta i ammoväg då jag inte kommer ha tid att ladda både 9:eek:r och .45 ACP.
 
Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Korrekt. Det är ju något samarbete mellan S&W och honom bakom den serien. Gillar bara inte fula logos. ;)



Open har jag verkligen inte råd att skjuta.. Tyvärr. :näsblod



Tangfoglio är trevliga och förbannat bra pistoler men tyvärr aningens utanför min tänkta budget. Hade planerat att komma så nära 10kkr som möjligt för pistol och revolver. En Stock III kostar nästan 14000 ny och samma gäller S&W 626.

Har några alternativ på semi som känns intressanta:

Glock 17. Egentligen en usel pistol om man ska tävla men jag skjuter förvånansvärt bra med dom.
S&W M&P9. Mycket mer ergonomisk än Glocken av det lilla jag klämt på en.
CZ75. Billigare än Tanfoglion men samtidigt rätt bra om jag förstått det rätt.

Jag vill ha en pistol som tuggar det mesta i ammoväg då jag inte kommer ha tid att ladda både 9:eek:r och .45 ACP.

Varför en picka utan hane? Och cz75 har väl just hane?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ett steg mindre att klanta bort under tävling helt enkelt.

CZ75:an har hane, och säkring, men ligger så bra prismässigt så den får vara med ändå.

Aha, ja dåså. Jag såg någon testfilm med den typen av pistoler, det finns ju ännu fler än glock och s&w.

Fast skjuter du bra med glocken så varför inte? Jag vet folk som håller väldigt täta serier med den så det är nog bara att öva.
Jag har inte haft någon tur ännu, märkligt nog :rolleyes:
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Aha, ja dåså. Jag såg någon testfilm med den typen av pistoler, det finns ju ännu fler än glock och s&w.

Fast skjuter du bra med glocken så varför inte? Jag vet folk som håller väldigt täta serier med den så det är nog bara att öva.
Jag har inte haft någon tur ännu, märkligt nog :rolleyes:

Problemet med Glockarna är ju att man kommer kunna skjuta till en viss gräns sen tar det stopp och då är det trycke/pistol som begränsar. Tävlar man Production så får man ju mer eller mindre inte göra något alls internt.

Tar förövrigt gärna tips på andra pistoler som skulle kunna kvala in. Arsenal Arms Strike One ska jag också kolla på även om den kostar mer då begagnatmarknaden är väldigt liten ännu.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
tjöp en Stock III i sw40 och byt pipa till polygon 9x19
=15 + 1 9 i magget

According to our research engine:
The approximate manufacturer's suggested retail price of EAA Witness Stock III - Tanfoglio .40 S&W is $1,167, which is $368 more expensive than the average for all Pistol Guns.


bara ett förslag...:tummenupp
 

Bifogat

  • tangfoglio2.jpg
    tangfoglio2.jpg
    6.4 KB · Visningar: 22

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Problemet med Glockarna är ju att man kommer kunna skjuta till en viss gräns sen tar det stopp och då är det trycke/pistol som begränsar. Tävlar man Production så får man ju mer eller mindre inte göra något alls internt.

Tar förövrigt gärna tips på andra pistoler som skulle kunna kvala in. Arsenal Arms Strike One ska jag också kolla på även om den kostar mer då begagnatmarknaden är väldigt liten ännu.

Har du klämt på walther ppq?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Och här en med skjutprofilen hickok45.
Han är lite av en gök med en vapenhantering som jag tycker är sisådär. Åas är han sjukt underhållande.
 

Peteelit

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
748
Ska bli intressant att se hur bra den skjuter. Laddar du själv?

Det tycker jag med :) Laddar inte själv, än..

Korrekt. Det är ju något samarbete mellan S&W och honom bakom den serien. Gillar bara inte fula logos. ;)



Open har jag verkligen inte råd att skjuta.. Tyvärr. :näsblod



Tangfoglio är trevliga och förbannat bra pistoler men tyvärr aningens utanför min tänkta budget. Hade planerat att komma så nära 10kkr som möjligt för pistol och revolver. En Stock III kostar nästan 14000 ny och samma gäller S&W 626.

Har några alternativ på semi som känns intressanta:

Glock 17. Egentligen en usel pistol om man ska tävla men jag skjuter förvånansvärt bra med dom.
S&W M&P9. Mycket mer ergonomisk än Glocken av det lilla jag klämt på en.
CZ75. Billigare än Tanfoglion men samtidigt rätt bra om jag förstått det rätt.

Jag vill ha en pistol som tuggar det mesta i ammoväg då jag inte kommer ha tid att ladda både 9:eek:r och .45 ACP.

Vilken division ska du primärt skjuta? Production eller Standard?
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Problemet med Glockarna är ju att man kommer kunna skjuta till en viss gräns sen tar det stopp och då är det trycke/pistol som begränsar. Tävlar man Production så får man ju mer eller mindre inte göra något alls internt.

Tar förövrigt gärna tips på andra pistoler som skulle kunna kvala in. Arsenal Arms Strike One ska jag också kolla på även om den kostar mer då begagnatmarknaden är väldigt liten ännu.

cz75an som du själv nämner är väldigt poppis i min klubb. Annars får du en instegs x5 för 12k.

Inte funderat på en g34?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Visst måste en komplett vapengarderob även få innehålla enhandare? :näsblod

Det börjar närma sig köp för undertecknad. Kommer troligen satsa på en "tjänstepistol", utan extern säkring/hammare etc, i 9x19 samt en 4" Revolver som tar moonclips i .45 ACP.

Dom här är fina bortsett från den kluddiga JM-logon:

160936_01_lg.jpg

Varför 4" istället för 6"? Gillar inte riktigt kolven på den du postat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top