Motorbolaget i Linköping i konkurs

Erik19833

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2013
Ort
Linköping
Hoj
00, Suzuki Gsx750 f
Tyvärr gick Motorbolaget i konkurs. Supertrevliga killar som jobbade där.
Vart ska man vända sig nu i Linköping med omnejd?

Har en suzuki.
 

Snowman89

Guest
Såg det också.. :(

Frågan är dock om det betyder någonting då de öppnade/bytte till Automästarna ganska nyligen.
Så antingen har de stängt ner det gamla bolaget och öppnat ett nytt eller så har de stängt ner alltihop.
Jag hoppas på att de bara stängt ner motorbolaget..

På Automästarnas hemsida står det ingenting om någon konkurs än..
http://www.automastarna.se/
 

celica

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Vimmerby
Hoj
Honda CBR 954 -02
Motorbolaget har kursat och lager verkstad är sålt genom kvd för en vecka sedan.
 

Jifero71

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2014
Ort
Linköping
Hoj
R1
Förstående f.d kund

Jag kan verkligen förstå att dom konkade. Uslare service gick inte att få även om dom va trevliga, så är det ju resultatet av det man gör som räknas. Beviks eller mcmontörerna är ju nästa företag att besöka här i kring.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kan verkligen förstå att dom konkade. Uslare service gick inte att få även om dom va trevliga, så är det ju resultatet av det man gör som räknas. Beviks eller mcmontörerna är ju nästa företag att besöka här i kring.

Får nog hålla med där. Dock tycker jag inte om beviks. Vart har vi MCmontörerna?

Dock är "Motorbolaget" kvar. De håller nu även på med bilar.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Beställde oljefilter av dem i fredags. Sa ju dock att jag inte har så bråttom men det behöver ju liksom inte ta ända till mitten av mars.
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Beställde oljefilter av dem i fredags. Sa ju dock att jag inte har så bråttom men det behöver ju liksom inte ta ända till mitten av mars.

Jag beställde luftfilter av dem före Jul och det kom för ett par veckor sen, typ 2 månader efter jag beställde. Så du kan vara lugn, det kommer, men tar lite tid.
Annars håller jag med, de är trevliga, men servicen är inte på topp. De lurade på mig 2 liter gaffelolja, fast det behövdes ju bara en. Sånt ska de ha koll på tycker jag.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag beställde luftfilter av dem före Jul och det kom för ett par veckor sen, typ 2 månader efter jag beställde. Så du kan vara lugn, det kommer, men tar lite tid.
Annars håller jag med, de är trevliga, men servicen är inte på topp. De lurade på mig 2 liter gaffelolja, fast det behövdes ju bara en. Sånt ska de ha koll på tycker jag.

Har glömt att uppdatera. Tog cirka en vecka att få hem grejorna. Tidigare köpte jag LED blinkers av dem, vilket jag sedan återkom och klagade på då gängan inte ville sitta kvar i plasten så fick jag en hel del pengar tillbaka, låt oss säga att snabblimmet och arbetet blev betalt.

Men jag tycker det varierar med service från dem.
Det är värre med den i Mjölby tycker jag... Motoro. Gick in och beställde grejer och först och främst så får man känslan att de inte vill sälja något eller ens hålla på med det de gör, sen så skulle de ringa när grejorna kom men jag fick inget höra. Har inte gått dit sen dess.
 

Braxen75

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
1990, Yamaha FZR1000. -89 Honda Dominator nx650 (såld)
Har varit på automästarna (fd motorbolaget) flera ggr och alltid blivit väl bemött, köpte min första hoj där och 2 år senare när jag kommer in med nuvarande hoj så undrar dom om jag blivit trött på moppen (honda dominator)..

Sånt gillar jag :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har varit på automästarna (fd motorbolaget) flera ggr och alltid blivit väl bemött, köpte min första hoj där och 2 år senare när jag kommer in med nuvarande hoj så undrar dom om jag blivit trött på moppen (honda dominator)..

Sånt gillar jag :)

Är det den svarta som står där inne i dagsläget?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top