Supermono-rörhög, eller: -Hur fäster man framhjulet till bakhjulet?

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Porr!! Trodde den skulle bli svart..<Vilken tur att du har smak!!
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Är mkt imponerad av bygget men hela tiden gnager funderingen att du bygger en racehoj som mkt väl kan ligga i kattsand efter tre kurvor....
Är du inte rädd att krascha efter allt arbete?
Det är ju jobbigt vanligtvis men att se denna så skulle nog få många vuxna män att darra på läppen.

Hehe! Tja, de här små lätta hojarna brukar inte slå sig sådär värst. Jag har bara knäckt den på mitten en gång... :D Sen är jag ju en äldre herre som kör försiktigt, så det ska nog gå bra! :tummenupp
 

Rewinder

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
flyinge
Hoj
Aprilia RSV mille -98
Hehe! Tja, de här små lätta hojarna brukar inte slå sig sådär värst. Jag har bara knäckt den på mitten en gång... :D Sen är jag ju en äldre herre som kör försiktigt, så det ska nog gå bra! :tummenupp
Hur var det du uttryckte det sist; "Det går på bakhjulet, och det tycker farbror är kul"!! However, instämmer i kören som är imponerade utöver vad som är möjligt att uttryckas i ord. Kommer snart på ytterligare studiebesök så jag kan se godbitarna IRL. / Daniel
 

Ursus

Ordförande
Gick med
15 Nov 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Gilera Piuma, VOR 503, Ducati 750 F1 -85 Glömde; Tigcraft-BMW Supermonoracer
Bara att instämma, helt fantastiskt!
Nästan Tigcraft-klass... :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Så vackert.

Du skulle gjort en extra och använt ramen som botten på ett glasbord :kär
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har tittat på bilderna i någon minut och det är minst sagt imponerande. Jag vet att det inte finns något bättre än att köra runt på något man delvis gjort själv. Här har du gjort allt själv! :tummenupp

Det kanske går att komma förbi och titta på skapelsen någon gång? :)
 

moddlaren

Guest
Jag vill gärna bygga hela hojen jag åker på skälv och är inne på nr 3 alla blir lite bättre än föregångaren.. MEN detta sätter en helt ny nivå bara att gratulera till ett eminent bygge o kunskaper som sträcker sig vida förbi det jag presterar:rock
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Tack så mycket för alla superlativ! :rodnar
Speciellt tack till Ursus, som kan sträcka sig så långt som "nästan Tigcraftklass". Gobbajevel! :D

Några av er verkar ju bo här i Skåne och vissa kanske skulle vilja göra ett garagebesök?

Håller med inlägget ovan, mycket seriöst och snyggt bygge!
Hade varit kul att komma på studiebesök någon gång :)

Alltså.. du är ju inte som dom andra barnen direkt.. (högst positivt menat, grymt jobbat!)

Kommer snart på ytterligare studiebesök så jag kan se godbitarna IRL. / Daniel

Det kanske går att komma förbi och titta på skapelsen någon gång? :)

Det är alltid kul med besök, men om det blir utspritt i tid, så får jag ju inte gjort nåt. För min del hade en vardagskväll varit att föredra. Funkar det på onsdag kväll i kommande vecka (2014-05-21) kl 19? Eller kom med förslag! Tala bara om i förväg (gärna via mats.clementz@gmail.com) hur många ni blir, så kaffet räcker!
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är alltid kul med besök, men om det blir utspritt i tid, så får jag ju inte gjort nåt. För min del hade en vardagskväll varit att föredra. Funkar det på onsdag kväll i kommande vecka (2014-05-21) kl 19? Eller kom med förslag! Tala bara om i förväg (gärna via mats.clementz@gmail.com) hur många ni blir, så kaffet räcker!

Låter som en skittrevlig grej rent ut sagt!

Jag fyller (dessvärre :gnissla ) år på onsdag så det passar sämre, men torsdag den 29 passar perfekt. Du/ni ska dock inte behöva anpassa er efter mig :)
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Det var inget större gensvar, så vi skjuter upp det till fler "hänger på låset".

Denna helgen har det varit Lundakarneval och en massa annat som normala människor gör, så jag har inte hunnit med så mycket. Styrlagren är i vart fall monterade nu och kronorna också.
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Viss skillnad på att kapa och svetsa jämfört med att glasblästra skruvskallar och pressa i nya lager! Lolit!

Fast en blåeloxerad hajfena på en röd sving? Hm. Vill ju inte bli kallad "Di Leva räser"...

uploadfromtaptalk1400528160594.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det var inget större gensvar, så vi skjuter upp det till fler "hänger på låset".

Denna helgen har det varit Lundakarneval och en massa annat som normala människor gör, så jag har inte hunnit med så mycket. Styrlagren är i vart fall monterade nu och kronorna också.

Du får ju ge folk mer än ett dygn att svara iaf ;)
Dyker gärna förbi, som sagt, fast man får väl parkera bågen runt kröken, så man inte behöver skämmas i jämförelse med din skapelse!

//Ola
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hoppas det leder till att du får snyggare groupies än de som hänfört lyssnade när jag såg dig på Sviestad. Annars får du börja spela dansband.

Inte därför? Nähänä.

Vad ska man skriva då? Kul att följa fast man inget begriper.:tummenupp
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Du får ju ge folk mer än ett dygn att svara iaf ;)
Dyker gärna förbi, som sagt, fast man får väl parkera bågen runt kröken, så man inte behöver skämmas i jämförelse med din skapelse!

//Ola
Du är välkommen i helgen, Ola, oavsett fortskaffningsmedel! Jag har faktiskt några "köpehojar" själv, så jag kastar inga varma strykjärn i igloon.

Hoppas det leder till att du får snyggare groupies än de som hänfört lyssnade när jag såg dig på Sviestad. Annars får du börja spela dansband.

Inte därför? Nähänä.

Vad ska man skriva då? Kul att följa fast man inget begriper.:tummenupp
Jag kollade besöken på min youtube-kanal (https://www.youtube.com/user/Massegossen), och sedan starten är 93% av de 117 000 besökarna män. De flesta av dem är 45-54 år. Nej, jag lägger inte så stor vikt vid deras utseende... :D Nyfikna frågor är däremot alltid kul, och JA, jag gillar uppmärksamheten! När om aftonen i depån, väl förfriskade gentlemän som gungar fram och tillbaka på sina träbonnar, berättar hur de fick bättre fart på sin Puch Alabama med ställbart munstycke, kanske jag inte njuter av uppmärksamheten lika mycket... Men annars så! :D
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Inte blev det mycket gjort i helgen. Fick svarvat till några distanshylsor som gör att jag får lite längd på bultarna. Åsså blir det lite snyggare!

uploadfromtaptalk1401130477931.jpg
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det är detaljerna som gör det!
Går det bra att halka in på torsdag e.m/kväll? Kommer vara i krokarna och köra hoj då :)


Man tackar!
Nu avslöjade jag mig själv om att jag inte läst i tråden på 6 dagar, skäms på mig! :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top