Projekt haschbobber - xs750

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag är svårt sugen på att börja labba med förkoppring och förnickling, känns som ett svart hål i mina metallurgiska kunskaper..! Får ta det när det inte ligger så möe motorer på operationsbordet! Fick hem blocket igår, blev riktigt schysst resultat med plastblästring! Ska försöka fota o lägga upp..
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Najs polering !
Funkar inte på alu va ?

Ska kolla om ja hittar var jag köpte förnicklingskittet.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Kul bygge! Jag snubblade över en likadan cykel, fick ett infall och råkade köpa densamma i veckan! Något kommer det bli av den, troligen inte lika urflippat som herrns:)

Det stod en strykful xs 650 alldeles bredvid i bästa(?) ladskick som strök med i samma affär så att säga, jag trodde att den skulle bli stående under en skämsfilt läänge, men rätt delar dök upp ur tomma intet så nu har jag börjat med den, hur det kan bli....:va
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mitt bygge är ju fullständigt normalt i mina ögon! :) så ditt lär ju bli sjusärdeles extravagant när jag tittar på det, haha!
Några grovhuggna skisser på din trippel än?
Jag har ändå skrotat några av de mest urflippade idéerna som t.ex: bronsbjällror till ringklocka, och turkar i bambukorgar som sköter broms och blinkers och liknande!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Grovslipade lite på tanken igår efter kneget. Nu är det bara några timmar våtslipning och polering kvar..

Sen blir den murrigt brun igen.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Mitt bygge är ju fullständigt normalt i mina ögon! :) så ditt lär ju bli sjusärdeles extravagant när jag tittar på det, haha!
Några grovhuggna skisser på din trippel än?
Jag har ändå skrotat några av de mest urflippade idéerna som t.ex: bronsbjällror till ringklocka, och turkar i bambukorgar som sköter broms och blinkers och liknande!

Haha, tror du det:banana Iden från början var nåt i stil med dirttracker-caferäser, kapa bort allt onödigt skit och stuka till den för lite looks, men vi får se. Tanken var att göra nåt på kul och inte vara så allvarligt noga, men som kommentar till det fick jag höra; Hur hade du tänkt att ska det gå till då, du som inte kan slarva?

Jag hoppas dock att du inte skippat iden med en liten korg full med ormar, för att mota bort kyrktakstjuvarna:gnissla:D:D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nä jag är seriöst orolig att dom tandlösa kommer stjäla tankjäveln.. den kommer ju inte kunna stå utomhus över natten nånstans, utom kanske längst ut i nån skog.
Dirttrack trippel låter schysst! Café grejen är ju gjord till förbannelse på dessa om man säger. Knubbliga däck å ut å sprätta gryset! Slarva kan jag ju lära dig, det är jag grym på!
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Då så var ett litet sidospår avklarat.. ska bara leta upp/tillverka en kil till drevet som klövs nån gån förra seklet.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Löstagbara Sachslock är coola om man vill ha ett kikhål någonstans på en motor, man skulle skaffat en hög när det fanns gott om dem på skroten.
Som tur är vet jag var det finns ett gäng.. :)
Men ja, man skulle ju lagt upp ett reservdelslager, delarna börjar bli dyra till dessa.. nytillverkade kopplingslager går på 1200 kr..!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så är jag tillbaka på banan!
detta ska rengöras kliniskt från blästerdamm, sen ska växellådan skruvas dit.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Äääähhhh. Du ska ju upp i 2500!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Nja...lite bögig blir den allt :)
Tänker osökt på Gold Member när jag ser tanken..

Närå....det blir funky as fuck :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top