Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
..mest intressant: Är det värt att ens fundera på att åka dit? Är det inte bara tweed och Hunterstövlar? ;)

Jag ska titta på sikten. Mycket på listan. Rödpunkt eller lågförstorande och sen en långhållare.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag ska titta på sikten. Mycket på listan. Rödpunkt eller lågförstorande och sen en långhållare.

Jag kan komma med några tips redan nu.

Rödpunkt: Aimpoint Micro H1 2 MOA.
Lågförstorande: Trijicon Accupoint 1-4x24.
"Långhållare": Vortex Viper PST 6-24x50.

Varsågod. :)

Trijicons riktmedel är riktigt trevligt.

accupoint3.jpg
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tack! Ungefär det jag tänkt på också. Men hoppas titta genom Docter sight III, och Meopta R2 1-6x24 och kanske någon IOR långkikare. Tittar gärna genom Trijicon RMR också.



Jag kan komma med några tips redan nu.

Rödpunkt: Aimpoint Micro H1 2 MOA.
Lågförstorande: Trijicon Accupoint 1-4x24.
"Långhållare": Vortex Viper PST 6-24x50.

Varsågod. :)

Trijicons riktmedel är riktigt trevligt.

accupoint3.jpg
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tack! Ungefär det jag tänkt på också. Men hoppas titta genom Docter sight III, och Meopta R2 1-6x24 och kanske någon IOR långkikare. Tittar gärna genom Trijicon RMR också.

Jag gillar Trijicons "triangel". Det är en grym kompromiss mellan ett vanligt kors och ett rödpunkt.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Snygg sak, var i stan kan man klämma på en sån ?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Snygg sak, var i stan kan man klämma på en sån ?

Ingen handlare i Stockholm som har dessa.

Tar den ar-magg? Ser lite så ut.
Var ska du beställa den? Kostar?

Korrekt.

Jag köper den från Vildsvinsbutiken till det "facila" priset av 10kkr. Fånigt påslag med tanke på att dom kostar 500 USD i staterna men vad gör man?
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Ingen handlare i Stockholm som har dessa.



Korrekt.

Jag köper den från Vildsvinsbutiken till det "facila" priset av 10kkr. Fånigt påslag med tanke på att dom kostar 500 USD i staterna men vad gör man?
Ser den ut som på bilden när man får den?
Nu blev man ju jäkligt sugen, ar magg har man ju ett gäng redan...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ny Klass 2 kommer troligen beställas i veckan.

Mossberg MVP Predator i .223 Remington.

View attachment 406285

Coolt. Vad ska du ha den till? Jaga klass 2 eller bara få möjlighet att handla ammo själv? Det tycks omöjligt att hänga med i dina affärer. Märkligt med tanke på Sthlm handläggning.

Själv får jag ligga lågt till jag skjutit betydligt mer. Känns skönt att kunna släppa det ett tag.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Dels att amerikanarna har en så stor marknad inom sitt eget land och dels att de tror att alla andra är terrorister :/
Men visst går det säkert att importera själv men jag överlåter det hellre åt en handlare :)
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Coolt. Vad ska du ha den till? Jaga klass 2 eller bara få möjlighet att handla ammo själv? Det tycks omöjligt att hänga med i dina affärer. Märkligt med tanke på Sthlm handläggning.

Jaga Klass 2, tävla IPSC Manual Rifle samt att det är smidigt att kunna köpa egen ammo till klubbens AR.

Min sambo börjar också gnissla lite. :gnissla
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det här med att titta med båda ögonen vid hagelskytte. Jag kan omöjligen lista ut vilket öga som är dominant. Har försökt i flera år. Men klart är att jag gärna stänger vänster öga när jag siktar med höger. Tittar jag med båda ser jag två pipor men dom möts ungefär vid mynningen. Ska jag försöka lära mig titta med båda eller är det ett dödfött projekt? Känner att det är dags att lära om på riktigt så jag höjer träffprocenten någon gång. Förhoppningsvis blir det några serier imorgon.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det här med att titta med båda ögonen vid hagelskytte. Jag kan omöjligen lista ut vilket öga som är dominant. Har försökt i flera år. Men klart är att jag gärna stänger vänster öga när jag siktar med höger. Tittar jag med båda ser jag två pipor men dom möts ungefär vid mynningen. Ska jag försöka lära mig titta med båda eller är det ett dödfött projekt? Känner att det är dags att lära om på riktigt så jag höjer träffprocenten någon gång. Förhoppningsvis blir det några serier imorgon.
Skitlätt, sätt upp pekfingret 30cm framför näsan, sikta först med båda, sen höger sen vänster på valfritt föremål.

Det ögat där fingret flyttar sig några centimeter är slaven.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Skitlätt, sätt upp pekfingret 30cm framför näsan, sikta först med båda, sen höger sen vänster på valfritt föremål.

Det ögat där fingret flyttar sig några centimeter är slaven.

Jag ser dubbelt finger snabbare än en häst blir rädd för mörker. Tro mig jag har försökt.

Ädit: Eller dubbel bakgrund.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top