Peterpains nya turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
sådär ja då har man svarvat sin första gradskiva haha
nu var det lite enklare med kaminställningarna när det var rätt delning på gradskivan och nu står allt mycket klarare när man vet hur man gör:yoparty

satte tillbaka motorn i ramen igen och började avgasröret lite grann och det ska ju passa bakom kåpan oxå
kanske lindar jag den biten inne i kåpan o låter den fortsätta polerad ut till ljuddämparen
när jag ändå höll på så slipade jag bort allt på kompressor huset för att kunna polera det men det är ju fan vad det sticker ut bokstäver o skit överallt

ha det s¨länge

005.jpg006.jpg008.jpg001.jpg002.jpg003.jpg
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Hade inte tid idag men dyker ner till verkstan imorgon för lite andra jopp.
Tar dina bitar då. Ligger den kvar i lådan?
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
det blir så bra så
jag är bara glad att få lite hjälp
hörs imon
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
sådär ja då har man svarvat sin första gradskiva haha
nu var det lite enklare med kaminställningarna när det var rätt delning på gradskivan och nu står allt mycket klarare när man vet hur man gör:yoparty

satte tillbaka motorn i ramen igen och började avgasröret lite grann och det ska ju passa bakom kåpan oxå
kanske lindar jag den biten inne i kåpan o låter den fortsätta polerad ut till ljuddämparen
när jag ändå höll på så slipade jag bort allt på kompressor huset för att kunna polera det men det är ju fan vad det sticker ut bokstäver o skit överallt

ha det s¨länge

Läckert peter, jag ska ställa kammarna om några veckor och det ska bli intressant hur det går.

Ett tial turbinhus kanske vore något om det ska vara fin yta :p
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

det blev till att göra om allt igen för inget stämde alls så det är skönt lämna det bakom sig och om det är någon som vill ha hjälp så säg till för nu vet jag hur man gör:tungan

idag har jag börjat med laddröret ut från turbon och jag tänkte att den skulle lite snyggt upp förbi kylen och sen in i ramhålet för att sen komma in i plenumet,men det är nån fan som har satt en termostat just där det ska gå så jag få ser hur jag gör med den,kanske flyttar jag ner det en liten bit men det blir bara nån centimeter neråt.
mer imorgon och tack till flu svarvjobbet:banana

015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg
 
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
halloj
flitig som fan har jag varit idag,har nästan gjort klart ladd röret ut från turbon o genom ramen men det blev lite tajt med att få klämman genom hålet i ramen så det blev att svarva av den lite och sen passade den fin fint
dumpventilen på plats och denna gången inte över motorn för jag tyckte att det blev så söligt på ventilkåpan lite tråkigt.
fick oxå siemens spridarna idag men det var fel vad jag kan se nu lite snabbt.har svetsat igen hålet efter givaren i kylen oxå,farbror flu har fräst bort lite saker på svänghjulet idag
så det går lite framåt iallafall

ha det

002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Söt liten kringla du lagt över hålet i kylaren! Damerna kommer att bli mycket imponerade, sådant där förstår de från småkaksbakandet.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
jag som tycker att jag har så jävla mycket kvar hmmm
tackar
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Snyggt laddrör Peter! Det hade gjort sig fint i natur aluminium:tummenupp Provade just den kulören hos Pollux ytbehandling för ett tag sedan, det blev toppen snyggt:banana
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
jag som tycker att jag har så jävla mycket kvar hmmm
tackar

Jag tycker det går undan för farbrorn:tummenupp när man börjar tänker man ju "det är bara" men fan också lyckas man skjuta sig i foten vaarje gång :D
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top