Idiotfråga om däckonline

Kneedrag

Guest
Låter som om någon misslyckats med balanseringen, är det sådan obalans i däcken att det inte går att balansera borde den som gjort det märkt det och påtalat det.

Nej de körde däcken i balanseringsmaskinen. Och påtalade just det att de är ojämna. och inget fel på fälgar heller.
Visst däcken var nya udda märke skitbilliga skitdäck men inte trodde man de skulle vara så dåliga! Och att de sålde dem!!??
Ångrar mig att jag inte skicka tillbaka skiten men allt jobb med det orka man bara inte.

ja ja man lär sig en läxa.
Nu får vianor fixa nya däck till bilen istället.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Däremot fick jag höra av Vianor i Lund att det är bra däck, men till fel marknad. Kan vara samma modell osv men att däcket är till för sydeuropa... och sedan kör man med det här. Något som vet om det stämmer?
En av de vanligare påståendena, som regelbundet dyker upp i bl a Aftonblaskan..
Ställ dig själv istället frågan VARFÖR säger de så?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej de körde däcken i balanseringsmaskinen. Och påtalade just det att de är ojämna. och inget fel på fälgar heller.
Visst däcken var nya udda märke skitbilliga skitdäck men inte trodde man de skulle vara så dåliga! Och att de sålde dem!!??
Ångrar mig att jag inte skicka tillbaka skiten men allt jobb med det orka man bara inte.

ja ja man lär sig en läxa.
Nu får vianor fixa nya däck till bilen istället.

Så de billigare uddamärket skulle vara bättre om man handlar dom vianor:va ajälv fortsätter jag att bojkotta ockrarna i det här landet och handlar tryggt mina budgetdäck av tyskarna:tummenupp
 

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Däcken kanske inte var riktigt runda vilket torde vara svårt att balansera bort.

Jag tror inte detta problem med ovala däck är något specifikt för näthandlare. Den lokala däcknasaren på min ort lurade på mig 4 nya skitdäck till bilen varav ett inte var runt. Han vägrade dessutom erkänna att det var något fel trots att bilen hoppade fram.

Efter att däcknasaren fått balansera om däcken 2 gånger skyllde han att det var bilen det var fel på. Åkte till en annan däckfirma som bara skrattade när dom satt upp däcken i balanseringsmaskinen. Där konstaterades kraftig obalans i alla 4 däck samt ett däck var ej runt.



Nej de körde däcken i balanseringsmaskinen. Och påtalade just det att de är ojämna. och inget fel på fälgar heller.
Visst däcken var nya udda märke skitbilliga skitdäck men inte trodde man de skulle vara så dåliga! Och att de sålde dem!!??
Ångrar mig att jag inte skicka tillbaka skiten men allt jobb med det orka man bara inte.

ja ja man lär sig en läxa.
Nu får vianor fixa nya däck till bilen istället.
 

Kneedrag

Guest
Så de billigare uddamärket skulle vara bättre om man handlar dom vianor:va ajälv fortsätter jag att bojkotta ockrarna i det här landet och handlar tryggt mina budgetdäck av tyskarna:tummenupp

njaa nästa gång ska jag intressera mig lite mer vad det är för däck och läsa forum vad andra tycker om just det däcket.
Vill bara att bilen tar en från A till B utan problem så läser aldrig om bildäck eller nått om bilar.:rodnar

Fråga mig om hojdäck och det är en annan femma. Dét läser man ju en del av.:)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
njaa nästa gång ska jag intressera mig lite mer vad det är för däck och läsa forum vad andra tycker om just det däcket.
Vill bara att bilen tar en från A till B utan problem så läser aldrig om bildäck eller nått om bilar.:rodnar

Fråga mig om hojdäck och det är en annan femma. Dét läser man ju en del av.:)

Om du vill ha ett bra budgetdäck som tar dig från a till b bara kan jag rekommendera nankang, har kört 5 uppsättningar nankang på våra familjebilar och som har smaka på allt från autobahn till landsvägskörning, även kört med dom i hällande ösregn genom tyskland! Tycker dom känns helt okej för pengarna, inga direkta överraskningar, klart som fan det finns bättre däck men inget jag lägger pengar på! Satte på en uppsättning good year afficient grip för två loppor stycket i höstas, efter ca 7-800 mil är framdäcken sopslut, fick en chock när jag kollade på dom efter semestern! Nä, till våren åker de här skitdäcken av och utterliggare en uppsättning nankang kommer att beställas! Tilläggas skall att efter 1000 mils körning på förra uppsättningen nankang jag hade vart det knappt ngn märkbart slitage varken på fram eller bakdäcken!
 
Last edited:

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Förstår inte denna överdrivna rädsla för däck som är några år gamla, körde nyligegen en 49,61 tid på falkenbersbanan med ett michelin pilot Power som var nytt men tillverkat 2008 som jag hade köpt billigt dock ej på nätet.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Förstår inte denna överdrivna rädsla för däck som är några år gamla, körde nyligegen en 49,61 tid på falkenbersbanan med ett michelin pilot Power som var nytt men tillverkat 2008 som jag hade köpt billigt dock ej på nätet.

Säg det till polaren som gick omkull på Knudan i ca 100 knyck pga däck gammalt däck.
Föregående ägare hade ej lagt ner hoijen så han kom på nygammalt gummi som var stenhårt.
En härlig lowsider blev resultatet när framhjulet släppte.

Dock skulle jag inte tveka att handla på däckonline men samtidigt skulle jag syna däcken när jag får dem.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Är stor skillnad på gammalt däck som förvarats rätt och ett som exponerats av uv-ljus, Värme och salt.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Ja "mina handlare står inte på torget iallafall. Utan har någon form utav lokal som de husar sig i vilket skyddar dem från solljus & salt, samt att de har kläder på sig inne i lokal så det bör väll inte vara varmare än 20-25 grader som mest. Så nä jag är inte orolig.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Kan bli svårt att hitta när dom inte tjänar något på däcket. Så det kan bli galet dyrt eller ett blankt NEJ när du kommer med ett löst däck.
.
Var träffar du på dessa verkstäder? Har handlat från däckonline så länge jag kan minnas, både till bilar och hojar.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Beställde vinterdäck till morsans bil från däckonline i veckan, kom idag och som vanligt är jag grymt nöjd med däckonline och som jag skrev tidigare i tråden har jag ALLTID fått nästintill nyproducerat från dem och inget undantag den här gången heller:tummenuppimage.jpg
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kan bli svårt att hitta när dom inte tjänar något på däcket. Så det kan bli galet dyrt eller ett blankt NEJ när du kommer med ett löst däck..
Om du läser på hemsidan finns det angivet vilka verkstäder som de har samarbete med och som monterar "egenhemtagna" däck.
Nu senast, mont av två bildäck inkl balansering. Summa 300:-
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Nyss beställt Dunlop Sportmax Sportsmart.
Fram +bak däck 2300kr,till BMW K1300s:banana.
Levererades med Metzler M3,verkar ha kort livslängd.
Dack on line har alltid fungerat klockrent för mig.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Hittar ingen färskare tråd men vill bara tala om att däckonline är sega som kåda. Däcken finns i lager, två dagar har gått men de har inte ännu inte skickat iväg dem. Ringde dem och påtalade problemet så vi får se om däcken dyker upp inom rimlig tid.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
När jag har köpt MC däck där har jag bara riktigt bra erfarenhet.

Däremot köpte jag Nokia sommardäck som var lite märkliga och grymt svåra att balansera. Skulle jag inte på Norge semester med bilen hade jag reklamerat dem.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top